Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 08:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

[tab][tab] > No Bush Peace.swf

Kræver Macromedia Flash Player.

I tråd med den tegning (Stop Bush), jeg lagde ud tidligere idag her på Art-forum, har jeg lavet en lille animation over samme tema. Men kombineret det, så animationen bliver et Peace-tegn.
Tilsidesæt lige dine evt. fordomme omkring Peace-symbolet, det er ikke blot noget, hippierne brugte...! ;)
Lydmæssigt har jeg valgt et tordenskrald...Det er sådan en sprød lyd!
Tegningen af Bush har jeg lavet i hånden, og derefter konverteret til vektorgrafik.

Peace

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langeskov
Hehe kool nok animation.

Menhvorfor lige præcis vektorgrafik? Hvis man må spørge.?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Magnum skrev:
Hehe kool nok animation.

Menhvorfor lige præcis vektorgrafik? Hvis man må spørge.?

Det er fordi opløsningen er højere. Modsat bitmapgrafik, som består af pixels, så består vektorgrafikken af matematiske kurver, så det hele står knivskarpt. Især velegnet til animationer, da det bliver mere glidende . Gi'r det mening, Magnum? :p

;) Drum

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaja, for ved godt hvad vektor og bitmap er.. Men har ingen erfarimng med animationer så jeg ville bare tro at det var et stort arbejde at konvertere det til vektor..

Ikke andet :wink:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Magnum skrev:
Jaja, for ved godt hvad vektor og bitmap er.. Men har ingen erfarimng med animationer så jeg ville bare tro at det var et stort arbejde at konvertere det til vektor..

Nej, det er faktisk meget let i Flash... Man importerer bare et billede (helst sort/hvid) og vælger "Trace Bitmap"...Herefter kommer en dialog boks, og man sætter detaljerne og klikker ok. Til sidst eksporterer man det bare som en .EPS eller .AI fil.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay..
Så har jeg også lært noget nyt i dag :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Drumstick skrev:
Magnum skrev:

Nej, det er faktisk meget let i Flash... Man importerer bare et billede (helst sort/hvid) og vælger "Trace Bitmap"...Herefter kommer en dialog boks, og man sætter detaljerne og klikker ok. Til sidst eksporterer man det bare som en .EPS eller .AI fil.

Meget som i Illustrator. Hvilket jeg næsten kan forstå, du ved.

Jeg synes, du har en rigtig, rigtig god streg, Drumstick. Du kan tegne røven ud af bukserne.
Men jeg synes måske ikke, dine motiver altid er lige velvalgte. Bush-bashing er trods alt rimelig taknemmeligt, og jeg synes godt, jeg kan kræve lidt mere, end det her.
Men som sagt: hands down til dine evner som tegner. De er indiskutable.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gachine skrev:

Meget som i Illustrator. Hvilket jeg næsten kan forstå, du ved.

Jeg synes, du har en rigtig, rigtig god streg, Drumstick. Du kan tegne røven ud af bukserne.
Men jeg synes måske ikke, dine motiver altid er lige velvalgte. Bush-bashing er trods alt rimelig taknemmeligt, og jeg synes godt, jeg kan kræve lidt mere, end det her.
Men som sagt: hands down til dine evner som tegner. De er indiskutable.

Gachine> Ja, man kan også gøre det i Illustrator, men jeg synes faktisk, at Flash gør det bedre og hurtigere :D
Tak for de rosende ord.. Jeg kan ikke helt forstå din kritik af mine motiver. De ting, jeg tegner eller animerer, er som regel ting, som optager min opmærksomhed, og ligesom alle andre kunstnere bruger jeg det til at få afløb for mine frustrationer eller tanker.
Bush har jeg valgt som motiv nogle gange, og hvis du vil have en grund, så kan jeg ikke sige andet end at jeg er modstander af hans verdenspolitik, og imod den kapitalisme, grådighed og umenneskelighed, der er hans metiér. Det er for at være med til at åbne folks øjne for hvor nederdrægtig han er. Men jeg vil gerne bruge humor til det, hvilket jeg gør i nogle af mine ting. Jeg synes bestemt ikke at det er "taknemmeligt" at lave satire, propaganda o.lign. Det er tværtimod sværere end man lige regner med. Men hvis du synes, det er let at lave satire eller politisk kunst,er jeg da åben for input, og vil gerne have at du skal vise mig nogle af dine tegninger. Jeg har intet imod konstruktiv kritik, så længe man går efter bolden og ikke manden, som min gamle tegnelærer sagde...!
Og evt. kan du komme med forslag til, hvilke motiver du hellere vil se fra min hånd?
Still-lebends med blomster i vase, eller hvad med nogle dyreportrætter?

:twisted: :idea:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Me likes.. Hvis vi ikke havde bush.. hvem skulle vi så grine af? 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey Drumstick.

Jeg er ærligt talt bare lidt træt af, at der kommer den ene bush-basher efter den anden. Der er så mange andre/andet at tage fat på, så hvorfor ikke gøre det? Hvad med fx. Akari, Laban eller andre af de infame imamer herhjemme?
Dem er der sgu ingen, andre end marginale bloggere, der gør grin med.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gachine skrev:
Hey Drumstick.

Jeg er ærligt talt bare lidt træt af, at der kommer den ene bush-basher efter den anden. Der er så mange andre/andet at tage fat på, så hvorfor ikke gøre det? Hvad med fx. Akari, Laban eller andre af de infame imamer herhjemme?
Dem er der sgu ingen, andre end marginale bloggere, der gør grin med.

Det kan du have ret i... Jeg synes da også, at der er mange andre mennesker, som er syge oveni roen. Jeg synes bare, den måde Bush kører sin politik på er så slesk og selvretfærdig, at det er til at brække sig over. Andre topfolk i politik taler meget mere direkte sprog, og det må man da også lade imamerne - man er ikke i tvivl om, hvor de står.
Jeg tror ikke, der er samme tradition med satire indenfor islam, -ikke hvad jeg har set ihvert fald. Og jeg tror humoren er helt anderledes, så jeg tror der er meget lidt selvironi indenfor netop disse typer. - Det kunne være nogle af grundene til, at imamerne er forbigåede i politisk satire. Men hvis du har lavet noget ,Gachine- vil jeg da gerne tjekke det ud...!

¤

-Drumstick-

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Drumstick skrev:
Det kan du have ret i... Jeg synes da også, at der er mange andre mennesker, som er syge oveni roen. Jeg synes bare, den måde Bush kører sin politik på er så slesk og selvretfærdig, at det er til at brække sig over.

Jeg er heller ikke fan af Bush.

Drumstick skrev:
Andre topfolk i politik taler meget mere direkte sprog, og det må man da også lade imamerne - man er ikke i tvivl om, hvor de står.

Hvad? Jeg har endnu ikke hørt Akari svare konkret på et eneste spørgsmål. Han væver, snakker udenom og synger sin hjemstavns vemodige sange.

Drumstick skrev:
Jeg tror ikke, der er samme tradition med satire indenfor islam, -ikke hvad jeg har set ihvert fald. Og jeg tror humoren er helt anderledes, så jeg tror der er meget lidt selvironi indenfor netop disse typer. - Det kunne være nogle af grundene til, at imamerne er forbigåede i politisk satire. Men hvis du har lavet noget ,Gachine- vil jeg da gerne tjekke det ud...!

Jeg producerer ikke selv satire-grafik/-tegninger, så det kan jeg ikke vise dig. :D - Det er selvfølgelig også ganske let for mig bare at sige, at jeg synes, det og det er lidt for billigt, men det synes jeg ikke desto mindre nogen gange.
Men hold dig ikke tilbage af den grund - og det regner jeg nu heller ikke med, du kunne finde på.
Og så igen: tegne - det kan du eddermame!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]