JEL skrev:
Det der eksisterer er _alting_.
Derfor ka' ingenting ikke eksistere.
-------------
Analogien med gaven er udemærket

Så snart man har en æske med gave-papir uden om, har man defineret eksistensen af _noget_. Jeg påstår ikke man har defineret _hvad_ der er indenfor gave-papiret, men bare at man har defineret _noget_. Gave-papiret ka' ikke være rundt om ingenting, for enhver ka' jo se eller føle at det er pakket rundt om _noget_

Universet er heller ikke et rum indeni et andet rum (ifølge den nuværende gængse teori), men et alt-omspændende rum der defineres som værende alting. Universet er alt hvad der er. Dvs universet fylder det hele. Der er ikke plads til 'ingenting' sålænge universet fylder alting. Derfor ka' ingenting ikke eksistere.
Analogien med jorden's begrænsede, men alligevel Uendelige, overflade, brugte jeg fordi den netop er både Uendelig og endelig på samme tid. Ligesom universet, stadig ifølge den gængse teori, også er.
Universet siges at fylde alting, og derfor være Uendeligt, og gi'r dermed ikke plads til at der også ka' eksistere 'ingenting'.
Ting der eksisterer er _noget_, og derfor ka' 'ingenting' ikke eksistere ('ingenting' er ikke 'noget', og hvis kun 'noget' ka' eksistere må ikke-noget jo ikke ku' eksistere

)
Det er noget retorisk gøjleri det der... Kan du bevise noget som helst af det? Du opstiller en sætning:
Citat:
Ting der eksisterer er _noget_, og derfor ka' 'ingenting' ikke eksistere
Og dit "bevis" finder jeg IKKE fyldestgørende. Kommer her:
('ingenting' er ikke 'noget', og hvis kun 'noget' ka' eksistere må ikke-noget jo ikke ku' eksistere

)
Citat:
('ingenting' er ikke 'noget', og hvis kun 'noget' ka' eksistere må ikke-noget jo ikke ku' eksistere

)
Det begrunder jeg med at du forudsætter at kun "noget" kan eksistere - og det skal du jo ligesom OGSÅ bevise før du kan udtale dig om det.
Du siger så godt nok "
hvis kun "noget" kan eks..." .. Men hvem siger det forholder sig sådan?