Hej allesammen.
Jeg er for nylig flyttet i ny lejlighed hvor jeg føler at jeg har bedre muligheder for endelig at fuldende en af mine drømme, nemlig at få gennemført en høst og helst mere til. Jeg i et lejlighedskompleks der består af 160 lejligheder og der er 10 lejligheder i min opgang (Vi har mobilsug i opgangen hvis det skulle betyde noget).
Jeg har et perfekt skab der kan rumme 3-4 planter, som står i indgangen ved siden af døren. Af hvad jeg kan se er der ingen form for udluftning udadtil fra skabet.
Min (nuværende) plan er at bestille "The Ultimate Grow Kit", som indeholder Germination Kit, 10 Soiltabs, 10 Flowertabs og en omgang frø ved siden af. Hvor min plan mangler lidt padding og lidt assistance er udluftning og lys, da jeg tænker det er hvad jeg ville mangle hvis jeg stod med overnævnte ved hånden lige nu. Vil det være muligt at lave et system der vil virke under disse omstændigheder (Vil ikke gøre mig klog på hvor kraftigt sådan et par planter vil dufte, da jeg aldrig har haft fat i mere end en krukke pot foran mig), hvis ja, hvordan og hvor meget ville jeg skulle punge ud med?
Jeg har mig også en umiddelbar forestilling om at der er nogle sorter der er no-go når det kommer til duften vice versa.
Har spurgt mig omkring og læst en del og min umiddelbare egne løsninger er enten at punge de store sedler frem og få et 40x40 uv lys eller en masse billige spotlamper + computer blæsere, men tænker ikke at det vil være en sikker nok løsning.
Har også læst en del tråde her på forummet, men kan ikke finde et "tilfredsstillende" svar til min specifikke situation; altså om det vil være muligt for mig at arrangere det så jeg ikke vil genere de andre beboere i min opgang, hvilket er mit ultimative mål da jeg ikke står i en situation der tillader mig at flytte herfra inden for den nærmeste fremtid. Hvis de kommer i de hvide biler får jeg trods alt et tag over hovedet
På forhånd mange tak,
mvh Thomas.
Har fået "tilladelse" til at gro i min lejlighed af min udlejer, så længe det ikke generer de andre beboere, så jeg vil være absolut sikker på at jeg kan gøre det så stealth-mode som overhovedet muligt, især når jeg ikke har de store muligheder for at gøre det anderledes, jeg har det skabplads og kun det.
EDIT: Efter at have givet det et ekstra kig kan jeg nærmest fornemme at nogle sorter vil kunne blive plantet og gro kun ved hjælp af soil 'n water - Så hvis jeg forstår det rigtigt, vil det kunne lade sig gøre at gro en til flere planter uden lys. Tænker lige pt på sorten "Ice" som er en hybrid der skulle kunne gro i enten jord eller udenlukkende på vand.