Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 15:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

God eftermiddag :)

Jeg skal i gang med mit første grow (udendørs), når vejret tillader det.

Jeg har ganske udmærket styr på hvordan jeg vil arbejde på det, så mit spørgsmål går egentlig på hvilke frø fra banken i har gode erfaringer med.

Kriterierne er at planten ikke skal være alt for højtravende hvilket desværre udelukker sativa :)
Desuden gælder det både pot og skunk frø.

Så har i gode erfaringer med frø derfra så smid et indlæg :wink:

Titel:
Medlem

Altså først skal du beslutte om du gerne vil have sativa eller indica eller et kryds.....De fleste frø er krydset men ofte med nogle der er domineret med sativa eller indica....

Der findes danske forhandlere rundt omkring.

Senest rettet af Admire 21 feb 2007 19:15, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Læste du mit indlæg? :wink:

Skriver at det ikke skal være sativa, derfor næsten selvsagt Indica.
Derudover er mit spørgsmål rettet mod frøene fra netop frøbanken, som jeg så bare omtaler som banken, da jeg troede at dette var indlysende :P

Men okay tak for svaret. Andre der kan tilføje nogle frø som de har haft succes med?

Titel:
Medlem

Hvis du ikke ønsker høje planter, kan Lowrider måske være noget for dig?
Hvis du dyrker ude kan det nogen gange godt være lidt af en opgave at tvagsblomstre en plante, hvis den ikke skal blive for høj.

Hvis jeg havde været i dit sted, så have jeg erhvervet mig nogen Lowriders, de kræver ikke det store i pasning, og kan klare en del vejr mæssigt. Det eneste du skal være opmærksom på er mug, jeg har læst et par steder at dette kan være et problem.

Mvh. Lalle.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Well, har overvejet lowrider, hvilket også meget vel kunne blive en af de planter jeg vil prøve kræfter med.
De må dog gerne være lidt højere, det gør ikke noget.

Men tak for rådet Lalle, det sku jo også gerne være noget du kan lide, da dú jo nok i sidste ende for udbytte af det færdige arbejde, i form af forhåbenligt temmelig god røg :D

Ellers andre der har erfaringer med Indica frøene?

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:

Du kan også prøve lowryder mixet fra banken der er med garenti nogle højere kryds imellem

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Søren00 skrev:
Kriterierne er at planten ikke skal være alt for højtravende hvilket desværre udelukker sativa :)

Jeg synes ikke, at du skal være så fokuseret på sortens højde. Tænk derimod i at toppe planten på et tidspunkt, og/eller overvej nedbinding. Du kan f.eks. sagtens binde en 2,5 m lang pot plante ned så den flugter med hækken.

Du kan ikke normalt dyrke rent indica/skunk udendørs. Udeskunk er en mulighed, men mange af disse sorter kan have svært ved at blive færdige (uden at du tager dem ind, i drivhus og/eller under lamper).

Titel:
Dedikeret medlem

prøv nogle med erd\pur t i!

Titel:
Medlem

Det kommer også an på hvor meget arbejde du skal ligge i dem. F.eks går det ikke at plante direkte i dit Rhododendron bed, der vil ph'en i jorden ganske enkelt ikke passe.
Så hvis du ikke har valgt dig et sted at have planterne nu, vil jeg anbefale dig at komme ud og kigge haven godt igennem. Når du så har valgt dit sted, så grav jorden godt igennem, og tilsæt eventuelt hestemøg. Det ved jeg der er rigeligt af i nærheden af hvor du befinder dig;)

Malkavien skrev:
Du kan ikke normalt dyrke rent indica/skunk udendørs. Udeskunk er en mulighed, men mange af disse sorter kan have svært ved at blive færdige (uden at du tager dem ind, i drivhus og/eller under lamper).

Eller tvinger dem i blomst. Dette kan dog være rimelig besværligt. En god ide er at se på hvordan vejr udsigten bliver de næste par dage. Det er godt hvis det er lidt overskyet og lidt koldere end det er normalt. Det du gør, er sådan set bare at mørklægge planten over en eller to dage, og det vil stimulere den til at begynde på blomstringen.

Hvis du derimod bedst kan lide sativa, som jeg har kunnet forstå på det hele, ville et par pot planter heller ikke være af vejen. De kan næsten med garanti nå at blomstre færdigt. Og så giver de en high effekt, i stedet for den stenede couchlock rus, som indica giver.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Altså jeg ville meget gerne ende med noget sativa, da det ikke er noget jeg ret ofte støder ind i.
Dog har jeg ikke dermed sagt at jeg vil undgå indica.

Jeg er åben over for det hele, bare det at gro det selv er nok for mig i første omgang.

Men lowrider buddet er taget til efterretning.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Farmand8900 skrev:
Citat:

Du kan også prøve lowryder mixet fra banken der er med garenti nogle højere kryds imellem
Sandsynligvist ikke. De frø er ret stabile.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Af hvad jeg har oplevet (og der er du måske en mere myndig taler stonez, så med al respekt) er der alligevel nogle høje i blandt.
Netop det du kommenterede var faktisk Lowrider MIX.

Min vens igangværende indendørs startede med en Lowrider(der var kun 1 LR da de alle 4 kom ind i skabet) der var lige så høj som Jock Horror indtil for ~en måned siden da den viste sig at være en han. Men den var hans største plante (fra 4 noder og op) indtil den måtte aflives. Han bruger 400w GIB.
Det kan måske skyldes ringe forhold i starten (for lidt lys til jock horror, LR og Jamaican Pearl) der fik planterne til at strække sig, meeen.. Det var kun i den første uge.

Der findes høje LR, jeg har set dem selv, men det betyder ikke at de er hyppige. Det kunne være en uheldig pakke.

Jeg vil måske anbefale, selv om jeg ikke selv har erfarringer med den før efter denne sommer, Guerilla Gold, evt. i kryds (der er vist en del). Guerilla Gold skulle være en OK potent sort der er nem, meget mugresistent og hurtigt færdig.
Selv har jeg købt bankens Cinderella 99 (autoblomstrende) x Guerilla Gold #2 fremavlet af Maffe tror jeg. Han dyrkede dem i hvert fald sidste år. Cinderella 99 skulle faktisk slet ikke lugte spor slemt, så den er OK stealth, specielt indendøre. Og så har jeg hørt lidt om at den skulle producere noget dejlig psykoaktivt røg :twisted: Den er i hvert fald legendarisk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]