Citat:
Politiet: Giv kriminelle unge job
23-05-05: 07:35 | af: pmol
Erhvervslivet bør give unge kriminelle andengenerationsindvandrere en chance for et job, selv om de har en plettet straffeattest, mener politidirektør Hanne Bech Hansen, Københavns Politi, skriver Berlingske Tidende.
Hun opfordrer beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen (V) til at sætte rekrutteringsarbejdet i system, så de motiverede unge bliver parret med de virksomheder. Claus Hjort Frederiksen ser gerne, at flere virksomheder og ansatte er parate til at slække på straffeattesterne og gøre en indsats for at få de unge i job.
"Det vil være en katastrofe, hvis en ung biltyv aldrig kan få et job. Perspektivet er jo, at der er en meget stor gruppe andengenerationsindvandrere på kanten af samfundet, der aldrig får en jobmæssig tilknytning. Og så tør jeg ikke tænke på, hvordan det ser ud om ti til femten år," siger Claus Hjort Frederiksen.
Det er de meget høje kriminalitetstal for unge andengenerationsindvandrere, som får politidirektøren til at rejse forslaget.
Endnu kan politiet overskue den hårde kerne på knap 100 helt unge alene i København, men om få år går det helt galt, hvis ikke udviklingen vender, advarer Hanne Bech Hansen.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=2387107Citat:
Unge kriminelle bør have jobchance
23. maj 2005 05:46 Indland
Erhvervslivet bør give unge andengenerationsindvandrere en chance for et job, selv om de har en plettet straffeattest.
Det siger politidirektør Hanne Bech Hansen, Københavns Politi, ifølge Berlingske Tidende og henviser til de meget høje kriminalitetstal for unge andengenerationsindvandrere.
Endnu kan politiet overskue den hårde kerne på knap 100 unge alene i København, men om få år går det helt galt, hvis ikke udviklingen vender, advarer Hanne bech Hansen.
System i rekrutteringen
Hun opfordrer beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen til at sætte rekrutteringsarbejdet af de unge kriminelle i system, så de motiverede unge kan parres med virksomheder, der er interesserede i dem.
Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen støtter ideen om, at flere virksomheder slækker på kravene til, at ansatte skal have en pletfri straffeattest.
- Ellers tør jeg ikke tænke på, hvordan det ser ud om ti - femten år, siger Claus Hjort Frederiksen.
http://www.dr.dk/nyheder/24timer/#Indland9Jeg synes at denne artikel beskriver min holdning meget godt...
At man skal kunne sætte de unge kriminelle i forbindelse med arbejdsgivere der er lidt mere åbne, end flertallet.