Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:30

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

WEBSHOTS.COM HAR VALGT AT SLETTE MINE UPLOADS AF CANNABIS PLANTER
Derfor har jeg slettet indholdet af de første 48 dage, da der bare stod tekst uden billeder, og vil nu fortsætte med at poste med imageshack som udbyder

(Det kan være at jeg på et senere tidspunkt uploader de gamle billeder igen og sætter tråden sammen til en stor)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Først og fremmest er her lige lidt godt musik, du evt. kan nyde mens du læser indlæget ;)

God fornøjelse
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Intro

Jeg er en ny indendørs grower, som har anskaffet mig "alt" hvad skal bruge til mit grow, som nu er lidt over en uge gammelt.

Denne tråd vil jeg forsøge at holde teksten på minimum, og masser af billeder,
for at gøre tråden lidt mere interessant, synes vi mangler en lignede Tour tråd lige pt...

Jeg vil selvfølgelig starte med lidt kort tekst om hvad jeg har af udstyr og hvad jeg dyrker:

Vækstlys
* CFL sparepære 125w, 6400k.
* Phillips pia Son-T HPS 400w
* GIB HPS pære 400w, Extreme output. (Jep, jeg har allerede en 400w HPS, og så har jeg bare en til :P) (skal dog kun køre med en af gangen)
* GIB 400w ballast.
* 18w Lysstofrør

Frø/planter
* 3 x Easy Bud fra RQ
* 3 x Speciel Kush #1 fra RQ
* 3 x Royal Queen Automatic fra RQ
* 1 x Garden Gangster skunk mix
* 1 x Amnesia Haze (Denne er overtaget af en homie, den er mdr. gammel, og han kunne ikke få den i blomst)

Har selvfølgelig også købt en del andet udstår som: lægter, spånplader, ventilation, kulfilter, gødning, potter, jordblanding osv.
Men i må lige skrive hvis i vil ha flere info op på tråden.

Nu til touren, som sagt... i får en masse billeder med meget kort tekst...
tror det gør det mere spændende for jer... men skriv hvis i har spørgsmål eller gode råd, tak.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Smoke'N'Fly's Grow tour

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FØRSTE 48 DAGE SLETTET, TAK WEBSHOTS.COM :evil:

DAG 57 [Søn, 09-05-2010]

I dag var så dagen jeg bestemte mig for at høste. I første omgang bare en enkelt Easy Bud.

Det er også i dag at jeg skifter lyset over til 12/12, for nu at få mine ikke-autoblomstrende arter i blomst (den kunne godt formuleres anderledes :D)

Ca. 50% af trichomerne er mælkehvide, så jeg høster den her for at få en "headhigh" skævert.
Håber bare at den er potent nok, men har læst om folk der høster allerede når 20-30% er mælkehvide.

Her ses planten som blev høstet: 1 x Easy Bud, 57 dage efter plantning
Billede

Jeg beklager min dårlige billede kvalitet, men jeg prøvede at tage et billede gennem et mikroskop.
(i højre side af billedet kan man godt se de mælkehvide trichom hoveder)
Billede

Og så blev der høstet, her ses resultatet:
Billede

Jeg har hængt de høstede buds op på et tørrestativ overdækket med plast, åben forneden så luften kan cirkulere.
Her skal de tørre i en uge, inden jeg ligger dem 2 uger i lufttætte glas, med daglig luftudskift.

Og lige til sidst et billede af resten af planterne under HPS'en:
Billede

DAG 58 [Man, 10-05-2010]

I dag fik jeg igen taget planterne væk fra HPS lampen, så jeg kunne tage nogle "ordentlige" billeder.

Først ses min Garden Gangster:
Billede

Og Garden Gangsteren ovenfra:
Billede

3 x Special Kush #1:
Billede

2 x Easy Buds (Høstes om 1 uges tid ca)
Billede

3 x Royal Queen Automatic (Høstes om lidt over 2 uger ca)
Billede

En lille fed RQA, den er lidt nuttet ;)
Billede

1 x Amnesia Haze:
Billede

1 x Amnesia Haze klon, som jeg vil bruge som moderplante.
Billede

Haze klonen blev også plantet over i en 3,6 liter potte i dag, her ser i de store sunde rødder den har fået lavet indtil nu:
(uden rodhormon)
Billede

DAG 63 [Lør, 15-05-2010]

Jeg bestemte mig for at lave en tidlig høst på en af mine RQ Automatic, her var det den lille fede der stod for skud.

ca. 50% af Trichiomerne var mælkehvide på høst tidspuktet.

Her ser i den lille fede, kan ikke huske måle på den, men mener kun den var ca 32 cm høj :D
Billede

Her ser i resultatet af høsten
Billede

DAG 64 [Søn, 16-05-2010]

Her ser i et billede af 3 x Special Kush #1. De er vokset godt siden de kom i 12/12
Billede

Her ses højden på den største special kush
Billede

2 x Easy Buds
Billede

Højde på største EB
Billede

2 x Royal Queen Automatic
Billede

RQA højde
Billede

1 x Garden Gangster
Billede

Højde på Garden Gangster
Billede

1 x Amnesia Haze
Billede

Højde på Amnesia Haze
Billede

DAG 66 [Tir, 18-05-2010]

Lige et lille billede af growroomet (der er godt fyldt ud med grønt derinde ;))
Billede

DET VAR SÅ ALT FOR DENNE GANG, JEG BEKLAGER ENDNU ENGANG AT FØRSTE HALVDEL BLEV SLETTET, MEN JEG REGNER MED AT IMAGESHACK ER BEDRE END WEBSHOTS ;)

Senest rettet af Smoke'N'Fly 19 maj 2010 00:08, rettet i alt 29 gange.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hyggelig lille tråd du har bikset sammen. Dejligt grow room du har fået bygget dig.
Det skal nok blive rigtig godt med de overvejelser og det forarbejde du har lagt i det:)

Forresten. All-mix er altså mindst lige så forgødet (hvis ikke meget mere) end din gamle jord... Dum idé at bruge det til kimplanter. Kan anbefale så- og priklemuld til spirer:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Det ser da fint ud, velovervejet og godt udført!

Jeg vil dog klart anbefale dig, at forspire dine frø for fremtiden - nu hvor du har flere lamper, ku du også bygge et stiklingerum til kloner...=)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Man bliver ikke altid narkoman af cannabis, for det meste bliver man tømrer.
Godt arbejde.

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Forresten. All-mix er altså mindst lige så forgødet (hvis ikke meget mere) end din gamle jord... Dum idé at bruge det til kimplanter. Kan anbefale så- og priklemuld til spirer:)

Kan det passe at All Mix ikke kan bruges til kimplanterne???? for jeg forklarede en forhandler at jeg havde kommet til at plante i det hønsemøgs gødet jord, og han solgte mig all mixen (som jeg også havde lidt kendskab til) og sagde jeg skulle skynde mig hjem og plante om i det... nu ca 5 dage efter ser planterne dejlige og friske og udviklede ud i all mix jorden... skal de ikk bare blive i det nu??? planterne er ca 10 dage gamle nu...

HopIFjordeN skrev:
Det ser da fint ud, velovervejet og godt udført!

Jeg vil dog klart anbefale dig, at forspire dine frø for fremtiden - nu hvor du har flere lamper, ku du også bygge et stiklingerum til kloner...=)

Jo, tak ;)
Jeg havde forspiret alle frø, inden jeg plantede dem... har faktisk 3 nye frø til spiring nu... ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Spørgsmål:

ser kun en badeværelsesventilator tilsluttet i toppen..

hvor kommer luften ind fra?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Kaktus Klausen skrev:
Man bliver ikke altid narkoman af cannabis, for det meste bliver man tømrer.

der er fandme heller ikke noget galt i at være tømrer. nogen dage ville jeg ønske at jeg bare skulle og banke nogle spær sammen.

det ser fint ud, det du har lavet der.

Medlem

Smoke'N'Fly skrev:
Ariaji skrev:

Kan det passe at All Mix ikke kan bruges til kimplanterne???? for jeg forklarede en forhandler at jeg havde kommet til at plante i det hønsemøgs gødet jord, og han solgte mig all mixen (som jeg også havde lidt kendskab til) og sagde jeg skulle skynde mig hjem og plante om i det... nu ca 5 dage efter ser planterne dejlige og friske og udviklede ud i all mix jorden... skal de ikk bare blive i det nu??? planterne er ca 10 dage gamle nu...

Jo de har det fremragende.. Ingen rød stamme på dem, (dog lidt svært at se med min grafik)
Men derfor kan du stadig tage imod råd som så og prikle muld ik´?
Citat fra dit expertrådsgrow:
Chas skrev:
Er spiren fremme, evt helt oppe så uanset skyld dem i postevand, og plant dem i helt alm havejord eller lign. Så og priklemuld har jeg godt om..
der skulle nok stå: HØRT godt om..

Skrev så også det nok skulle lykkes da du havde taget action, for hvis de kunne spire i lort skulle de nok overleve all-mixet...

Ser knaldhamrendes godt ud det skab, lige til at udvide med diverse..
Men hvor er forhænget?? Godt nok passerer vi jævndøgn i morgen, men at falde i søvn til 125 W, er som at sove på en båd i stormvejr. Og når du så induserer blomst, kan det jo ikke påstås at det er lystæt? Men det har du sikkert styr på, ik?

Tror heller ikke du bliver skuffet over udbyttet, tror der skal noget til at rykke dig og skabet ud af balance.
Ellers har du psy...

Fed tråd og godt kommet i gang..

Medlem
Brugeravatar

Tak for alle det fine ord :) Det varmer, hehe

Maximum.... Jeg får opdateret nu her med de resterende dage...

Det du så, som var min løsning i starten var bare udsugning øverst og brugte alm. bordblæser til at skabe flow derinde... Men bare vent og se efter opdateringen,
Har fået kulfilter og ventilation der kan trække det (har også et hjemmelavet filter) badeventilatoren bliver pt. brugt som indluftning... men du får snart de nye billeder at se ;)

Medlem
Brugeravatar

Chas skrev:
Ser knaldhamrendes godt ud det skab, lige til at udvide med diverse..
Men hvor er forhænget?? Godt nok passerer vi jævndøgn i morgen, men at falde i søvn til 125 W, er som at sove på en båd i stormvejr. Og når du så induserer blomst, kan det jo ikke påstås at det er lystæt? Men det har du sikkert styr på, ik?

Bare rolig, har forhæng, der ser i på de resterende billeder som jeg får postet, når jeg lige har nydt den her joint og drukket min the, hehe

Håber forresten at musikken her på tråden skaber en god stemning ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Marlon Asher er en god klassiker.. den selvsamme sang jeg hørte mens jeg byggede i sin tid.. :)

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Marlon Asher er en god klassiker.. den selvsamme sang jeg hørte mens jeg byggede i sin tid.. :)

Haha, jae mand... den er over nice ;) totalt godt mood man kommer i, hehe

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Smoke'N'Fly skrev:
MaximumG skrev:

Haha, jae mand... den er over nice ;) totalt godt mood man kommer i, hehe

Her er lige endnu et videoklip, man bare ikk MÅ gå glip af :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xWi3sBABiWM&feature=related[/youtube]

EDIT: nogle der ved hvad den sang hedder? har søgt og søgt som en gal..

Senest rettet af MaximumG 17 mar 2010 19:09, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Det er lige før at de planter er lækre, end de der "artige" tøser der er med... Nice video, max... har du i øvrigt set jeg har opdateret?... skal nok holde det opdateret mellem hver 1-3 dag.

Medlem
Brugeravatar

UPDATE: 17/3-18/3

Medlem
Brugeravatar

UPDATE: 19/3

(Husk lige at læse teksten til mine billeder, da jeg gerne vil svar på, f.eks hvordan min supercropping ser ud?)

Håber at i vil besøge tråden dagligt, så vil jeg i hvert fald også opdatere den oftere
på forhånd tak...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har ikk eksperimenteret med supercropping, men umiddelbart ser det du har gjordt, forkert ud?

synts at have set billeder hvor man desideret "knækkede" stammen, hvorpå planten vil tvinges til at tro at alle sideskuddene er topskud (da pointen er at man skal bukke toppen under "det punkt" hvor sideskuddene er højest) .. det svare lidt til man hakker hovedet af, og tager det under armen, så vil kroppen jo også tro at skuldrene er det næsthøjeste punkt.. gir det mening? ..

Stadig ikk nogle svar på hvad den sang hedder i det link jeg smed?

Hvad angår kulftiler og ventilation, så er det jeg siger nu mere en hensynstagning og ikke en rettesnor, men..
Så lang tid planterne ikk stinker, ser jeg ingen grund til at du bruger en kanalventilator og et kulfilter, fordi..
Så lang tid du har åbent ind til planterne, kan og vil der flyve støvpartikler med ind i rummet, specielt når der er god aircirkulation.. OG
Det kan godt med tid sætte sig i dit kulfilter og dermed gøre det mindre funktionsdygtigt. Dernæst er det jo tåbelingt at bruge strøm på en kanalventilator, hvis man ku nøjes med en badeværelses-ventilator/pc-blæsere eller lign.. i den veggetative-face velogmærket.

Men det jo en smagssag :)

Tror iøvrigt du får et shitload af pladsproblemer.. men nu må vi se :) .. jeg plejer at sige at god plads til planterne er lig med 40x40 men de kan også godt presses ind på 30x30 .. og lige umiddelbart tæller jeg mange planter i dit growroom.. såå.. der blir crowded! ;)

Men held og lykke

Medlem

Lyt til MaxG det ikke helt supercropping, men tæt på....
Det kun er hovedskudet/stammen der knækkes.

http://www.youtube.com/watch?v=jkxUfVFUt74
Soma´s growing tips 2009
4:30 inde er der et perfekt billede og senere efterbillede, samt beskrivelse af hvad der sker...
Især med at den type stress kan fremprovokere herma.

Medlem
Brugeravatar

Okay, tak for jeres kommentarer på supercroppingen... Ja. som du siger Chas, så kan jeg godt se nu at det kun skulle være hovedskuddet...
Men hva' faen... har udelukkende den plante for at kunne eksperimentere.

Med hensyn til plads, så har du nok ret G....
Jeg har 11 planter igang nu... Dog er 6 af dem Autoblomstrende, og vil ikke fylde så meget som de andre...
Men ja. render muligvis ind i plads problem, men så bliver der bare plantet nogle udenfor ;)

Min holdning: Hellere gro lidt for meget, end lidt for lidt, hehe

Senest rettet af Smoke'N'Fly 20 mar 2010 16:27, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

MaximumG skrev:
Stadig ikk nogle svar på hvad den sang hedder i det link jeg smed?

Er på opgaven nu,.... men du har ret... ikke så nemt at finde ud af ;)
Skrev lige en lille hilsen på din youtube comments ;)

Og så har du en PM herinde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 96 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]