Freshman skrev:
Jeg er godt klar over udfaldet self er forskelligt, jeg har tænkt mig at købe 10 stk feminised frø, og håber self på de alle bliver til noget, men hvis jeg skal være realistisk så falder der nok 2-3-4 stk fra, jeg er jo grøn på området. Men jeg har jo fået anbefalet CFL pga mindre varmeudvikling, men kan 250 w CFL give mig 75-100 gram per plante white widow?
Jeg har jo tænkt mig at købe 2 stk CFL 2700k og 6400k, kan jeg have dem begge kørende til vegge fasen? Under blomstring skal jeg hvertfald kun ha 2700k lampen kørende, desuden skal jeg have reflektor til de lamper eller kan jeg have dem frit hængene? Kan nemlig godt selv lave en af noget bukket alu

Og så til gødning og alt det, jeg synes det er lidt en jungle med alt det forskellig gødning, har tænkt på at skaffe følgende hjem:
Biobloom - til blomst
biogrow - til veg
algesaft (eller hvad det nu er)
og noget topmax, som gør skud mere fyldige
Kan jeg nøjes med det? alt gødning er fra BioBizz, jorden jeg vil gro dem i er all mix jord, men vil plante frø i en så/priklejord.
Med så stort et telt, ville jeg nok vælge at køre en 400 eller 600 watts HPS/MH. Det ville dog larme mere, eftersom der ville være mere brug for udluftning pga. den højere temperatur.
Med et sådan setup ville jeg sige at det er realistisk for dig at have 500 gram skunk til roskilde festival, hvis vi siger du gik i gang fra dags dato.
En løsning/hjælp på problemet med larm fra kanalventilator, ville være at købe en cooltube, som er en slags langt glas, der dækker hele pæren og suger luften ud af teltet ved siden af pæren. Det sænker temperaturen i teltet, og derved kan din kanalventilator køre mindre = mindre larm.

^Cool-tube
Men med telt, kanalventilator, HPS/MH, kulfilter, cooltube samt frø osv. vil dit budget ikke komme til at holde sig under de 3 - 3,5 k.
- 75-100 g pr. plante er imo. rimelig usandsynligt med 250 w cfl, nu hvor du også er "grøn" indenfor dyrkning.