Malkavian skrev:
Admire skrev:
Jeg har efter at have læst CF guiden igennem igen opdaget at nogle af mine planter(30%) mangler zink ret kraftigt......Hvordan tilføjer man mere zink og hvordan ved man hvor megeT?
Jeg ville opså hoppe på vognen med en helt almindelig gødning til vegge, da de jo typisk indeholder alle nødvendige næringsstoffer. Der kan næsten pr. definition ikke være noget så specifikt som bare "zinkmangel" når dine planter er så små og står i så pænt store potter. Til gengæld gulner enkelte planter lidti spidserne, hvilket kunne være tegn på at der mangles kvælstof.
Din muld burde have nok til det meste i starten - men hvad for noget jord bruger du egentlig?
Husk at begynde med at vande med ikke mere en halv gødningsblanding. Overvanding og overgødskning er de to nemmeste fejl at begå. Hvis du bare "kampgøder" så svider du de små, skrøbelige rødder og det kan sætte væksten tilbage i lang tid eller decideret slå din planter ihjel (famous last words: "jeg vil være RIGTIG flink ved mine planter, så de får sgu lige en generøs dobbelt dosis gødning i vandet").
Ellers vil jeg sige at dine planter står flot. De har ikke engang mistet deres kimblade. Held med det!
Thanks Malkavian.....Altså jeg har kigget lidt video(High times grow video Ready, Set, Grow) og der var mange tegn der passede perfekt på overgødning. Så jeg har flushet mine planter totalt....Og så gødet..
Samtidig har jeg fået PH testet mit vand som var på 8½ så jeg fik det regulelet det til at være den rigtige 6,2-7.
Samtidig har jeg pillet 11 hanner ud af skabet. Enten planter jeg nye frø om få dage eller også venter jeg til mine nye planter er lidt større så jeg ka lave 11 kloner og så smider dem i jord.
Det skal siges at nogle af de 14 der står tilbage måske kan være hanner...der er nemlig nogle små og de er alle sammen tilbage da det var for tidligt at endnu.
Hvad ville i gøre? Frø eller vente og så lave kloner
Desværre var det en af mine helt smukke planter der røg