Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jun 2025 11:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløj folket.
Jeg er nysgerrig efter at høre hvad folk har med erfaringer af Yield med Autoflower strains.
Jeg vil gerne høre lidt om hvad folk har fået ud af deres planter og hvordan deres setup har været.

Jeg er klar over at dette nok har været oppe nogen gange og at det variere fra hvert eneste grow, men jeg vil gerne høre hvad folk selv har præsteret :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Selv har jeg haft nogle Sweet Tooth Auto, jeg startede med 10 som blev til 9 som endte med 7, der i alt gav 105 gram tørret buds, nogle med frø.
Det skal siges at dette self. var min første gang med groning nogensinde, og på trods af jeg havde researchet, glemte jeg et hav af ting, og gjorde endnu mere forkert, men det er også fejl man lærer af.

Mit setup er et telt, m. udsugning kulfilter, 600W HPS (planer om tilføjelse en MH til vegge, når penge er på konto...), 4 stk towerblæsere der kører 24/7 samt en cooltube også med en indsugning i bunden der skubber varmen direkte gennem en luftskakt og udenfor.

Dette setup var dog ikke udtænkt før growet, tvætimod. For det første havde jeg ikke cooltube eller blæsere, og temperaturen kom hurtigt op omkring de 35*C, hvilket jo self. er for varmt. herudover fulgte jeg blankt gødningsplanen der var med gødningssættet, uden overhovedet af bruge pH-down eller egentlig tænke videre over om der skulle flushes en smule i mellem gødningstidspukterne, vandede dog kun en gang om ugen, men gerne 2 liter ad gangen.... igen lidt overkill efter underkill af vand.

Jeg endte ud med 7 forskellige størrelses planter, på trods af det var samme strain, den største på ca. 1 meter viste sig at være herma, naiv som jeg var troede jeg, at "nosserne" var begyndende buds, heraf frøene som tidligere nævnt. En blev kun 10 cm - det sjove her var, at jeg egentlig troede den var død, men "blev genoplivet" - et par uger efter de andre, og blomstrede så fint, det er dog den eneste der ikke fangede pollen. :S
- igen trods mishandling fik jeg udbytte, og selve udbyttet var skam også fint efter tørring og cureing - har heller ikke hørt brok fra de jeg har delt med, men det kan de måske heller ikke tillade sig når jeg nu byder :P

Lige nu har jeg self. rettet op på fejl - håber jeg - og er begyndt på 10 stk Moby Dick også autoflower, temperaturen ligger fint under 25 og de fire blæsere der kører i fuld "drøn" får virkelig planterne til at gribe fat :mrgreen: og lader til at blive lige høje, dog har jeg stadig ikke helt styr på den der gødning, samt vanding, men det skal man jo lærer på den "hårde" måde, og det er kun min anden gang nu, så jeg har stadig massere at lærer....

Jeg har ladet mig bilde ind af div. sites at Autoflower er den ultimative begynder "gren", men næste gang vil jeg selv bestemme, hvornår tøsserne er klar til blomster :evil: hvor om end jeg må indrømme, ud fra egen erfaring, at sites'ne ikke lyver i mit tilfælde :oops:

Håber det kan bruges :)

Medlem

Selv har jeg haft nogle Sweet Tooth Auto, jeg startede med 10 som blev til 9 som endte med 7, der i alt gav 105 gram tørret buds, nogle med frø.
Det skal siges at dette self. var min første gang med groning nogensinde, og på trods af jeg havde researchet, glemte jeg et hav af ting, og gjorde endnu mere forkert, men det er også fejl man lærer af.

Mit setup er et telt, m. udsugning kulfilter, 600W HPS (planer om tilføjelse en MH til vegge, når penge er på konto...), 4 stk towerblæsere der kører 24/7 samt en cooltube også med en indsugning i bunden der skubber varmen direkte gennem en luftskakt og udenfor.

Dette setup var dog ikke udtænkt før growet, tvætimod. For det første havde jeg ikke cooltube eller blæsere, og temperaturen kom hurtigt op omkring de 35*C, hvilket jo self. er for varmt. herudover fulgte jeg blankt gødningsplanen der var med gødningssættet, uden overhovedet af bruge pH-down eller egentlig tænke videre over om der skulle flushes en smule i mellem gødningstidspukterne, vandede dog kun en gang om ugen, men gerne 2 liter ad gangen.... igen lidt overkill efter underkill af vand.

Jeg endte ud med 7 forskellige størrelses planter, på trods af det var samme strain, den største på ca. 1 meter viste sig at være herma, naiv som jeg var troede jeg, at "nosserne" var begyndende buds, heraf frøene som tidligere nævnt. En blev kun 10 cm - det sjove her var, at jeg egentlig troede den var død, men "blev genoplivet" - et par uger efter de andre, og blomstrede så fint, det er dog den eneste der ikke fangede pollen. :S
- igen trods mishandling fik jeg udbytte, og selve udbyttet var skam også fint efter tørring og cureing - har heller ikke hørt brok fra de jeg har delt med, men det kan de måske heller ikke tillade sig når jeg nu byder :P

Lige nu har jeg self. rettet op på fejl - håber jeg - og er begyndt på 10 stk Moby Dick også autoflower, temperaturen ligger fint under 25 og de fire blæsere der kører i fuld "drøn" får virkelig planterne til at gribe fat :mrgreen: og lader til at blive lige høje, dog har jeg stadig ikke helt styr på den der gødning, samt vanding, men det skal man jo lærer på den "hårde" måde, og det er kun min anden gang nu, så jeg har stadig massere at lærer....

Jeg har ladet mig bilde ind af div. sites at Autoflower er den ultimative begynder "gren", men næste gang vil jeg selv bestemme, hvornår tøsserne er klar til blomster :evil: hvor om end jeg må indrømme, ud fra egen erfaring, at sites'ne ikke lyver i mit tilfælde :oops:

Håber det kan bruges :)

jeg kunne ikke lade være med at grine hele vejen igennem.

jeg elsker din ærlighed, haha :P

der hvor jeg knækkede til sidst var: "Lige nu har jeg self. rettet op på fejl - håber jeg"

alt du lige har skrevet ville passe perfekt ind i en lille tegneserie.
hampdyrkernes tegneserie.
hvis sådan en findes.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har haft nogen stykker i drivhuset. De har givet ca 30g tørret bud pr plante.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
Jeg har da ingen grund til at lyve :?: det glæder mig du fandt det underholdne. :mrgreen: Jeg er jo som sagt begynder, og fejlene retter op på hukommelsen og dovenskaben. Det er ikke længere sådan, at jeg udsætter vanding når jorden er knas tør eller tænker "arh, der er varmere i marroco, det kan de sagtens klarer :roll: " etc.
(jeg er måske blevet lidt mere hooked efter at have set hvad der lignede resultater, det giver i hvertfald blod på tanden :evil: )

Når jeg siger - håber jeg - er det fordi jeg må tage højde for, at jeg jo langt fra kan kalde mig ekspert. med mindre der er tale om, hvordan man IKKE gør, der er jeg nærmest legende - i hvert fald hos min lokale growshop, hvor sælgeren altid gnækkende kommer og spørger: "hvad er der så galt nu?" - det er blevet til mange, mange timers snakken og jeg tror jeg har forbedret mine evner og udstyr væsentligt, men det vil tiden jo vise.

Jeg bør forøvrigt bemærke at Sweet tooth - fra forhandlerens påstand - burde give 600 g. ca. pr. plante udendørs, og ca 800 g pr kvadratmeter indendøre (så vidt jeg husker)
men, dog skulle disse tal som regel være opgivet i utørrede buds og rundet op til nærmeste hundrede, skulle man tro på de andre forum jeg har besøgt.
Om ikke andet burde det give en indsigt i HVOR galt det gik for mig :)

:peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Goat McJah@
Kan heller ikke finde det sjove i dine indlæg.....?
Igen helt uforstående overfor samlers pointes :hm:

-John Rooney.

Medlem

Geografisk sted: Søen
Det kommer lidt an på hvilket setup du har... Jeg synes klart at auto flower er bedst til udendørs grow. De kræver ikke særlig meget pleje, og de fleste er ret hårdføre. Hvis du har indkøbt det store grej til indendørs grow, ville jeg klart vælge en "normal" strain.
Held og lykke med det.

Junior medlem

Tak for svarene.
Goat McJah - Haha, cool story bro, tell it again!
- Nej seriøst... jeg overvejer faktisk at læse den igen, det er fandme godt skrevet og ærligt samtidig :D
lyder spændende med Moby dick auto, dem har jeg ikke set før.

Jeg har selv købt ind til et 600w grow, så nu må vi jo se hvad det bliver til. :D

Medlem

Citat:
Jeg er jo som sagt begynder, og fejlene retter op på hukommelsen og dovenskaben.

alle de ting man lavede af fejl i begyndelsen er super frustrerende når man oplever det.
(nogen andre er dog lidt mere løse i deres opfattelse, de tænker bare: fuck that, vi prøver igen)
men som regel når man er gået hen, og kan kalde sig selv en sand mester, så kan man kun kigge tilbage og grine godt og grundigt af hvorledes man startede ud.
det kan jeg i hvert fald godt huske om mig selv, jeg husker at jeg havde EN plante under en 400 watt lampe. første gang jeg dyrkede.
jeg husker det var en AK47

(heldigvis var det ikke mig der betalte for el regningen.)
og den lampe lyste af helvedes til, så hvis man gik udenfor for at kigge på siden af bygningen fik man hurtigt øje på mit vindue, som der lyste op mere end nogen af de andre vinduer.
så jeg brugte et sengelagen til at forsøge at skjule mit foretagende.

jeg ærger mig over at jeg ikke fik taget et billede af det hahahaha :P
jeg var herre bange for at der gik ild i det lagen, jeg havde bare lagt den ovenpå lampen :P
jeg havde ingen penge så jeg kunne ikke købe et smart telt, til at skjule mit foretagende
(jeg boede på ungdomshjem, i udslusningen, så jeg fik hver uge besøg af min kontaktperson)

anden gang jeg dyrkede cannabis, så puttede jeg ET frø ned i en af de der flasker man bruger til at brygge øl med.
jeg ved ikke hvor mange liter den er på.
men jeg havde ikke tænkt over at på et tidspunkt ville planten gro sig for stor til at være inde i flasken.
så jeg endte med at smadre flasken, for at få min plante ud derfra.

også købte jeg en bog, (Jorge Cervantes, horticulture)
også lærte jeg bogen udenad, nu føler jeg mig som en ekspert.
men til trods for alle de erfaringer jeg har gjord mig, såååå er der altid mere at lære.

Citat:
Når jeg siger - håber jeg - er det fordi jeg må tage højde for, at jeg jo langt fra kan kalde mig ekspert. med mindre der er tale om, hvordan man IKKE gør, der er jeg nærmest legende

grunden til at jeg griner er nok fordi jeg kan genkende mine fejl i dine fejl.
hahaha.
Citat:
- i hvert fald hos min lokale growshop, hvor sælgeren altid gnækkende kommer og spørger: "hvad er der så galt nu?" - det er blevet til mange, mange timers snakken og jeg tror jeg har forbedret mine evner og udstyr væsentligt, men det vil tiden jo vise

samme historie med mig, jeg gik altid ned på jægersborgsgade hvor det gamle ethnoplanet engang lå.
jeg gik derned så ofte at de nu efter 6 år efter jeg startede med at dyrke planter
stadig godt kan huske mit ansigt.
de hedder grey and green nu. og ligger et andet sted.
men jo de har brugt mange timer på at grine af hvilke sindssyge projekter jeg startede med at vise dem med mine planter.
good times :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]