Niels skrev:
Hej!
Tak for svar! Og jo, det er aero... Men jeg mente med spgsml 1 hvad afstand pæren skal starte på for så at tilnærme sig planterne efterhånden?
Prøv og læs dit spørgsmål og besvarelsen her 2 gange og tænk så godt efter.
niels skrev:
1) Hvad ville i så anbefale i start afstand mellem pære og plante top ved aoro-flo? tænker det vigtigste er at de ikke svitser og steger, at det gælder om at holde dem under 27/28 grader C...
Du kan prøve og ringe til NASA og ESA og forhøre om der er en ledig plads udenpå rumstationen.
Det er en meget sikker afstand for at undgå at svitse toppen af dine planter og holde en lav temperatur i dit rum. Men hvor meget lys du får ud af det, det kan jeg ikke svare på..
Fis til side.
Din lampe bør have en afstand, at hvis du tager din underarm og holder den omkring toppen af planterne, vender undersiden opad og mærker efter???
Er er VARMT kan du flytte lampen lidt væk, er der HOT skal den meget længere væk- Koldere =tættere på.
Jeg skrev de 50 cm fordi der ikke er mange (hvis nogen overhoved) der får svitset toppen ved den afstand. Der findes ingen "særligt perfekt afstand" da varmen omkring planterne hænger sammen med dit grorums opbygning??
Aternativt købes et termometer som sættes ved plantetoppen.