Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 18:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Highway 420
Hej venner.
Jeg har tænkt på at begynde at plante lidt i år, og vil gøre det i baghaven, men aner INGENTING om det..
:stupid:
vil gerne plante uden alt det avancerede og tekniske udstyr. Så spørgsmålet er, hvor meget mere skal jeg bruge til at plante end En potte, et frø, godt vejr og vand?
Og når jeg høster den, hvor meget af selv planten KAN man høste? Er det både topskud, sideskud, blade, stilk og hele lortet, og skal de behandles først eller hvordan..? :)

Ved godt jeg er en mega nybegynder hvad angår dyrkning, men håber stadig i vil give det et forsøg.
- Ganjabus

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er altid rart at byde velkommen til en nybegynder og du er ingen undtagelse. Det er dog knap så rart når nybegynderen ikke gider læse det der i forvejen står skrevet.

Du burde ha' læst den her før du overhovedet oprettede det her emne: Post guideline - LÆS FØR DU POSTER - Opdateret 17 Nov. 2008
I bunden af det regelsæt står der " Læs venligst dette relevante materiale før du poster i dyrkningforum: http://www.dcfonline.dk/cf "

Noget tyder på det ikke er hvad du har gjort. Hjælp dig selv ved at åbne øjnene og læse efter en anden gang, så er vi nemlig meget mere tilbøjelige til at hjælpe dig, når du på et tidspunkt har nogle relevante spørgsmål eller overvejelser.

Hvad angår udendørsdyrkning skal du se at få fingeren ud - du er meget sent på den allerede medmindre du vælger at dyrke autoblomstrende sorter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Håber det ok jeg lige hi-jacker din tråd til at stille et enkelt spørgsmål til hvad Ariaji skriver ;-)..

Ariaji skrev:
Hvad angår udendørsdyrkning skal du se at få fingeren ud - du er meget sent på den allerede medmindre du vælger at dyrke autoblomstrende sorter.

Jeg har ikke helt forstået hvorfor det er så slemt at plante ud senere. Min logiske sans siger mig, at jo længere tid man venter, så mindre bliver høsten bare i sidste ende? Korrekt? Altså, det må vel svare til at gro indendørs, og så bare have en forholdsvist kort vegge periode? Eller tager jeg fejl, pga. de noget andre forhold som er udendørs?

Medlem
Brugeravatar

du high-jacker bår min ven. :)
sorry, vil læse op på det, inden jeg poster mere på æ tråd

Medlem

Geografisk sted: 2900 happiness?
Hvis du planter lowryder behøves du ikke mere end en potte, jord, vand og sol..

du kan blande jorden op med små sten (Fra en indkørsel fx)
er pænt sikker på at lowryder ikke kræver noget gødning :)

god tur

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ganjabus skrev:
du high-jacker bår min ven. :)
sorry, vil læse op på det, inden jeg poster mere på æ tråd

Tak for det :-) :peace:

Moderator
Brugeravatar

Rellek skrev:
Håber det ok jeg lige hi-jacker din tråd til at stille et enkelt spørgsmål til hvad Ariaji skriver ;-)..

Ariaji skrev:

Jeg har ikke helt forstået hvorfor det er så slemt at plante ud senere. Min logiske sans siger mig, at jo længere tid man venter, så mindre bliver høsten bare i sidste ende? Korrekt? Altså, det må vel svare til at gro indendørs, og så bare have en forholdsvist kort vegge periode? Eller tager jeg fejl, pga. de noget andre forhold som er udendørs?

Det svarer det også til. Man kan/bør dog ikke vente længere end så der er er blostringstiden (ses som flowering time på sort beskrivelser)+2-3 uger, da der går noget tid, før planten kan gå i blomst, når man starter fra frø, hvor den så er i veggefasen.
På andre foraer, har jeg hørt beskrivelser om, ud fra emperi, at man får en bedre kvaltets høst, jo længere planten har vegget, eller så at sige, jo ældre planten er. Så det er et modargument imod denne metode, men jo ellers svarer det bare til en mindre plante der går næsten direkte i blomst, med det mindre udbytte. Arbejder man med kloner, fra en moderplante der har vegget i længere tid, kan man få dem til at gå "direkte" i blomst, og få RIGTIG små planter.

Og det er lidt noget vrøvl at Lowryder ikke behøver gødning, jeg vil gerne se et fuldt grow uden tilsat gødning i Så og Prikkemuld eller anden nærringsfattig jord, eller for den sags skyld hydro i pH justeret postevand. Det ligger naturligvis i at planten skal bruge mindre gødning når den kun har et par måneder at leve i, og derfor ikke nødvendigvis behøver meget mere nærring, end der er i den jordblanding man har købt/lavet. Tror godt det kunne lade sig gøre i Biobizz Allmix, men ellers ville jeg helt bestemt gøde.

Medlem

Ja, sorry mente ikke Så og prikle jord selvom det nok er sådan folk vil forstå det, mente at man ikke behøves at tilsætte gødning hvis man brugte noget gødet jord fra starten, fx pottemuld.. tror også bare at han ville have et simpelt grow, og så aimer han vel ikke for MAX udbytte. :)

Medlem
Brugeravatar

Cozhi skrev:
Ja, sorry mente ikke Så og prikle jord selvom det nok er sådan folk vil forstå det, mente at man ikke behøves at tilsætte gødning hvis man brugte noget gødet jord fra starten, fx pottemuld.. tror også bare at han ville have et simpelt grow, og så aimer han vel ikke for MAX udbytte. :)

nope. gør det fordi der ikke er meget "plante" hvor jeg kommer fra.. det er svært at skaffe, og det er det jeg vil ryge.. så vil lige se hvor svært det egentlig er at plante lidt selv.. :)

Medlem

jeg syntes det er pænt let når det er udendørs.. lige i starten skal man jo holde øje med planterne er og plante om men når de bliver store nok passer de jo sig selv og skal bare vandes nogle gange

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis det er fordi du vil spare penge, så så jeg en der skrev at man kunne bruge brændnæller som gødning i vegga-fasen. Så vidst jeg husker, var det noget med at man skulle smide en god gang brændnæller ned i en spand med vand, og ellers bare lade det så i en uges tid, til det lugter kraftigt. Og så gøde planterne med det. Men jeg læste det kun lige hurtigt igennem, så du bliver nød til lige at søge på forumet efter den fulde "opskrift" på hvordan man gør.

Junior medlem
Brugeravatar

Tråden Rellek hentyder til Re: Brændenældevand - en guide

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]