Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hey alle :)

jeg skal til og i gang med at gro. Jeg har planer om at have en plante eller 2. Gerne med noget lowstress træning, og i en computer kabinet. Ja, jeg ved godt at det ikke er det ideelle sted, men jeg bor stadig hjemme. Så den skal være lille og give mest mulig udbytte. Et af mine største spørgsmål ligger i, om det er nødvendig at anvende gødning osv. Jeg ved det mest er til for at få en stor blomst så hurtig som mulig, men da det kun er et kabinet. Føler jeg ikke det er nødvendig, eller er det bare mig?

Planer:
Min plan er at finde et stort kabinet til at have som "server" i baggangen. Jeg vil så meget som mulig sørge for at intet lys kommer ud. Jeg ved ikke hvilke slags det skal være, helst en lowrider. Som lys vil jeg smide 4-6 CFL's ind med en 5000 kelvin til veg, og 3000 kelvin til blomstring.

Indkøbs liste:
    1 oval potte.
    Kvalitets jord.
    2 kvadrat meter mylar til siderne.
    Aluminiums tape.
    Double klæbende tape.
    3 blæsere, 1 ind, 2 ud. (ret mig gerne i dette!)
    transformer til at køre blæserne.
    10-12 CFL lys i forskellige kelvin.

Sidst men ikke mindst. 5 seeds fra enten en privat eller lokal bongland. Bare så man har noget at regulere med, til hvis de første ikke virker. Eller er male.

Smid endelig en lille kommentar om hvad i mener om det. Lyder det som noget der kunne lykkes?
Jeg ved godt at et pc kabinet ikke er det optimale, men det skal holdes en smule hemmeligt.

Et eksembel på en okay boks.

http://www.youtube.com/watch?v=zrzjbBK9egQ

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hasselager
fint med snakken om kelvin, men hvor mange watt regner du med at lamperne skal have ?

Junior medlem

Regner med en 100 watt, måske 125. Afhænger af størrelse.

Lidt ala:
http://www.buylighting.com/ProductDetai ... 105-50-MED

Senest rettet af Ma-kush 07 mar 2012 00:35, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

en 125 cfl er enormt stor, altså fysisk stor. tror det ville blive svært at få presset den der ind.

Junior medlem

en 125 cfl er enormt stor, altså fysisk stor. tror det ville blive svært at få presset den der ind.

Hmm, det er et normal mid tower kabinet. ATX boards osv.

Har du nogle forslag?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

kan ikke forholde mig til et mærke, hvad er målene på kabinettet?

Junior medlem

ca 45cm lang. 43 høj, 21 bred

Dedikeret medlem
Brugeravatar

måske der alligevel er plads til en 125'er det kommer vel bare an på hvordan du administrere din tilgængelige plads.
tror heller ikke den skaber nok varme derinde til at skabe problemer hvis du bare har en bette blæser der kan puste varmen lidt væk (:

Junior medlem

Tar det som om det godt kunne lade sig gøre i dine øjne :) jeg finder lige ud at det. Har du måske nogle gode råd om seeds? Måske et god lowrider strain?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

haha spot on iagttagelse ;)
ja hold dig fra lowryders til så småt et areal, hellere en en sort som ikke strækker sig så meget så du kan træne den og få dit rum fyldt god op i stedet på at spilde din plads på lowryders.
de sidste par dage har jeg rost Pineapple express til skyerne og gør det gerne igen, det er en fantastisk plante men er ikke sikker på om du kan holde den nede.
måske en mere indica-domineret ville være være at foretrække fx white indica, white widow, afghan kush osv

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville gå efter mindre CFL en 3-5 stks på 20-42W Dels fylder de mindre, men de vil også være nemmere at køle.

Her er 78 siders inspiration:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php ... light=club

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg ville gå efter mindre CFL en 3-5 stks på 20-42W Dels fylder de mindre, men de vil også være nemmere at køle.

Her er 78 siders inspiration:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php ... light=club

sandt men du skal jo også regne med at de ekstra fatninger vil fylder ekstra og også den faktor at en 125 går parallelt med kabinettets sider og næsten fylder det meste at toppen og sikrer en rigtigt tæt belysning (:

Edit:
måske dette kunne være løsningen?
Billede
et top grow powerarmatur med 2x80w

Moderator
Brugeravatar

Man kan få fatninger der ikke fylder ret meget, Ballasten på en 125'er vil fylde en hel del, og en stor del af lyset vil lyse op, og ikke kunne reflekteres ned på planterne, men i stedet ned på pæren selv, og så er de små CFL'er i øvrigt ofte med en bedre Lumen/watt ratio.

PL-L på 80W er for lange til hans kabinet, 55W'erne er omkring 60 cm i længden, men 36W'erne vil faktisk lige kunne passe ind i kabinettet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ballasten på 125'er er ikke mere end 8 cm eller sådan noget (:
men jo hvis pl-l 36'eren passer perfekt så synes jeg det lyder som det mest spænende valg.

Moderator
Brugeravatar

Ditto, og nok noget nær det bedste man kan fylde i den størrelse PC, de gængse 2x36W armaturer fylder en 44x21 cm og tager en 5-8 cm i højden. Ellers kan man også bikse det sammen selv hvis man har lidt styr på elektronik, kræver bare en ballast 2 stks 2g11 fatninger, ledning og en 2x36W ballast. Så kan man evt. bare montere dem helt oppe i kabinettet og udnytte kabinettets inderside som reflektor. Så tager det ikke mere end en 3 cm i højden, og man kan montere ballasten udenvendigt på kabinettet så det ikke afgiver varme indenvendigt.

Edit - I øvrigt er gødning et dumt sted at springe over, man kan sagtens undværre men produktet bliver også derefter. Hvis man køber f.eks. 'Biobizz allmix' vil man dog kunne undvære gødning til et 12/12 fra frø grow, uden at det går det store ud over høsten.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Du skriver, at du gror i et kabinet, fordi du bor hjemme. Har du tænkt på, at din(e) planter vil komme til at lugte som bare satans, lige så snart de(n) går i blomst? Jo mindre, at du får dig anskaffet et kulfilter, vil dit mini-grow være ekstrem svært at skjule..

Edit: I ikke imod karbinet-grows, men er imod at gro hjemme imod ens forældres ønske. Du lader først og fremmest de gamle betale for den el du bruger, plus at de bliver hængt ud i lokalsamfundet, hvis du skulle blive busted.. Mit råd ville være at vente en måneds tid og starte udenfor istedet. Det er både billigere og giver et langt bedre produkt i den sidste ende!

Cannabis entusiast

Junior medlem

Du kan sku da ikk gro med det vejr vi har i danmark... Grunden til det skal holdes skjult, er fordi vi har mindre fætre og kusiner der render rundt. Mine forældre er som så med på det. Det med lugten bliver elimineret ved et mini kulfilter

Moderator
Brugeravatar

Selvfølgelig kan man gro udendørs i DK, maj-september plejer at være frostfri, og så er der fair game. :) Dansk tilvendede udesorter og autoblomstrene bliver gladeligt færdigt udendørs.

Junior medlem

Selvfølgelig kan man gro udendørs i DK, maj-september plejer at være frostfri, og så er der fair game. :) Dansk tilvendede udesorter og autoblomstrene bliver gladeligt færdigt udendørs.

Har du eventuelt nogle gode seeds tilsagl, måske en guide osv?

Moderator
Brugeravatar

CF-guiden er udemærket http://botnisse.org/cf/

Af udendørs frø kan jeg anbefale Flatland Basic, Royal Dane, Rocket Chunk, Thyphoon mm. Ellers kan alle autoblomstrene sorter bruges, i større eller mindre grad.

Salg af stof-relaterede varer og links/hensvisninger hertil er imod forumets regler, så det har jeg ikke.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]