Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 10:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/12/08/125929.htm

Citat:
Socialministeren ændrer mening om fattigdomsrapport
08. dec. 2005 13.24 Politik Opdat.: 08. dec. 2005 19.30
Rapporten om fattigdom viser alligevel ikke, at de svageste har fået det dårligere. Det siger socialminister Eva Kjer Hansen, som erkender, at hun har været for upræcis i de tidligere udmeldinger.

I rapporten, der er lavet af Socialforskningsinstituttet for Socialministeriet, vurderer to tredjedele af de sociale organisationer, at de svageste har fået det dårligere. Ingen af organisationerne mener, at det går bedre.

Enig med statsministeren
Da rapporten blev offentliggjort i tirsdags, kaldte Eva Kjer Hansen det for bekymrende, at forholdene for de svageste er blevet dårligere. Men i går afviste statsminister Anders Fogh Rasmussen, at rapporten er udtryk for, at det er blevet sværere at tilhøre landets svageste grupper.

- Jeg er helt enig med statsministeren i de meldinger, han er kommet med. Jeg mener ikke, man kan bruge rapporten til at påstå, at de svageste i Danmark generelt har fået det dårligere, siger Eva Kjer Hansen til Ritzau.

Rapporten viser organisationernes billede
Rapporten bygger på spørgeskemaer, der er sendt ud til organisationerne. Den gengiver altså deres indtryk af, hvordan situationen er.

- Der er jo nogen, der har det dårligt. Og der er givetvis også nogen, der har fået det dårligere. Men at omsætte det til, at de svageste generelt har fået det dårligere, det synes jeg ikke holder, siger socialministeren.

Skarp socialdemokratisk kritik
Den socialdemokratiske socialordfører, Mette Frederiksen kalder udmeldingen beskæmmende. Hun mener ikke, at man kan læse rapporten anderledes, end at de svageste har fået det sværere.

- Det er jo helt entydigt, at to tredjedele af de adspurgte organisationer siger helt klart, at deres brugere har fået det dårligere eller lidt dårligere i løbet af de seneste år. Det mener jeg slet ikke, der er diskussion om, siger hun.

Samtidig kritiserer hun ministerens udmelding om, at rapporten er udtryk for organisationernes indtryk af situationen, men ikke kan bruges til at sige noget generelt om de fattiges forhold.

- Det kan jo ikke nytte noget, at du som minister sætter en undersøgelse i gang, og fordi du ikke kan lide resultatet, så begynder du at sætte spørgsmåltegn ved, om undersøgelsen er den rigtige. Det kan man da ikke, siger Mette Frederiksen.

Jeg må erklære mig enig med det Mette Fredriksen siger i det sidste citat. Hvorfor lave en undersøgelse om de svagestes forhold, hvis man alligevel vil tale imod den, når den viser sig at være negativ.
Der hersker ingen tvivl i mti sind om, at hvis konklusionen omvendt havde været positiv, så ville VK-regeringen have skambrugt den til at promovere sig selv. En ting er at man ønsker at give skattelettelser og sætte satsen for kontanthjælp ned, en anden er at man ikke vil stå ved konsekvenserne heraf. Det kræver ikke nogen lang uddannelse at regne ud, at hvis man nedsætter støtten til folk der i forvejen lever relativt beskedent, så får de det over en bred kam dårligere. Men det tør regeringen altså ikke indrømme...svagt...

Hvad mener I?

Mvh. Psyko

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Citat:
Jeg må sige at jeg er enig med Anders Fogh hvis han siger at Liberalisme er godt!!

Det siger han ikke. Han tager afstand fra det. Senest på Venstres Landsmøde. Læs evt.en avis i stedet for alt det conspiracylort du fylder hovedet med.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
dankdawg skrev:
Citat:
Jeg må sige at jeg er enig med Anders Fogh hvis han siger at Liberalisme er godt!!

Nu sagde jeg os HVIS :) Men det passer mig udmærket hvis han ikke siger den slags mere

Det siger han ikke. Han tager afstand fra det. Senest på Venstres Landsmøde. Læs evt.en avis i stedet for alt det conspiracylort du fylder hovedet med.

Siden hvornår er aviser automatisk blevet et stanart medie for sandhedenen? :D

Jeg er glad for at Anders Fogh siger at han ikke går ind for Liberalisme, så nærmer han sig ihvertfald en støre ærlighed, men egentlig så må man jo sige at det går lidt imod mange i hans egets partis selvopfattelse, men nu drejer det sig jo nok mere om magt fra den side af end loyalitet (både over for sine vælgere men åbenbart også sine "tihængere")

Jeg tror vi skal se lidt bredere end det rent partiske hvis vi skal få et mere klart billede af hva der egentlig foregår....

Foresten Danq hvilken avis læser du selv, hvilken er efter din menin fortrolig?

Konspirationer er vel heller ikke per defination forkerte, du må nok gi mig ret i at det ikke er første gang at der er opstået konspirationer i verden.

At noget er teori behøver ikke at betyde at det så ikke foregår rent praktisk, prøv f.eks. at lægge alle de sammenfald sammen som der jo trods alt er imellem de forskellige teorier trods de forskelle der også er, man må selv lære at kunne sortere og tænke selv, hvis man forfalder til at tro på et bestemt medie frem for et andet, eller ÈN bestemt avis som man tror giver hele sandheden og intet andet end sandheden så er man efter min mening temlig autoritetstro og naiv, men man kan også meget nemt ryge i den modsatte ekstrem og bære ekstremmistro, jeg tror du har lidt af begge dele, men det kommer nok af at du har sat begrænsninger op for hva man kan tro og ikke kan og hvilke faktore som har indflydelse på politk, f.eks. har du haft nogen meget skarpeangreb da jeg fortalte hvor indflydelse religion havde på politik, prøv f.eks. at se hvor stor en del af Bush administrationens vælgere som er konservative og ekstremt fanatisk intolerante kristne

Titel:
In our memories

Hiv masken af Fjog, og der gemmer sig en Bush,... og omvendt!!! :shock:

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
each skrev:
Hiv masken af Fjog, og der gemmer sig en Bush,... og omvendt!!! :shock:

Hehe right on ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Citat:
og bankverdenen ledet af den zionistiske elite lobby, jeg behøver vel næppe at fortælle at jøderne har domineret bankverdenen, kapitalmarkedet og den kommunistiske-bolchevistiske revolution og den blodige massakre på det russike kongehus

Hvorfor skal det jødehad lige pludselig ind i billedet?

Tror du har læst lidt for meget på nationale/konservative/halv nazistiske konspirations hjemmesider...

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

[OT]Haha det sgu noget jøderi med de jøder der.[/OT]

Man blir næsten chokeret af de tal... og af at den danske befolkning ikke gør noget ved.
Skærm jeres hus med grav og planke,
hvæs jeres leer snittende blanke,
frygt ikke Rantzaus sorte hær,
Silke skal vige for vadmelsklæ'r.
Bønder, tømrer', jyske knejte,
Nu skal vi sejre i grevens fejde

Bagved de riges glitrende hjelme
skjuler sig bange skælvende skælme.
Djævelen selv har dem givet til pynt,
rustninger, skjolde og jorder og mønt.

Mennesker bytter de ud for penge,
porten til frihed de låse og stænge,
piner og binder med arv og med gæld
jorden som havde de skabt den selv.

Rigdom si'r de er for de rige.
Biblen har noget andet at sige.
Fattig på jorden vandred' Guds søn,
hented' just ikke hos dem sin 1øn.

Kirkens sorte skadesværme
skal sig for pigernes latter beskærme.
Spraglede herremandshaner på stand
møde nu skal den danske mand.

Hanen har galet trende gange.
Stå nu kun fast, for vi er de mange.
Lad ikke fremtiden sige om os:
Rigdommen knægted' os uden at slås.
Bønder, tømrer', jyske knejte
Nu skal vi sejre i grevens fejde

Men fuck det. Nu ska jeg ned i kiosken og jøde mig noget morgenmad.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: spatielt promiskuøs
Citat:
Der hersker ingen tvivl i mti sind om, at hvis konklusionen omvendt havde været positiv, så ville VK-regeringen have skambrugt den til at promovere sig selv

Der er ingen tvivl om at det er sådan det fungerer... det sker også at rapporter med de forkerte konklusioner simpelthen bliver gemt af vejen og så får man lavet en ny undersøgelse der viser det rigtige (man kan jo manipulere statistik til at vise hvad som helst).

Det overraskende her er sådan set, at Eva Kjær - igen - er så amatøragtig at give indrømmelser uden først at få det godkendt af chefen.

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Lidt mere til sagen:

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2005/12/09/104357.htm

Citat:
Eva Kjer Hansen varetager ikke de svagestes interesser, og derfor bør hun gå af som socialminister.

Sådan lyser opfordringen fra Henning Breinholt, som er formand for Dansk Socialrådgiverforening.

Årsagen er, at Eva Kjer Hansen i går afviste, at en rapport fra Socialforskningsinstituttet viser, at samfundets svageste har fået det dårligere.

I rapporten siger to tredjedel af de adspurgte sociale organisationer, at de svageste har fået det dårligere, mens ingen siger, at de har fået det bedre.

Dybt rystet over ministeren
- Jeg er dybt rystet over Eva Kjer Hansen. For to måneder siden sagde hun, at hun ville have større ulighed, og nu siger hun, at der ikke er grund til at være bekymret, siger Henning Breinholt.

- Da Eva Kjer Hansen talte for større ulighed, fik hun at vide af statsministeren, at hun skulle tie stille og bekymre sig om de svageste. Da hun går ud og siger, at udviklingen er bekymrende, får hun besked om, at hun ikke skal forholde sig til, at de har fået det sværere, siger han.

- Man kan ikke være socialminister, hvis man ikke har ret til at kære sig om de sværeste, mener Henning Breinholt.

Rapporten tegner et korrekt billede
Formanden for Rådet for Socialt Udsatte, Preben Brandt, siger, at rapporten får rådet til mere ivrigt at minde socialministeren om, at hun skal tale de svagestes sag.

Han er ikke i tvivl om, at rapporten tegner et korrekt billede. Der er sket forbedringer inden for afgrænsede områder, men at der er sket en forarmelse på det generelle plan, som skyldes den førte boligpolitik, beskæftigelsespolitik og integrationspolitik.

Også formanden for kommunernes socialchefer, Ole Pass, er sikker på, at fattigdomsrapporten tegner et sandfærdigt billede.

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Citat:
Jøder anser sig selv for Guds udvalgte folk

Det gør kristne og muslimer da osse? Ja faktisk alle der tilhører en religion vil vel påstå at de guds udvalgte?

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Astral skrev:
Men særligt jøder tilhøre ofte den ledende elite ikraft af deres overlegne intelligens og familiebånd/racebånd

Nu må du fandme stoppe, det der er jo racisme.
Min fars familie er jødisk og de er ikke klogere eller mere "del af eliten" end den resterende del af befolkningen, og så er der godt nok nogle mærkelige personligheder iblandt min familie.
Hvis jøderne er så fantastisk fantastiske og i virkeligheden er sådan nogle overmennesker, hvorfor bøjer du dig så ikke bare for dem nu når du ved at de er mere værd end os andre?
Forresten ville jeg mene at min mors familie er langt højere oppe i klasse-systemet da mange af dem besidder meget magtfulde stillinger, men det er vel bare rent held?

Mvh Jonas!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Astral, jeg tror du blander jøder og staten Israel.
Ja Israel er en jødisk stat, men at gøre stort set alle jøder til verdens skyggeregering, det er sgu for langt ude.

Og som farmerfly siger, så lugter det altså af racisme.. Om du vil indrømme det eller ej

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Astral,
jeg beder dig om at huske at du er i dette forum på tålt ophold. Jeg accepterer til nød dine tåbelige conspiracy-links, men nu er det ved at være nok. Racistiske udtalelser som du ikke engang kan underbygge er ikke velkomne i dette forum. Stop med den slags eller jeg må kyle dig ud igen. Endvidere, så bedes du fra nu af lade være med at poste links og citater fra conspiracy-sider med mindre du selv har nogle kommentarer til det. Ukommenterede links af den slags vil blive slettet.

Dette er ikke et oplæg til diskussion. Du kan rette dig efter det eller også er du ude igen. Det håber jeg du forstår.

Relativistisk båthorn

Psyko skrev:
Hvad mener I?

Jeg spekulerede lidt på hvorfra stats-ministeren og social-ministeren egentlig ved så skrå-sikkert hvordan de svageste har det?
Hvor tit snakker de med dem, og hører om deres situation?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes altså din retorik, astral, minder mere og mere om 30'ernes nazityskland..

Astral, stop og tænk for helvede...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
ikke fordi jeg støtter nogen opdeling af intelligens, da jeg ikke mener at intelligens kan defineres så firkantet som man gør i dag.

men.. min psykologi lære viste os engang en bog hvori der stod en masse om det Astral snakker om. Der er faktisk tegn på at man i østasien (Japan især) har den højeste IQ i verdenen, hvis man ser på gennemsnittet.

/Cope

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Astral skrev:
dankdawg skrev:
Astral,
jeg beder dig om at huske at du er i dette forum på tålt ophold. Jeg accepterer til nød dine tåbelige conspiracy-links, men nu er det ved at være nok. Racistiske udtalelser som du ikke engang kan underbygge er ikke velkomne i dette forum. Stop med den slags eller jeg må kyle dig ud igen. Endvidere, så bedes du fra nu af lade være med at poste links og citater fra conspiracy-sider med mindre du selv har nogle kommentarer til det. Ukommenterede links af den slags vil blive slettet.

Dette er ikke et oplæg til diskussion. Du kan rette dig efter det eller også er du ude igen. Det håber jeg du forstår.

Jeg tror du har misforstået mig...

Jeg er ikke racist, men jeg afviser heller ikke den gamle frenologiske videnskab om kraniernes betydning for intelligens, der er faktisk fysiologiske forskelle imellem racerne som faktisk ligger i det arvelige, det er ikke noget jeg har fundet på, men hvis du prøver at kigge i historiebøgerne så vil du også se at bestemte racer har hersket på bestemte kulturtidspunkter og det har været defineret af de enkelte racers særtræk...

Negere f.eks. er fysisk stærkere end hvide som oftest er og man kan faktisk tage gennemsnit af intelligens hos de forskellige racer og derfra bestemme en helt masse

Det har slet ikke noget med racisme at gøre

Men tror du at det er tilfældigt at Rotchild (en af de største bank folk nogensinde) og Rockefeller klanen er jøder?

Eller hva med Marx? og Lenins sympati med jøderne

Eller wolfowitz verdensbanleder og golfkrigs designer

Eller de nykonservative som er startet af jøder, eller Israels og den zionistiske lobbys indflydelse i europa og amerika

Det er noget som "alle" taler om i den arabiske verden

Jeg tror det vil være ret naivt at benægte fakta

Jeg skal nok huske at argumentere personligt for mit eget standpunkt iforhold til konspirationsteorier

Men hvis man vil kontrolere verden så er det bedst at have en finger med i spillet alle vegne, både på den ene side og den anden, kunne virke både fra lovens hånd og mafiaens man bør kunne sætte situationer op som sætter nogen dagsordener rent politisk fordi de har en global betydning, derfra kan man så styre samfundet ved at komme med en løsning på det problem man samtidigt skaber (hemeligt)...

Har du læstmachiavelli "the prince" ?

Den forklare meget godt hvordan politisk filosofi føres ud rent pragmatisk

mvh.

Hvilken del af "det er ikke et oplæg til diskussion" forstod du ikke? Hvis der kommer mere fra dig i denne sag er du ude fra dette forum. Stop så dit racistlort.

Titel:
Dedikeret medlem

Citat:
men.. min psykologi lære viste os engang en bog hvori der stod en masse om det Astral snakker om. Der er faktisk tegn på at man i østasien (Japan især) har den højeste IQ i verdenen, hvis man ser på gennemsnittet.

ja, men hvilke sociale forhold, var der taget hensyn til?

Hvilke Intelligenser blev vuderet?

FOR SATAN, især i et forum, som dette er man gang på gang, imponeret over den mangel på kildekritik der forkommer!§!

Intelligenstest, er da et underholdende stykke værktøj, men ligesom enhver anden form for statestik fuldstændig, ligegyldig, (hvis ikke farlig), hvis den ikke bliver sat i kontekts og man ikke forholder sig kritisk til den og til den data der er brugt til at udarbejde den.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Jeg har slettet de fleste af Astrals indlæg i debatten, håber ikke det er blevet alt for uoverskueligt af den grund!

Mvh. Psyko (er blevet sat til at moderere forummet sammen med dankdawg)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København NV
Infected Cope skrev:
ikke fordi jeg støtter nogen opdeling af intelligens, da jeg ikke mener at intelligens kan defineres så firkantet som man gør i dag.

/Cope

Problemet med IQ tests, er at man ikke aner hvad man måler. Resultaterne er på sin vis nøjagtige nok, men ingen ved hvad det har af betydning i praksis. Det med at især Japanere, skulle være mere intelligente end andre asiatere, hænger jo ikke sammen i fysiologisk forstand, da de ikke på markant fysiologisk vis udskiller sig fra de andre asiatiske nationer.

Så er der jo måske tale om en kulturel indflydelse på testen, hvilket får ordet "intelligens" til at miste sin værdi, eller i det mindste, referere til noget helt andet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]