Hvilken pære har du da??
Det med at planten skal i blomst? Det er antallet af mørke timer der vigtigt, så du kan sagtens starte med at køre 12/12 med en veg pære.
Du vil få et bedre resultat bruger du en blommpære, men du kan sagtens også køre helt igennem på veg pæren, og for den sags skyld kan hvilken som helst pære gøre tricket.
Man kan sige at planten har 6 trin i sin et-årige livscyklus - frø, spire, vegetativ vækst, blomstring, frøsætning og død.
Man kan gå ind i hvert trin og finjustere så forholdene bliver optimale, dog nok med undtagelse af det sidste?
Og det er dét vi gør med vækst og blomster pærer + diverse næringssalte.
Men i sidste ende skal der kun noget havejord, lys, vand og en mørkeperiode til at fuldende alle 6 trin.
I min filosofi siges der at:
Jo mere stressede forhold planten udsættes for jeg stærkere vil den resterende THC i planten blive!
Den sætning er bygget på at cannabisplanten ikke har har f.eks torne, men har udviklet et kemsik forsvar i form af det vi kalder THC til at beskytte sine blomster(derfor er der flest på og omkring blomsterstanden), og da det er plantens forsvar vil den prøve at gøre hvad den har tilbage stærkere, altså at gøre den resterende THC stærkere for netop at beskytte blomsterne.
Det min filosofi, men jeg aner ikke om det er sandt eller ej, jeg synes bare det virker naturligt??
Så måske får du ikke meget høstet, men min filosofi siger at det du får bliver lidt stærkere end normalt.