Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jun 2025 16:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg kom for nylig ud for en mystisk oplevese mens jeg lå på sofaen en sen eftermiddag og faldt i søvn.

Jeg drømmer at jeg går ud på min terrase hvor mark, jakob og HC (min bror og mine to svigerbrødre) står og kigger op i himlen/op af huset, da et hvidt hus kommer flyvende ind over os. Det er vinter og vi er alle meget begestrede over både hvordan det kan flyve, men faktisk endnu mere hvordan det kan være at det er dækket af sne, nu når det jo er sommer (i virkeligheden).

Det virkede egentlig som en ganske almindelig, dog syret, drøm men efter huset er passeret, vågner jeg, men kun til en vis grad. Jeg kunne pludselig se tv-stuen og min arm der dækkede mit halve synsfelt for mig, men samtidig var jeg inde i drømmeverdenen. Så jeg nu både oplevede situationen på terrasen OG at jeg lå og nabbede på sofaen. Jeg var bevidst om at jeg sov, og dog. Jeg kunne jo se tv-stuen men jeg kunne ikke bevæge min fysiske krop, og det var faktisk lidt en skræmmende fornemmelse. Det føltes lidt som jeg kunne forestille mig en 100% lam person ser verden, altså 100% objektivt, ude af stand til at bevæge sig.
Jeg befandt mig så vidt jeg kan forstå, i et stadie imellem drømmen og virkeligheden.

Oplevelsen virkede som en out-of-body experience, jeg var i min krop men alligevel ikke, meget mystisk. Har ikke prøvet en out-of-body experience men har læst utallige triprapporter på det sidste og har gjort en stor mental indsats for at forestille mig de mange aspekter der har med psykedeliske stoffer at gøre.

Nogne der har prøvet noget lign. ? Kunne være lidt spændende at høre om...

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jep. Det du har oplevet har sandsynligvis været et mildt tilfælde af søvnlammelse. Det sker når man drømmer, men af uvisse årsager kommer 'halvt til sig selv'. Så er kroppen stadigt ude af stand til at bevæge sig, men man kan se og fornemme omgivelserne omkring sig - Dertil kommer at man som nævnt stadigt drømmer, så oplevelsen krydres ofte med kraftige og som regel virkeligt skræmmende hallucinationer.

Jeg er åbenbart særligt udsat for det, så hvis det har nogen interesse kan jeg fortælle om mine oplevelser med det. Ellers er wikipedia som altid på pletten med info:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_Paralysis

Det er ret interessant læsning. Bl.a. menes SP at være ansvarlig for de fleste tilfælde hvor folk tror de er blevet bortført af aliens :D

Edit: Hehe, der er sgu noget ret crazy shit iblandt de artikler:

http://en.wikipedia.org/wiki/Alien_abduction

Citat:
In a 1988 study conducted at UNM, psychiatrist Rick Strassman found that approximately 20% of volunteers injected with high doses of DMT had experiences identical to purported Alien Abductions.

Noget af et eksperiment, eh? :)

Titel:
Medlem

Hah hvor fedt ! :D
Og kind of relevant her på siden kan man sige :P

Helt sikkert, kunne være fedt og høre om dine oplevelser med SP som du kalder dem.
Det lyder meget til at være det jeg også oplevede ja.

Og tak for response, troede efterhånden den thread var død :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

SP og søvnlammelse er det samme, det ene er bare den populære engelske betegnelse og den anden det danske navn :)

Jeg er på vej ud af døren, men kan lige nævne et par af de der står mest klart:

Jeg har købt en ny rotte( opdrættede tamme gnavere på det tidspunkt), en lille hvid fyr med pinke øjne, og han stod i fodenden af min seng. Øl blev drukket, en af mine veninder sov på gulvet ved siden af mig, og jeg gik selv i seng. Jeg vågner lidt senere, og kan godt dreje mit hoved meget lidt, men er ellers paralyseret - Min veninde er der ikke( selvom jeg var helt klar over at hun skulle være der, og at hun i den tid der var gået ikke kunne have nået at vågne, rejse sig op og forlade lokalet), og der hvor hun og alle mine andre ting skulle være er et unaturligt tykt, blæksort mørke.

Jeg kan høre nogle lyde( Eller også troede jeg jeg kunne høre dem, jeg var naturligt nok noget omtumlet!), og så da jeg kigger til siden kan jeg se rotten jeg købte tidligere løbe rundt på gulvet! Han er meget utydelig i mørket, og hans øjne er større end i virkeligheden og gløder kraftigt rødt - Dertil kommer at han ikke løber, men 'teleporterer' sig fra et sted til et andet med høj fart, og det gør mig ret bange da jeg ikke kan bevæge mit hoved til at følge efter ham. Da jeg realiserer at jeg drømmer kaster jeg mig frem og tilbage med en forskrækket lyd og får kontrollen over mig selv igen. Mørket forsvinder, min veninde( der dog stadigt sover den døddruknes gode søvn) dukker op igen, og min lille rotte sidder trygt inde i sit bur og undrer sig over hvorfor jeg vælter rundt :)

Nå, jeg er løbet tør for tid. Mere følger! Som du kan se er det lidt af en oplevelse, og man har ikke specielt lyst til stoffer efter sådan et ride ^^

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
hmmm.. fik os' lige lyst til at skrive en oplevelse jeg havde her fornylig, ved ik om det er at gå for meget offtopic..

jeg lå om aftenen og havde lagt mig til at sove, et stykke tid efter jeg var faldet i søvn vågnede jeg så igen, åbnede dog ik øjnene og lå bare stille og prøvede på at falde i søvn.. ku høre min blæser jeg har til at stå på mit værelse, den falder jeg altid i søvn til..

nå men pludselig hører jeg en person snakke til mig, men stemmen kommer inde fra mit eget hovede for det var ik noget jeg hørte igennem mine ører og stemmen var min egen, men det var bare ik mig.. og stemmen var ik noget jeg tænkte da den var meget højere end når man tænker og den sagde ting som jeg aldrig ku finde på at sige, ka desværre ik huske hvad.. men jeg diskuteret med den og tænkte hvad fanden sker der her, "er jeg blevet skizo".. fandt så frem til at jeg ku ved at nynne i mit hovede overdøve stemmen..

da jeg så vågner om morgenen, gik det op for mig med det samme at det havde været en slags drøm, men har aldrig prøvet noget lign. i den forstand der..

nå ville bare lige dele oplevelsen :)

Titel:
Medlem

Havde sådan en oplevelse for et par år siden.

Jeg vågnede i min seng en lys nat. Så kigger jeg over på mit ur. Klokken er ikke så mange endnu. Der er stille og jeg er alene. Det føltes som om jeg kunne mærke en stærk ondskabs tilstedeværelse i mit værelse. eg ser så en lille pige med sort hår, alá hende fra "The Ring", hun nærmer stiller sig ved siden af min hovedpude, og kigger på mig. Kan mærke hun er ond. Jeg kommer så i tanke om et børneprogram jeg engang så i tv, der lød et råd om at man skulle synge når man var bange. Så jeg sang "fear of the dark"(Iron Maiden) og "faldt søvn igen".

Ret spændende fænomen :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]