Jeg er nu på mit fjerde grow, og jeg har åbenbart ikke helt lært at vurdere hvordan det hele ender med at se ud. Jeg synes altid det starter med at syne af så lidt, og så ender det alligevel ret voluminøst. Denne gang vovede jeg at plante tre i stedet for de sædvanlige to planter, men nu er der sgu ret crowded på min 60x80 cm (og 250w CFL).
Jeg vil derfor gerne lige vise et par billeder og have et par tip fra jer flinke og kyndige mennesker. Generelle råd og kommentarer modtages også gerne.
Hermed mine spørgsmål:
1) Er dette for tæt? Risikerer jeg mug etc og burde jeg derfor tynde ud i det? Som I kan se, så er de bundet ret kraftigt ned for at skabe en jævn overflade, da jeg dyrker under CFL.
2) Bør jeg "lollipoppe" mine planter i nærværende setup? Når jeg bruger så meget nedbinding, så er der måske ide i at trimme de nederste grene helt væk eller hvad? Ville det være en god ide eller bare unødvendig stress for planterne?
3) Som det kan ses på det sidste billede, så er jeg faktisk komme til at ende med fem planter (!). Tre store som er cirka halvvejs i blomst og to autoer som er godt 1½ måned gamle (25-30 cm høje, står bagerst i hver side og lige sat ind i skabet under 12/12). Jeg plantede de to sidste, da jeg synes de tre originale så lidt skravlede ud, men nu kan jeg da godt se at der dårligt er plads. 250watt til 5 planter er vel også lige i underkanten?
Min plan er at høste de tre planter af to omgange, så de nederste mindre topskud kan få lov at blomstre færdige, når de primære colaer er høstet.. På den måde håber jeg at kunne få det fulde udbytte ud af, at de to autoer skal have fem-seks uger længere end de originale tre planter og samtidig frigive noget plads til de sidste to.
Lyder det til at være helt hen i hampen? Jeg har læst at man godt kan høste en plante af to omgange, hvis man vil.
På forhånd tak.