Efter at have læst en del om emnet, at gro selv, har jeg fået blod på tanden.
Og når jeg går i gang med et projekt så bliver det også udført ganske grundigt, derfor starter det hele med denne 3D model af rummet.
"Opdelt" i tre sektioner med en låge ind til hver:
Og her "åbent": (Der skal selvfølgelig mere end 3 planter i!)

Jeg har som nævnt læst en del om hvad der er godt og skidt, og min sammenfatning af tips og tricks er blevet til dette.
Boksen tænkes at komme til at måle 180 i højden, 250 bred og 100 cm dyb.
Luften kommer ind ikke langt fra bunden i den ene side og blæses ind på planterne, en blæser mere hiver luften videre og blæser på næste plante, og en sidste blæser gentager dette. På den måde får alle planterne en rimelig mængde luft hvilket jeg kan læse mig til er godt. Her er jeg lidt i tvivl om mængden af luft der skal til, og jeg tænker, at der nok skal et par blæsere til hvert sted for at få nok luft igennem.
Uanset hvad skal blæserne kunne udskifte luften i hele rummet mindst 1 gang i minuttet - det kan fx 2 stk 200mm blæsere opnå, har jeg regnet på

For at forhindre lugten er udsugningen med filter med aktivt kul, der burde kunne fjerne en del af lugten der ellers ville komme.
Hele indersiden beklædes med reflekterende sølvfolie (Mylar, tak Jago!) for at sikre at lyset spredes bedst muligt og rammer alle planter over det hele.
Lamperne er individuelt hæve-/sænkbare, på den måde kan de holdes konstant i den rette afstand. Derudover kan man rykke rundt på planterne i tilfælde af at nogen er høje og andre lave, så høje er ét sted og lave et andet sted og lamperne justeret herefter.
Et thermometer monteret uden på viser temperaturen fra midten af boksen.
Når jeg smider det herind er det for at høre jer der har erfaring med det hvad I tænker om denne løsning?
Er der noget der kan laves om så det bliver bedre?Thanks!
VERSION 2:

Prisen er ikke det jeg har mest i fokus. Det er målet at lave det ultimative growroom selv om det kommer til at koste.
Materialerne (der måske skal bruges!) og som jeg indtil videre kender prisen på er:995 kr - 15mm krydsfiner til top, sider, front og bund - 5 stk. på 122x244 cm = 15 kvm til 199 kr/plade
396 kr - 3,2mm masonitplade til bagbeklædning og adskillelse mellem rum - 4 stk. på 122x244 cm = 12 kvm til 59 kr/plade
221 kr - Vinkelbeslag med ribbe til at holde det hele samlet - 26 stk. op 65x90x90 (2,5mm stål) til 8,50 kr/stk
100 kr - Flexrør til ind- og udsugning ved hver lampe - 1 stk på 10 meter inkl. spændebånd til 100 kr/stk
1.197 kr - Døre inkl. håndtag og beslag - 3 stk. på 204x62,6 cm til 399 kr/stk
120 kr - Gummi tætningsliste til døre - 1 rulle á 15 meter til 120 kr
297 kr - Lydsvage blæsere Ø250mm til indsugning der hver flytter 3 kubikmeter luft pr. minut - 3 stk til 99 kr/stk
561 kr - Ø120mm blæsere med 3 hastigheder der hver flytter 1,3 kubikmeter luft pr. minut - 6 stk til 93,50 kr/stk
150 kr - Thermometer med display (grøn back-lit! YES!) til at vise temperaturen i hvert rum - 3 stk. til 50 kr/stk
150 kr - Mylar inderbeklædning til hele indersiden af hvert rum - 32 kvm skal der til - 1 stk. rulle på 91 kvm til 150 kr
2.475 kr - HPS pære og ballast i færdigbygget "kabinet" på 400W stykket, en til hvert trum - 3 stk. til 825 kr/stk
210 kr - Kulfilter (pleated) 200x200x46mm til filtrering af lugt i udsugningsluft - 6 stk til 35 kr/stk