Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 12:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy

Jeg har netop strejfet et emne på "Royal Queen Seeds - Royal Automatics - 2011 (Lowrider Grow)" med Maximum G omkring hvorvidt man kan klone auto-flower planter.

Dette har været vores samtale so far:

MaximumG skrev:
Jenshansen> Vil gå ud fra at hvis man tog en klon fra en autoflower, at alle kloner så ville være autoflowering, Ja! .. men.. hvis man tager en clon af en plante som ER gået i blomst, og man på ingen måder kan tvinge den tilbage i vegge, ville alle cloner altså egentligt bare bruge 14 dage på at slå rødder hvor de egentligt ku have været produktive?

Tror ikk man vil opnå noget med at tage kloner af auto's.. desværre.. men måske tager jeg fejl :)

Jeg har heller ikke toppet planterne endnu, og regner heller ikke med at gøre det. Tanken slog mig bare lige :) .. dog har jeg opgivet den hollandske helt! .. fuldstændigt godnat at forsøge at redde den, så holder en stille og rolig ceremoni for den herhjemme, hvor jeg går og sørger lidt.. men det går nok ;)

Af auto's er det faktisk min første plante jeg har dyrket udover en ukendt auto jeg havde engang.. og umiddelbart bedste bud på markedet ifmo. Der selvfølgelig nogle Auto blueberry derude, og nogle auto white widows, men af dem jeg har smagt, syntes jeg selv at valget falder på Royal Automatic, og det primært pga. dens honning duftende BUD ;)

jenshansen skrev:
Ja se det var også min frygt, man har jo ingen desideret kontrol over auto-flower - den går jo bare igang. Og hvis man endelig valgte at tage en klon tidligt i plantens forløb, ville man så overhovedet kunne klone den. Såfremt man smed den i en bobbler for at slå rødder, ville den jo potentielt set kunne gå i blomst midt i kloningsprocessen. (En mistanke - ikke noget jeg ved med sikkerhed)

Det ku' være at man skulle starte sig en tråd, lyder til at vi kunne få en ordentlig diskution igang. Prøver lige at søge om der er noget info på at klone auto's inden jeg opretter ;)

Du kunne helt klart kunne have fået noget ud af at have toppet dem, uden tvivl. Men så skulle du oss lige ha' været lidt hurtigere ude som sagt hehe :)
Du må ryge en grav-joint, så din Hollænder kan dø med værdighed :D

Jeg ved sgu ikke om auto-flower er noget jeg kunne finde på at boltre mig i, dog er jeg sikker på at det er noget som skal prøves. Om ikke andet bare lige for at mærke på egen krop hvad yieldet bliver, hvordan røgen smager og hvordan skæverten bliver ofc ;) Honning? Nix one - lyder fråderen, kunne helt klart blive en mulighed.

Hvad er folkets mening?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Folk stener bare.. :)

Medlem

Synes at have læst på div. sider at man ikke kan klone auto planter. Men hvorfor ved jeg dog ikke (:

Medlem
Brugeravatar

Måske fordi det vil stresse planten for meget at skulle udvikle rødder mens den står i blomst.
Og hvis planten allerede er i blomst når den får stress, vil den most likely stå for længe i blomst uden vækst, men trichomerene ældes/blive mørkere.
Så umiddelbart ville man skulle bestemme høsten udfra toppen eller bunden af planten, som vil efterlade den anden del ikke optimal for høst ?
Så jeg gætter bare på det ikke kan betale sig.

Det kan godt være jeg er helt ude i hampen :roll: Men jeg legede lidt med det for sjovt i efteråret, med en autoflower klon (lowryder han/random hun). Skuddet døde desværre af stress.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved ikke om jeg tænkte helt galt, men mon ikke man kunne nå at klone den inden den desideret påbegynder blomsteringen? Hvis man f.x. var hurtigt ude og klippede stiklinger på den så snart som det kunne lade sig gøre. Det kommer vel også an på hvor hurtigt den går i blomst.

Jeg har, som skrevet, aldrig prøvet mig med auto-flower så jeg har ikke ret meget viden på emnet og jeg kunne ikke rigtig finde noget konkret på dette forum. Har dog ikke støvsuget google (endnu hehe).

@TommyTheBat - Din teori virker rigtig nok i tanken. Men igen så ville jeg gerne finde ud af om der er nogen som helst rigtighed i om man ville kunne nå at tage stiklinger på den inden den går i blomst, eller om det simpelthen bare går for hurtigt/går i blomst med samme/whatever grund der end kunne være.
Men samtidig planter din teori en idé i mit hoved;
Hvis man tog stiklinger på en autoflower tidligt i dens forløb og smed dem i hydro-bobbler (for så hurtig rodvækst som muligt). Hvis man så holdt den i et hydro-anlæg med SoG så snart man fandt rodvækst, ville man så ikke kunne gå fra at lave klonen til at stå med færdigt produkt helt vildt hurtigt og pga SoG'en også i en rimelig mængde? Bare en af mine halv skæve strå-tanker :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The 3rd Moon from the Left.
Ligeså snart skuddene er store nok til faktisk at tage en stikling, er blomsten allerede ca. 1 uge inde i blomst.. så det fysisk umuligt.. tror jeg.. :S

Medlem
Brugeravatar

Er det rigtigt? Nå æv, det lader vist til at mit lille sidespor førte mig ud over klippen. Hehe.

Det lød bare rigtig godt i mit hoved igår aftes! :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]