Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 02:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
http://www.cnn.com/2004/TECH/ptech/01/0 ... index.html

Der har før været en diskution om nanoteknologi og om de kan manipulere med den menneskelige hjerne her er et par links

http://www.illuminati-news.com/art-and-mc/index2.htm
http://www.illuminati-news.com/microchip.htm
(ikke blot om nanoteknologi)

Citat:
But Ken Donaldson, Professor of Respiratory Toxicology at the University of Edinburgh, said the real risk lay in breathing in designer materials so small that they can slip through membranes inside the body.

Research on rats has shown nanoparticles deposited in the nose can migrate to the brain and move from the lungs into the bloodstream, he told reporters.

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Astral- kom selv med nogle kommentarer. Fortæl lidt om hvad der står i de links. Jeg sletter tråden hvis du ikke gør det. Du må yde mere end bare at copy paste et par links.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Der står simpelthen at de mange nanopartikler (som er små computere på molekylle plan dvs. nano (en enhed) området)

Mange politkere vil have mere nanoteknologi og den kan simpelthen bruges til at fjernstyre processer som kan foregå alle de steder robotterne kan komme til, dvs. også mennesker, dette vil være et farligt værktøj i de forkerte hænder og der er jo også våbenindudstrien og mafiaen så måske man skulle begynde at tage sine forbehold

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Astral, bare fordi man indånder dem, og lad os bare sige disse nano partikler havner i hjernen, hvordan skulle de så styre os? Hvis jeg f.eks. stoppede en stationær pc med trådløst net op i røven på dig ville jeg stadig ikke kunne styre dig. (no pun intended!)

Kontrol af hjernen kræver mere end at få en computer i hjernen på dig. Det kræver først og fremmest at vi ved hvordan hjernen fungerer og at hele hjernen er kortlagt.

Kommer lige i tanke om... Der findes faktisk et medicin man bruger mod Parkinsons, der får folk til at gamble helt vildt, lave underlige impuls køb og den slags. Finder lige navnet på det. (Det er ikke fra en konspirations side men fra http://www.pdf.org Parkinsons Foundation noget...)

Forresten astral, kan du ikke tilføje mig til din msn? Min msn er væk.
Vil gerne diskutere lidt konspirations teorier med dig.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Senest rettet af Optimus Crime 04 jan 2010 13:28, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Random skrev:
Astral, bare fordi man indånder dem, og lad os bare sige disse nano partikler havner i hjernen, hvordan skulle de så styre os? Hvis jeg f.eks. stoppede en stationær pc med trådløst net op i røven på dig ville jeg stadig ikke kunne styre dig. (no pun intended!)

Kontrol af hjernen kræver mere end at få en computer i hjernen på dig. Det kræver først og fremmest at vi ved hvordan hjernen fungerer og at hele hjernen er kortlagt.

Kommer lige i tanke om... Der findes faktisk et medicin man bruger mod Parkinsons, der får folk til at gamble helt vildt, lave underlige impuls køb og den slags. Finder lige navnet på det. (Det er ikke fra en konspirations side men fra http://www.pdf.org Parkinsons Foundation noget...)

Forresten astral, kan du ikke tilføje mig til din msn? Min msn er SkydSven@hotmail.com

Jo men ser du - De fungere som et netværk som er koblet til super computere som køre et program som så sender information som de modtager og på den måde styre dine hjerne funktioner og jeg kan fortælle at de ved mere end de fortæller

Titel:
Psychedelia Gay Overlord

Geografisk sted: Biløen
Astral skrev:
Random skrev:

Forresten astral, kan du ikke tilføje mig til din msn? Min msn er SkydSven@hotmail.com

Jo men ser du - De fungere som et netværk som er koblet til super computere som køre et program som så sender information som de modtager og på den måde styre dine hjerne funktioner og jeg kan fortælle at de ved mere end de fortæller

Hvordan sker det konkret? Hvad er teknologien bag dette? Det er jo ikke noget svar det der.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Hatten af for dit forsøg på at gå i dialog med Astral, Dank.

Relativistisk båthorn

Astral skrev:
http://www.cnn.com/2004/TECH/ptech/01/09/nanotech.health.reut/index.html

På det link du kom med for-oven, står der blaa følgende:

Citat:
Modern humans breathe in considerable numbers of nanoparticles on a daily basis in traffic fumes and even from cooking. In some individuals they can trigger asthma or even cardiovascular problems, by setting off an inflammatory response from the body's immune system.

The new materials being developed through nanotechnology -- which involves manipulating matter on a scale of a billionth of a metre, or about 80,000 times smaller than the thickness of a human hair -- might trigger more severe reactions.

Så i teorien ku' du sikkert godt ha' ret.

Jeg ved ikke præcis hvad man ka' fremstille via nano-tech, men hvis det er muligt at lave en 'robot' der enten ka' modtage radio-signaler (ligesom feks når de 2 rover's på mars blev fjernstyret rundt på planeten), eller som ka' for-programmeres til at udføre bestemte handlinger efter særlige mønstre (hvilket også er standard teknologi i rumfarten. Altså en slags AI, 'kunstig intelligens'), så er der ikke noget teoretisk i vejen med astral's ide/bekymring.

Det er jo samme ide (mere eller mindre, eftersom det jo er på en noget større skala end nano-tech) man bruger i feks det heden-gangne 'tårnfalken-projekt' (staten's lidt Uheldige forsøg med fjernstyrede overvågnings-fly), hvor man fjernstyrer små fly med et kamera indover fjenden's territorie (og hvor man teoretisk set sagtens ku' udstyre de små fly med rigtige våben og ikke bare 'harmløse' kameraer (en lille beholder fyldt med ricin feks (som terrorister i london jo _har_ forsøgt at bruge til terror for 1 eller 2 år siden, såvidt jeg husker), eller sygdommen kopper måske))

Hvis nano-robotter ka' fjernstyres på samme måde, og det ved jeg ikke om de kan, men hvis de kan så kan man formentlig godt programmere en nano-robot til feks at 'spise' hjerne-celler, og dermed på sigt bruge dem som feks assasinations-våben mod Uønskede ledere i Ulande verden over (eller hvad ejeren af teknologien nu ellers måtte finde på)

Alt det værende sagt, så er jeg dog selv en varm tilhænger af nano-tech :) (bare fordi nogle af vores medmennesker er lidt syge, betyder det jo ikke at vi alle er det. Og teknologien ka' sikkert bruges til mange positive liv-reddende ting også. Al teknologi har jo begge sider, det gode og det onde, i sig, afhængig af hvordan det benyttes (feks si'r de der har været adskillige kniv-overfald her i december, syge mennesker, men det betyder jo ikke at kniven ikke stadig er enorm go' til at skære brød med))

Det eneste reelle man efter min mening ka' gøre, i sager som det her, er at forlange at teknologi som denne er under forsvarlig kontrol, og at hele befolkningen har indsigt i hvad der foregår. Ikke noget med sær-love der gør det Umuligt for den almene civilisation at føle sig sikker.

Det er iøvrigt den samme problem-stilling som omkring atom-teknologi. Noget teknologi er simpelthen for farlig til at den ka' overlades til det frie marked eller private virksomheder. Nogle ting _skal_ være under folkelig kontrol, og uden for nogen enkelt-person's ejerskab eller patent-rettighed. Menneskeheden må altid komme i første række. Og den bedste garanti for at dét sker, er hvis vores samfund er et vi alle ønsker at værne om (og den lyst får vi kun hvis vi ikke begrænser hinanden's livs-muligheder for meget, med for mange forbud og den slags (hint-hint!))

Titel:
Site Webmaster
Brugeravatar

Omg der jo intet abselut intet der giver mening fra din (JEL) eller astrals side.

Ingen af jer har jo forklaret hvordan disse nano partikler bærer sig ad med at styre hjernen?

Citat:
Modern humans breathe in considerable numbers of nanoparticles on a daily basis in traffic fumes and even from cooking. In some individuals they can trigger asthma or even cardiovascular problems, by setting off an inflammatory response from the body's immune system.

Altså det ikke fordi det er intelegent partikler. Bare skadelige.

Fordi man laver et nano partikel og vedlægger et word dokument hvor der står "Dræb alle kommunister" og så nogen indånder, ja så.. så dræber de faktisk ikke alle kommunister.

Hvis man får et nanopartikel ind i sig, hvordan skulle det så styre en? Hvordan skulle det kunne forbinde sig til alle centre og kerne omårder i hjernen? Hvis man får det partikel så det sidder i fast i thalamus hvordan er det så forbundet til pandelappen? Bruger den hjernens netværk?[/b]

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Titel:
Relativistisk båthorn

Random skrev:
Omg der jo intet abselut intet der giver mening fra din (JEL) eller astrals side.

Ingen af jer har jo forklaret hvordan disse nano partikler bærer sig ad med at styre hjernen?

Jeg si'r ikke de ka' _styre_ hjernen.

Jeg si'r at _hvis_ man formår at konstruere et nano-device der ka' fjern-styres (af mennesker, lidt ligesom man fjernstyrer lege-tøjs fly feks, eller de 2 mars-rovere på mars), eller som ka' for-programmeres med et autonomt AI-program (som man feks bruger i rum-sonder idag), _så_ er der intet teoretisk i vejen for at man ka' bruge dem som potentielle våben (men der er nok smartere måder hvis det endelig var dét, så jeg tror ikke du behøver være specielt nervøs :) )

En af de bedre ideer man ku' bruge nano-maskiner til, er feks at rense blod-årer for fedt-klumper så folk undgår hjerte-anfald. Og det er jo samme princip (at nano-maskinen programmeres eller fjern-styres til at 'æde' blod-proppen, eller kvase/opløse den)

Der er ikke noget hokus-pokus over teorien.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]