Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jun 2025 15:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Håber i kan hjælpe mig med at få svar på nogen spørgsmål

Vil nemlig gerne være helt sikker på jeg gør det ordenligt før jeg kaster en masse penge ind i det.

Til at starte med er der grødning, kan man bruge det samme hele vejen eller er det bedst at have noget til veg, og noget andet til flowering,
og er det en god ide med forskelige slags grødning og skifte imellem.
Der er sikkert mange måder, men for mig skal det helst være simpelt men stadig fornuftigt.

Har pladsen 6 m2 og vil sætte det op i 2 rum. Veg og flowering, er der et rum jeg skulle giv mere plads eller bare 50/50 altså 3 m2 hver.
Tænker jeg vil have 2 lamper i veg rummet og 1 i flower rummet alle 3 400 watts eller skal det laves om.

Så tænker jeg hvad afstand i ville putte lamperne fra planterne, tænker det skal være 400 watts, har ikke købt dem endnu men tror det bliver hps eller noget andet billigt.

Et lidt dumt spørgsmål måske, men er det alle planter du kan klone altså alle bortset fra auto, så købte jeg nogen femi frø, er jeg sikker på de kan klones.

også lidt usikker på med hvor stor en putte de skal ha, og om de skal ha en større eller mindre med tiden.

i må også meget gerne komme med tips og tricks hvis i har nogen, jeg vil helst selfølgelig udnytte pladsen så meget som muligt, og helst med så stort udbytte som muligt

Tak for hjælpen :D

Moderator
Brugeravatar

De fleste gødningsproducenter til cannabis kører med at man skal bruge vegge gødning fra første til sidste gødning, og så bruge blomstringsgødning når de så småt starter blomstringen.

Mht. plads så bruger de mere af det i blomstring så medmindre du vil have mødreplanter i vegge rummet, så vil jeg lave blomstringsrummet størst. Det er også i blomstring de kræver mere lys, så hvis du insistere på at bruge 3 lamper så kan 2 af dem med fordel sættes i blomstringsrummet.

Afstanden på en 400W er omkring 40 cm +/- alt efter om du bruger cooltube og hvor meget ventilation du bruger.

Alle kan klones men der er forskel på hvor nemt det er.

Hvor store potter du skal bruge afhænger af hvor store og hvor mange plante du vil dyrke, jo større planter, jo større potter. Og det giver god mening at ompotte et par gange i vegge, da man udnytter jorden bedre på denne måde, da rødderne bliver bedre fordelt.

Junior medlem

Mange tak for de gode svar :)

Junior medlem

Men hvis man putter sine mødre planter i blomstringsrummet, går de da i blomst og kan ikke bruges mere?

Moderator
Brugeravatar

Selv tak, nej mødrene skal i vegge rummet eller have deres egen afdeling, hvor der køres 18/6 eller flere lystimer i døgnet.

Junior medlem

Hvor tit kan man lave kloner af dem, og har du evt, en video der viser hvordan man gør det rigtigt?

Moderator
Brugeravatar

Hvor tit man kan lave lave kloner afhænger af hvor store planterne er, og hvor mange skud de har. Mht. at lave kloner så er der mange metoder, nogle bruger aero eller bubbler (DWC) systemer til at få dem til at slå rødder, andre gør det bare i et glas vand, andre igen dypper i rodhormon. Men fælles for dem er at man laver et ca. 45 graders snit (med et desinficeret værktøj -skalpel er godt) så tæt på forgreningerne nedenunder som muligt, derefter dypper det nedeste af det afskårrede i rodhormon eller bare placere i vand (det skal gerne ske så hurtigt som muligt efter afskærring) og så er det bare at vente. Dypper man i rodhormon kan de placeres i vand, jord eller f.eks. grodan. Giver mN en smule varme går det hurtigere, ligeledes hvis der ikke er for meget fugt.

Junior medlem

Har hørt man kan lægge sådan et net over planterne, altså sådan de rammer nettet nå de får en hvis højde, også skulle de gerne blive sådan mere rund og busket, og derfor komme mere udbytte?

Insane psychedelia user!

Mange af dine spørgsmål kan du finde svar på her: http://dcfonline.dk/cf/

Metoden med nettet kaldes SCROG. Skriv det i google.

Junior medlem

Mange tak for svaret og hjemmesiden, har kigget på den men kan dog ikke finde svar på hvor stor forskellen på høsten, er på stiklinger i forhold til planten hele vejen fra frø. måske i ved dette? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Du kan lave samme mængde færdigt produkt, om det er frø eller stiklinge, men du vil vinde tid ved at bruge stiklinge 1-2uger?, spare penge på nye frø, og er sikker på at få en plante der er stort set som moderen, og vigtigst af alt, hunkøn! Alt i alt vil udbyttet over et års tid være højere med stiklinge, og til en billigere penge.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]