Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 11:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

er det her overvanding eller overgødning`?
(har tjekket http://www.dcfonline.dk/cf/ men ville lige høre jer for jeg kan ikke se det selv)
altså det har jo regnet en del på det sidste men har også gødet en del her på det sidste men så gik der lige en uge hvor jeg ikke fik den gødet(brændenællegødning) og nu ser de sådan ud. og det er mest de nederste blade dem omkring topskudene er flotte grønne :D
Billede

Billede
jeg ved godt at de ikke skal have særligt meget brændenællegødning når de er i blomst ..
og hvis det var overvanding så er jeg ret så sikker på at de ville hænge hvilket de ikke gør ? ..

på forhånd tak for svar :peace:

Medlem

Geografisk sted: København
Uden at være alt for selvsikker, så vil jeg sige det var overgødning
Men får de ikke andet end det brandællegødning?..

Syntes de hænger mere og bliver ualmindelige grimme hvis de får for meget vand ja

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg fik af vide af en ven igår, at det skulle være helt normalt for de store bæreblade at komme til at se sådan ud, han sagde at de bare skulle fjernes, for at give max energi til topskuddene, men jeg har fået flere meldinger om det på det seneste, så vent hellere med at gøre noget til en lidt mere erfaren grower får svaret..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Jeg vil mene det er overvanding og gødningsfejl. Mest overvanding pga. den gule farve, rødderne har ikke kunne optage tilstrækkeligt ilt gennem den våde jord. Mht. til gødning kunne jeg forestille mig det var en reaktion på manglende næring. Jeg er ret sikker på at brændnællesuppe ikke indeholder alle de nødvendige næringer planten har brug for i blomstringsfasen. (Mest Phosfor, mindre Kalium og mindst NITROGEN) som DCF guiden vidst os fortæller.
Din brændnællesuppe består af Nitrogen, og er derfor ikke rigtigt egnet. Desuden kan din plante også mangle nogle af de sekundære næringstoffer, det kunne godt ligne den trængte til lidt Magnesium (Mg).

Mit løsningsforslag er: Lad jorden tørre ud mellem vandinger, (driller regnen, dæk med plastic), gød med gødning i rigtigt NPK forhold, og evt tilføj jorden lidt Basaltmel.

Det lyder måske farligt alt sammen, men det behøves du ikke tage dig af, det virker ikke som om din plante er i seriøs fare - så længe den ellers er grøn. Jeg siger bare Thumbs Up for økologi :mrgreen: - Held og lykke

:peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]