Mikkel skrev:
Hvad med at I begynder opføre jer ordentligt?
Jeg kunne heller ikke forestille mig, at politiet anholder nogen uden grund. Personligt synes jeg, at alle der virker provokerende eller slåsser bare skulle skydes, færdig!
Jo, så kan du blive anholdt for at have stoffer på dig, men det bliver du næppe "banket gult og blå af". I det tilfælde er det alligevel ikke politiets skyld, at du skal anholdes, men politikernes.
Og som betjent må det også være utroligt irriterende at have folk på nakken konstant, der råber og kritiserer arbejdet - især i i forvejen stressede situationer.
Jeg var også en gang sammen med nogen, hvor vi stod til en ordentlig bøde - 1500 kr. mindst -, men fik lov at slippe med et "fortsat god aften". Derfor er det alt for generaliserende at sige, "det er helt normalt at de banker folk gule og blå uden grund, eller stikker dig en bøde for et eller andet med politivedtægten, hvis du f.eks. kritiserer dem når de er i gang med at banke en sagesløs eller de bare ikke kan lide dit udseende."
Jeg vil tværtimod sige, at det slet ikke er normalt.
Jeg har oplevet folk få bank af panserne for ingenting, og også for at have stoffer på sig. Det ER normalt. Bare fordi du lever en beskyttet tilværelse, skal du ikke påstå at det er løgn i hvert fald.
Det er IKKE politikernes skyld at politifolk banker uskyldige eller overskrider deres beføjelser. Politikerne bærer skylden for lovene, ikke for at en panser giver en tilfældig en mavepuster fordi han ikke kan lide den måde han ser ud på, eller fordi vedkommende har et gram hash i lommen. Det ansvar må den individuelle politimand bære.
Jeg har set det masser af gange, lille ven. St der findes flinke pansere vil jeg ikke benægte, men desværre er der få af dem. Og de er altså som regel ikke så flinke at de vil vidne mod deres kollegaer når de bryder loven. Så det giver jeg ikke meget for.
Jeg taler selvfølgelig om KBH, ikke om Jylland eller andre steder. Dem kender jeg ikke noget til, så det er muligt at svinene er de rene engle dér.