Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 jul 2025 02:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

det skal lige siges jeg aldrig har dyrket skunk endnu.

Jeg bor i en 2-værelses lejlighed midt i byen på anden sal.
Jeg har fundet mig et grow set med et secret jardin telt og der er også et kulfilter og alt andet der skal bruges.

Mit spørgsmål er om et setup med kulfilter og gro telt stadig vil kunne lugtes i opgangen eller på gaden?
Findes der sorter der ikke lugter?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hvis du har den rigtige kraft på udsugningen/kanalventilatoren igennem kulfilteret i dit telt/skab/rum burde det kunne tage det værste af det (husk at lad udsugningen køre 24/7 hvilket kan være svært i en 2 værelses lejlighed hvor man ofte skal sove i det ene rum - da det larmer) jeg bor selv midt i byen og har haft et par grows herinde, det første lugtede det en del delvis pga for gammel kulfilter og så fordi jeg ofte slukkede udsugningen om natten hvilket ikke er godt for noget i et grow, og slet ikke når man tænker på de lugt gener der ka komme. Når man bor midt i den lugt bliver man ofte immun så hvis man selv syntes man kan lugte det lidt kan andre nok lugte det mere, så hvis du f.eks lugter det lidt ude på din opgang skal du til at gøre noget i en helvedes fart. kan du ude på din opgang lugte hvis dine naboer laver mad ? eller endda lugte det i din egen lejlighed ?

Jeg har en tæmmelig kraftig udsugning i mit telt men alligevel kan de komme til at lugte lidt i det rum det nu står i, leder selv efter gode råd pt til at minimere lugten endnu mere, tænker om en skål med lidt eddike kan klare tricket :D

Der findes nok ikke nogle sorter der slet ikke lugter men nogle der lugter mindre end andre, hvilke ved jeg ikke.

Junior medlem

Tak for det hurtige svar:)
Jeg kan aldrig lugte når mine naboer/underboer laver mad.
Der kommer til at være 2 døre der altid er lukkede (medmindre jeg skal igennem dem:P) mellem teltet og døren ud til opgangen. Men selvfølgeilg kun een mur mellem min nabo og planterne.

Jeg har læst at en sort der hedder m39 skulle lugte meget lidt eller slet ikke. Er der nogen der kan bekræfte det?
Hmm, ved nærmere efterlæsning skulle c99 være bedre.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Som Viridis fortæller, så kan en kraftig kulfilter bruges med succes.
De tager faktisk alt lugt!
Skunk lugter gennerelt mere end pot.
Tvivler på en lugfri sort, men hvem ved.
Det er et område i konstant udvikling...

-John Rooney.

Junior medlem

Godt så. Det lyder som om det er forholdsvis sikkert at gøre når det kommer til lugt så.

Der følger et filter med der hedder "Phat Filter 125mm flange 350m3". De skriver på deres hjemmeside at det er noget helt specielt kul de bruger som er x antal år gammelt og som ligger meget dybt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
aarrrgh, jeg har dog oplevet at et filter kan tage langt det værste, men ofte er der stadig en snært af cannabis i rummet det står i. Men det kommer vel også an på hvor "krads" den plante man nu dyrker er, jeg har i hvert fald det man kan kalde overkill mht kanalventilator og kulfilter og alligevel kan det somregel lugtes.

Junior medlem
Brugeravatar

Mit aktive kulfilter virker bare :-)
Har også et telt til at stå oppe på min hems, og kan kun dufte cannabis når jeg lyner op for teltet.
Altså ingen lugtgener her, med 110mm Flange og 170m3 udsugning på kulfilteret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]