har hørt at den Ion luftrenser er som at købe en skid i en hornlygte..
jeg købte også sættet for at spare penge i sin tid, og har lige siden tænkt "jamen jeg har jo ikk sparet en skid, sat op imod hvad jeg ku få for de penge, hvis bare jeg havde gidet at kigge de rigtige steder" så hvis det er fordi du vil spare, så kan jeg sige, at det gør du ikke ved at købe sættet.
Du kan få en 100-150watt hps med ballast, og reflector til omkring 450+porto.. og så vidt jeg husker koster en 200watt cfl med reflector og alt det der, omkring det samme. hvis ikk mere.
iøvrigt så er dit skab ret småt.. du bør overveje om du vil have et vegge og et blomstringsrum, for du kan sagtens sætte en hylde ind i det skab der, og så dele det sådan op at du har to rum. Hvis ikk du gør det, skal du jo have enormt høje planter for at få udnyttet din plads, og når du ikke har mer en 60 i dybden og 60 i bredden, så anbefaler jeg ikk at du kører mere end 4 planter på den plads..
jeg kan desværre ikk vejlede dig i hvor du ellers kan kigge efter udstyr, men jeg kan fortælle dig at hvis du kigger lidt syd for grænsen, så der langt bedre muligheder end her i lille danmark.
hvad angår ventilation, så har jeg til dags dato stadig ikk haft det vilde behov for et kulfilter, men en kammerat jeg har været på besøg hos, brugte faktisk kun en 105watt cfl og det STANK seriøst! .. men tror også det hænger sammen med at hans skab var helt tilsluttet, og at luften derinde altså kun blev skiftet ud, når han åbnede for skabet, så derfor stod det jo og byggede sig op.
jeg har med held haft meget succes, ved blot at lave et par runde huller (et for oven og et for neden) til hnholdsvis ud og indsugning, og så har jeg bar smækket et par 12x12cm pc-blæsere til, som jeg så har forbundet med en gammel bærbar-omformer/oplader .. og det virker sku meget fint.

sørg for at lufte ud dagligt et par gange om dagen, og ellers hold øje med at planterne ikk kommer op og røre cfl'n .. der sker ikk det vilde ved det med en 105watt cfl, men når det er en 200watt cfl så skal de helst ikk røre for meget, så brænder bladene altså.. men du kan selvfølgelig smide en form for ventilator derind. en bordventilator eller lign. og så sørge for at luften flugter langs pæren, så kan du uden problem sænke pæren helt ned til 3-4cm afstand uden at få problemer.