Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 13:21

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Relativistisk båthorn

de har forbudt enheds-listen's web-side, så nu ka' vi alle endelig sove trygt om natten:

Citat:
Politiet lukker Enhedslisten-hjemmeside
24. februar 2006 17:41

Politiet har lukket en hjemmeside, hvor Enhedslistens folketingsmedlemmer har bragt en appel fra den terrorsigtede bevægelse Foreningen Oprør.

I appellen opfordres til at indsamle penge til organisationer, der står på EU's og FN's lister over terrororganisationer og til at yde modstand mod EU's terrorlovgivning.

Enhedslisten har tidligere afvist en henstilling fra Københavns Politi om at fjerne hjemmesiden. Men i dag valgte politiet at henstille til, at internetudbyderen, enavn, lukkede siden. Og den henstilling har firmaet valgt at følge, ifølge teknisk administrator Jes Kasper Klittum:

- Vi er forpligtet til at følge en henstilling fra politiet om at fjerne noget, som de mener er ulovligt. Vi kan ikke blande os i politik, siger han.

Det er censur
Enhedslistens gruppeformand Line Barfod kalder lukningen "censur".

- Det er utroligt, at vi har en regering, som i disse dage har travlt med at forsvare ytringsfriheden samtidig med, at den har fået vedtaget en terrorlov som indskrænker ytringsfriheden, så man ikke engang må diskutere, hvilke politiske bevægelser man må støtte.

- Det er censur, at politiet nu får lukket vores hjemmeside, siger Line Barfod, som nu vil overveje, hvilke skridt partiet skal tage.

og den kommer her-fra: http://dr.dk/Nyheder/Indland/2006/02/24/172946.htm

Det virker også på mig lidt underligt at man bruger terror-loven mod enheds-listen, der som bekendt aldrig (ihvertfald ikke mig bekendt) har været årsag til ambassade-afbrændinger og trusler mod diplomater eller andre. Samtidig med at man forsvarer aviser der trykker ting der faktisk _har_ været årsag til ambassade-afbræninger og trusler mod diplomater og andre.

#1: at forbyde litteratur, i form af bøger eller internet-tekster, er noget man kun gør hvis man sympatiserer med hitler (eller hvis der er tale om trusler, hvilket en opfordring til at støtte feks palestinensere næppe er)

#2: hvis terror-loven's formål er at standse terror (hvilket i sig selv jo er et nobelt og godt ønske), så bør den vel bruges mod dem der er årsag til terror? (feks mod de aviser der, _trods_ at de ved deres handlinger er direkte terror-fremkaldende, _stadig_ ønsker at 'støtte' ytrings-friheden og jyllandsposten ved at vise bombe-tegninger)

Mon ikke det i virkeligheden er sådan at terror-loven er et politisk redskab visse partier har opfundet for lettere at ku' beholde deres taburet, mere end det reelt er et forsøg på at skabe en fredeligere verden?
(med irak-krig og ambassade-terror for øje, ka' man jo godt sige at den nuværende højre-fløj har skabt væsentlig mere Ufred i verden end fred)

"First we take manhatten, then we take Berlin", som Leonard Cohen engang sang :)
Og sådan er det også med de konstant indskrænkede friheder vi ser højre-fløj's regeringerne i danmark, england, australien og usa trækker ned over os (der er kommet ekstremt mange forbud i den tid vi har haft de såkaldte 'liberale' regeringer. Hvordan hænger det sammen med begrebet 'liberal'? De 'liberale' er mere kommunistiske end kommunisterne selv (hemmelige overvågninger (som bush _har_ indrømmet) og hemmelige rets-løse fange-lejre (som de ironisk nok si'r journalister bare ka' ta' ned og besigtige, hvilket de så forbyder dem adgang til at gøre når journalisterne eller røde-kors folkene så endelig ta'r afsted. Løgn og svig kalder man vist den slags), er det 'liberal' politik?))

Hvordan ka' ægte liberale se sig selv i øjnene når deres regering laver denne form for kontrol-politik? Er man liberal eller kommunist, jeg synes regeringen burde tone rent flag snart? Får vi frihed eller ska' den indskrænkes endnu mere? Ska' vi snart ha' en chip ind-opereret så vi altid ka' spores? Og hvad med vores emails og post som myndighederne må læse med i uden at sige det? Er det sådan et godt liberalt samfund er? Bør vælgerne ikke ha' klar besked så de ka' gennemskue løgnen fra regeringen's side?

Hvordan ka' man ha' et demokrati, hvis den ene fløj ikke må tale højt?
Hvis man forbyder visse politiske meninger, hvordan ka' det så være et demokrati?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er virkelig forfærdeligt. Foreningen Oprør er endda kun SIGTET. Troede man var uskyldig indtil andet var bevist.

Vi har brug for et nyt 68 oprør og det kan ikke gå hurtigt nok.

Titel:
Relativistisk båthorn

Malkavian skrev:
Troede man var uskyldig indtil andet var bevist.

Those days are gone. Se guantanamo; de har siddet der i flere år uden så meget som en retter-gang. Idag er man skyldig indtil andet er bevist.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
JEL skrev:
Malkavian skrev:
Troede man var uskyldig indtil andet var bevist.

Those days are gone. Se guantanamo; de har siddet der i flere år uden så meget som en retter-gang. Idag er man skyldig indtil andet er bevist.

Enig...Hele krigen mod terror er et stort studium i hvor hurtigt de vestlige befolkninger er villige til at opgive retssikkerhed for (falsk) sikkerhed. Det ville være sjovt, hvis ikke det var så skrækindjagende ubehageligt.

-Psyko

Titel:
Relativistisk båthorn

Ja præcis. Hvis det havde været en film ville det ha' været spændende nok, men ikke når det er rigtige mennesker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I am everywhere
Hvad er det ikke en film :shock: ..... Damn :? .... Her har jeg i alle disse år gået og troet jeg var med i en film, og så påstår i at det er virkeligheden.... Der ville jeg godt have haft lidt mere forberedelsestid. :x

Næh, minority reprort er sku' ikke fiktion. Men jeg tror sku' ikke der er noget nyt i det, det er bare blevet tydeligere.

Titel:
Relativistisk båthorn

Åndsamøbe skrev:
Der ville jeg godt have haft lidt mere forberedelsestid. :x

Ahhh Frank Hvam, den dejlige dreng :)
Som bjarne goldbæk i det alletiders (når man havde lært at forstå humoren altså (først tænkte jeg at det var det mest absurde dansk tv havde vist, men lidt efter, uden at jeg ved hvorfor, så syntes jeg pludselig det var ret godt. Og så tilsidst blev jeg rigtig vild med det, og så sluttede det selvfølgelig, hehe)) Kasper og mandril-aftalen :D

frank hvam som bjarne goldbæk (Dér ville jeg godt liiiiiiige have haft _lidt_ mere forberedelses_tiiid_) var min all-time-favorite i det show :)

Åndsamøbe skrev:
Næh, minority reprort er sku' ikke fiktion. Men jeg tror sku' ikke der er noget nyt i det, det er bare blevet tydeligere.

Hvad mener du? Tænker du på det med at de, i filmen med tom cruise, dømmer folk _inden_ nogen handling er begået? Det vi idag kender som 'pre-emptive strikes'? (altså angreb som forsvar (hvilket jo var hvad nazi-tyskland på sin vis gjorde (altså _angreb_ for at forsvare det 3. rige (hvordan er vi egentlig nået dertil hvor hitler's tænkemåde er blevet acceptabel??? I clement-showet den anden dag sad der 2 fra dansk-folkeparti, med et bredt grin på munden, mens de næsten savlede liderligt over at nu var 3. verdenskrig endelig begyndt!!! Enten er jeg blevet sindssyg, eller også så er der virkelig noget galt i toppen af dansk magt-elite.))))

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]