Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 02 aug 2025 15:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nogle forskere mener at vores univers konstant kollapser med nogle milliader års mellemrum (ret mange sandsynligvis).
Altså at the big bang sker og efter noget tid kollapser universet og sådan fortsætter det.

Den er vist ret veldokumenteret, correct me if im wrong

Hvis denne teori passer, så vil alt ske.
Der vil komme en verden der er præcis som vores, bare hvor at man kun har slået 6 med en 6-sidet terning.
LSD vil blive opfundet 10000000000000000000000000+ gange.
Der vil blive røget (næsten) uendelig meget hash :p
Der vil komme en som mig der vil oprette denne tråd igen.

Har bare tænk lidt på det, og tænkte at i måske ville finde det interessant.

Titel: Sengetid
Medlem
Brugeravatar

Det vil faktisk sige at de bagatel valg jeg tager de kommer til at være mange meneskers skæbne.... eller er en af deres bagatel valg min skæbne? Så ved jeg at jeg ikke er alene med mine fejl... Eller? Hvis det er sikkert så betyder det at der også er flere end mig der hedder mit navn... selvom det var der måske i forvejn... nårh sengetid? :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Ja, det er jo Nietzsches evige genkomst. :D

Titel: Re: Sengetid
Medlem
Brugeravatar

Lecabra skrev:
Det vil faktisk sige at de bagatel valg jeg tager de kommer til at være mange meneskers skæbne.... eller er en af deres bagatel valg min skæbne? Så ved jeg at jeg ikke er alene med mine fejl... Eller? Hvis det er sikkert så betyder det at der også er flere end mig der hedder mit navn... selvom det var der måske i forvejn... nårh sengetid? :mrgreen:

Det var ikke det jeg ville frem til, men den tanke har jeg faktisk også haft, meget sjovt :D

Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Universet bliver skabt igen og igen og igen. Men det er nu ikke bare en genudsendelse af sig selv. Forholdende i det vil måske være anderledes, solsystemet vil måske aldrig bliver skabt og hvis det skabes har det måske kun 3 store gasplaneter med klippekerner. Og derfor er det heller ikke sikkert at LSD nogensinde vil opfindes igen, om end, da dette vil ske uendelige gange, vil sandsynligheden være uendeligt tæt på 100%.
Da der kommer uendelige variationer må det betyde at et eller andet sted ude i fremtiden ville jeg være blevet verdenshersker som 7-årig. :shock:
Eller jorden ville være imploderet som følge af en eskimos forbrug af sælspæk. yay for uendelige muligheder!

Medlem
Brugeravatar

Offset skrev:
Universet bliver skabt igen og igen og igen. Men det er nu ikke bare en genudsendelse af sig selv. Forholdende i det vil måske være anderledes, solsystemet vil måske aldrig bliver skabt og hvis det skabes har det måske kun 3 store gasplaneter med klippekerner. Og derfor er det heller ikke sikkert at LSD nogensinde vil opfindes igen, om end, da dette vil ske uendelige gange, vil sandsynligheden være uendeligt tæt på 100%.
Da der kommer uendelige variationer må det betyde at et eller andet sted ude i fremtiden ville jeg være blevet verdenshersker som 7-årig. :shock:
Eller jorden ville være imploderet som følge af en eskimos forbrug af sælspæk. yay for uendelige muligheder!

Jeg ved godt det ikke er en genudsendelse af sig selv, men hvis teorien passer, så vil der jo ud af RIGTIG mange verdener, så er der måske en der ligner vores, og måske endda helt præcist.

Der af kommer min teori.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Katten skrev:
Nogle forskere mener at vores univers konstant kollapser med nogle milliader års mellemrum (ret mange sandsynligvis).
Altså at the big bang sker og efter noget tid kollapser universet og sådan fortsætter det.

Det er ikke et emne jeg ved noget om - men jeg synes det lyder interessant at det skulle være veldokumenteret. Hvordan skulle man dokumentere at hele universet kollapser engang imellem og genskabes?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Altså hvis jorden kollapser, så er der jo ingen der siger at de organismer der vil leve der er de samme som os? Det kan være at planterne er anderledes, vi har et monster som kæledyr og mennesket ikke lever mere. Forstå mig så ret i hvordan du har gennemtænkt den teori? For den virker usandsynlig i mine øjne.

Katten: kan du ikke linke nogle sider hvor jeg kan læse mere om den teori med at jorden kollapser?

Medlem
Brugeravatar

Forresten, mener du ikke solsystemet? (kollapser)
For hvis de har fundet frem til at hele universet kollapser engang imellem er vi sguda på skideren..

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maryland State Senate
Hypnotized skrev:
For hvis de har fundet frem til at hele universet kollapser engang imellem er vi sguda på skideren..

haha hvorfor er vi mere på skideren, hvis universet kolapser frem for solsystemet? Og jo det er universet der hentydes til. http://en.wikipedia.org/wiki/Big_Crunch mit umiddelbare indtryk fra wiki opslaget er dog at denne teori er noget usikker, og altså ikke veldokummenteret som først hævdet af Katten

Medlem
Brugeravatar

Psyklon-b skrev:
Hypnotized skrev:

haha hvorfor er vi mere på skideren, hvis universet kolapser frem for solsystemet?

Det var nok lidt dårligt formuleret, men hvis hele universet kollapser, hvad fanden sker der så tænkte jeg haha :D

Titel: Død
Medlem
Brugeravatar

Hypnotized skrev:
Det var nok lidt dårligt formuleret, men hvis hele universet kollapser, hvad fanden sker der så tænkte jeg haha :D

Jaa... Så dør vi :!:

Titel: Re: Død
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Lecabra skrev:
Hypnotized skrev:

Jaa... Så dør vi :!:

Hvem siger det? Det da ikke sikkert man dør fordi universet kollapser, måske bliver man morfet om til noget andet:) Helst flydende.......

Men tror sgu ikke rigtig på den teori!

Synes tit der nogen der har den her dommedagsprofeti, panicmongers... Aner ikke hvorfor det er man er så interesseret i at vide om livet bare ophører en dag, det sgu da en træls tanke. Vil hellere leve i dyb uvidenhed og vågne op med et kæmpe kryds i baghaven, samt en komet med retning mod krydset. Den lander midt i mine morgen hoveder og jeg når aldrig at opfatte en skid. Håber dog på at hvis det sker, så har jeg fået sex aftenen inden og mindst har nået at ryge 2 hoveder, altså perfect state of mind, hvorfor ikke dø glad:)

Men at lege med teorien, hvilket man jo sagtens kan, det er jo psykedelisk... behøver jo ikke være realistisk;)

Helt sikkert, ville være mega genialt hvis det var sådan, dog ville man aldrig opleve det, man dør jo, så jo det helt sikkert en dejlig syret tanke;)

Site Webmaster
Brugeravatar

Prometheus skrev:
Katten skrev:

Det er ikke et emne jeg ved noget om - men jeg synes det lyder interessant at det skulle være veldokumenteret. Hvordan skulle man dokumentere at hele universet kollapser engang imellem og genskabes?

OPen poster osse noget han ikke har checket ud.

Det er selvfølgelig ikke veldokumenteret, det er ingen af de hypoteser OP kan snakke om; Den Cykliske model, Det Oscillerende univers og Big Bounce.

Konsensus er nu osse at de 3 modeller ikke er meget ved, der er abselut intet der skulle tyde på at universet kører i de her loops.

Tilgengæld er de fleste nu osse ved at komme udover den forestilling at Big Bang var starten på alting, inkl. tid, og mange går nu væk fra noget der før stod relativt fast; Hartle-Hawking no-boundary condition og bevæger sig mere over i Bran kosmologi.

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Hypnotized skrev:
Altså hvis jorden kollapser, så er der jo ingen der siger at de organismer der vil leve der er de samme som os? Det kan være at planterne er anderledes, vi har et monster som kæledyr og mennesket ikke lever mere. Forstå mig så ret i hvordan du har gennemtænkt den teori? For den virker usandsynlig i mine øjne.

Katten: kan du ikke linke nogle sider hvor jeg kan læse mere om den teori med at jorden kollapser?

Ja, der vil nok være ret mange verdener, men for at vi skal leve igen, skal der være helt overdrevet mange, fordi, netop som du siger, er der også en RIGTIG god sandsynlighed for at vi bliver noget helt andet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I din lokale skov
Jugg skrev:
Prometheus skrev:
Katten skrev:

OPen poster osse noget han ikke har checket ud.

Det er selvfølgelig ikke veldokumenteret, det er ingen af de hypoteser OP kan snakke om; Den Cykliske model, Det Oscillerende univers og Big Bounce.

Konsensus er nu osse at de 3 modeller ikke er meget ved, der er abselut intet der skulle tyde på at universet kører i de her loops.

Tilgengæld er de fleste nu osse ved at komme udover den forestilling at Big Bang var starten på alting, inkl. tid, og mange går nu væk fra noget der før stod relativt fast; Hartle-Hawking no-boundary condition og bevæger sig mere over i Bran kosmologi.

Jeg må give Jugg ret her, jeg tror skam heller ikke at vores univers kører rundt i det her "Loops"

Spørger i mig, så har hele vores univers været en slags kuppel, og ude for den her kuppel har der hverken eksisteret tid eller sted (Altså den anden side af et sort hul). Og på en eller anden måde har noget fået lavet et hul igennem det her, som så har skabt et sort hul, og det her sorte hul har så opslugt hele vores univers. Vi har så siddet fast i det her sort hul, og hullet er så blevet mindre og mindre indtil det en dag så har eksploderet, og BANG så har vores univers så eksisteret igen. (Big bang)
Langsomt har alt muligt stjerne støv så begyndt at samle sig, og begyndt at danne planeter og der iblandt har jorden så været en af dem, jorden har så haft de perfekte forhold for at der kunne dannes liv, og langsomt har liv så begyndt at udvikle sig fra en lille bitte livsmekanisme, til hvad vi er i dag, ”Mennesker” (Dette har selvfølgelig taget mange millioner år :D)

Men okaaay folk jeg er udmærket godt klar over den her teori lyder langt ude, men det er en blanding af få dokumentere jeg har set, plus en ordentlig syre koger, og de der syrekoger teorier har det med at side lidt fast i en engang imellem :p

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
ka anbelale bogen science and the akashic field, an integral theory of everything af ervin laszlo ;)
amazon link -> http://www.amazon.com/Science-Akashic-F ... 201&sr=1-1

netop omhandlende dette :)

bedste bog jeg nogensinde har læst :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Jeg undskylder hvis det følgende spørgsmål er off-topic.

I denne sammenhængen synes jeg, at der rejser sig en fantastisk interessant spørgsmål:

Hvis universet på et senere tidspunkt bliver skabt på nøjagtig samme måde som det er blevet i "denne omgang" og vi som mennesker kommer til at bestå af de nøjagtig samme atomer (om ikke andet så den præcis samme sammensætning af atomer), vil vi så føle det som "os"? Vil det være din "sjæl" i den nye krop? Eller vil du simpelthen være væk for altid.

Hvis vi antager at vi som mennesker blot består af fysik og kemi, udtrykker begrebet "mig" sammensætningen af atomer, og man vil altså blive 'genfødt' i et senere univers. Men hvad hvis sammensætningen forandres en smule? Vil det så slet ikke være den samme bevidsthed, vil det være noget af den samme bevidsthed, eller vil det være helt og holdent den samme bevidsthed? Uanset hvad hvor går grænsen så?

Nogen der har nogle gode inputs til dette spørgsmål, for kan ikke selv komme videre.

Medlem
Brugeravatar

Sahota skrev:
Men okaaay folk jeg er udmærket godt klar over den her teori lyder langt ude, men det er en blanding af få dokumentere jeg har set, plus en ordentlig syre koger, og de der syrekoger teorier har det med at side lidt fast i en engang imellem :p
:D

Og forresten så du har fat i noget Muad Dib. Hvis påstanaden er sand vil vores sjæl blive samlet på et eller andet tidspunkt, faktisk vil man ikke bemærke loop'et. Medmindre man ville kunne rejse fra loop til loop :!:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Lecabra skrev:
Og forresten så du har fat i noget Muad Dib. Hvis påstanaden er sand vil vores sjæl blive samlet på et eller andet tidspunkt, faktisk vil man ikke bemærke loop'et.

= Uendelige liv til hver af os. :D
+ vi ingen tidsfornemmelse har som døde, så ligeså snart vi dør bliver vi født igen. :D

Dog tror jeg ikke på, at det forholder sig sådan. :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 86 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]