jeg ved godt at stress i den veggetative fase mest af alt bare er i vejen og hæmmer vækst, men der ér jo undtagelser; fx kan den "stress" det giver at ruske lidt i planten eller bruge en blæser give planten en kraftigere stilk, som er rar at have når planten bl.a. skal blomstre.
jeg har også hørt at den rette mængde stress i blomsterfasen er med til at forøge plantens THC mængde i en betydelig grad, eftersom det jo i virkeligheden er plantens forsvarssystem. (men det er måske en røver?)
mit spørgsmål og oplæg beror så i: hvad er den optimale stress?
- og hvilke gode metoder kender I til at stresse planten, uden at overstresse den så den hæmmes i vækst og/eller risikerer at herma'e?
jeg mødte en som gjorde dét, at han hver morgen i blomstringen gik ud og strøg sine planter op langs stilkene og bladene, og ved samme lejlighed rystede dem let. skulle vist nok eftersigende bringe planten i den "tro", at den invaderes af kryb og kravl og derved automatisk øger sin guddommelige 'gift' - THC.

mener at ret så anerkendte Jack Herer også taler om stress som en god ting - i den rette mængde. kan I bekræfte?