Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 08:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus
I November udgav Rumpistol deres sidst nye album " Mere rum " Og jeg har selv først haft muligheden for at høre albummet nu og jeg kan kun sige at for satan det holder !

En lille anmeldelse af albummet ka du finde her - Rumpistol

"Alt fra sukkersøde keyboard-melodier til elektroniske måger og besynderlige vokal-samples og vibrationer fra bass flyder på numrene"

Hvis du til psychedeliske flydende instrumentalske lyde i en unik genre ! så fortvivl ikke ... Denne CD skal bare smides på og høres fra nr.1 af.

Håber nogen får gavn af dette indlæg !

Nedenfor kan du hente et nummer fra et af deres tidligere album og høre hvad for stil Rumpistol har kørende. Helt klart et af mine favoritter på deres gamle albums - goe minder ^^

Rumpistol - sdr fasanvej kl ca 2200

Geniale title navne hehe..

Senest rettet af Zk 16 mar 2006 00:29, rettet i alt 1 gang.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
yes :D rumpistol er helt suverænt gennemført godt

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Et lille link

http://www.ambientmusic.co.uk/rumpistol.html

Titel:
Medlem

Geografisk sted: århus
Og så må vi lige fluekneppe, og påpege at rumpistol kun er en mand.

Tjek forresten pladeselskabet han har skabt sammen med olivinyl, det bliver helt sikkert den største borg inden for dansk elektronica inden længe.

http://www.rump-recordings.dk/

Titel:
Medlem
Brugeravatar

bonus info ^^ ... Vidste jeg faktisk ikke.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rumpistol er suave!

En blanding mellem Bjørn Svin og Aphex Twin, eller noget i den stil...? Sådan cirka ihvertfald...

Titel:
Dedikeret medlem

R. Girk skrev:
Rumpistol er suave!

En blanding mellem Bjørn Svin og Aphex Twin, eller noget i den stil...? Sådan cirka ihvertfald...

Jeg vil nu mere sammenligne det med Higher Intellegence Agency. Som i øvrigt er noget af det fedeste elektroniske musik, jeg kender til. Hvilket så igen faktisk er en ros til Rumpistol.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
TheBo skrev:
R. Girk skrev:
Rumpistol er suave!

Jeg vil nu mere sammenligne det med Higher Intellegence Agency. Som i øvrigt er noget af det fedeste elektroniske musik, jeg kender til. Hvilket så igen faktisk er en ros til Rumpistol.

Nævn nogle HIA tunes du kan lide? Jeg har kun selv en, ville gerne have flere :)

Titel:
Dedikeret medlem

Hele Colourform! Det er det mest chillede album, jeg nogensinde har hørt!!

Men for lige at "anmelde" et par numre kort:

Nummer 1 - Decta
På sin egen måde det tungeste nummer, jeg overhovedet kender. Det er helt fantastisk at være skæv til, hvis man er i stener-humør. Når stortrommen går på 2:17 inde i nummeret, synker man helt, helt ned i sin stol, og hovedet banker roligt men taktfast fra side til side. Og når den lille, hyggelige melodi går på 3:02 inde i nummeret, skal man være musisk spastisk lammet for at éns tæer ikke begynder at vrikke lidt med.
Nummeret skal selvfølgelig høres højt med masser af bas og gerne et godt visualization-plugin (læs: milkdrop).

Nummer 2 - Speedlam
Kanon tripnummer! Meget lettere og mere flyvsk. De overlappende ostinater (på dansk: små stykker melodi (lidt en forsimpling :-))) giver en tovligt dejlig effekt, når man er blæst. Samtidig ligger der så mange lag, at man kan blive ved med at finde nye hyggelige ting.

Men altså... HELE albummet! Det er ketamin i sin rene, musiske form.

Andet album (Freefloater) er også fedt, men jeg er ikke helt så meget inde i det endnu.

Men for lige at gå ontopic igen... Jeg synes, som sagt, at Rumpistol har en del tilfælles med det, idet det heller ikke er så "følelsesladet" (i mangel af bedre ord) men mere spiller på effekterne. Dejligt!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
Rumpistol er rigtig fedt, har tjekket det.
Nedenfor ses manden bag Rumpistol - københavnske Jens Berents Christiansen.
Billede

_

Han kunne sgu godt være Tue West's halvbror eller fætter:

Jesper Berents>BilledeBillede< Tue West

:twisted: scary...Jeg var så uheldig at se Tue West optræde på Danish Music Awards, og jeg må sige at jeg krummede tæer i starten hans optræden. Hans skingre stemme bævrede, og han virkede meget nervøs..
men da nummeret fik lidt mere smæk på, og han selv spillede live trommer, mens han sang (Phil Collins-stilen), måtte man alligevel tage hatten af... Jeg synes ikke alle hans numre er lige vellykkede, men der er et par stykker imellem, som er okay. Hans stemme er trættende i længden, og jeg kan ikke høre en hel cd igennem med ham. Jeg synes dog, den ''hetz'', der har været omkring hans person er noget overdrevet, for man må da respektere ham som musiker...og han sælger jo masser af plader.

Men nu er topic jo ikke om freaken Tue West, men om freaken Jesper Berents, så jeg vil lige runde denne post af!

Det er jo i en helt anden boldgade!
En af mine venner ejer den første plade, og den er helt suveræn at være høj til :twisted: . Jeg tager :næsten: aldrig hårde stoffer, skal det siges, men har hørt Rumpistol flere gange, hvor jeg for et par år tilbage tog speed måske 6-8 gange om året. Og jeg kan tydeligt huske, hvor fedt lige præcis musikken fra Rumpistolen lød, når man var høj i timevis på amfetamin.
Kan anbefales, til de af jer der 'tager streger'.

Jeg har ikke selv hverken #1 eller #2, men overvejer stærkt at købe "Mere Rum"-pladen, som du kan høre smagsprøver på her:

Lytteposten.dk - på siden skriver du "Rumpistol" i ..: SØG feltet øverste højre hjørne...

Titel:
Medlem

Hvis Rumpistol er hittet, er Sofus forsberg helt sikkert også et lyt værd, der ligger et par numre på

http://www.jenkamusic.dk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hehe Drumstick ...

Nå men.. godt at høre om nogle andre kunstnere også, vil jeg tage videre.

Stadig vil jeg da opfordre dem som der ikke har hørt Rumpistol om at benytte sig af muligheden til at hente nogle numre fra hjemmesiden jeg linkede til i første post. Det nye album er helt genialt.. Hvert nummer er earcandy ^^

Folk der har hørt Rumpistol ... afsted og spred musikken : >

Titel:
Medlem
Brugeravatar

hulkamaniac skrev:
Hvis Rumpistol er hittet, er Sofus forsberg helt sikkert også et lyt værd, der ligger et par numre på

Kender faktisk godt til jenkamusic : > Har nu moret mig over nogle af underlige numre på siden man kan høre men ellers er det ikke noget jeg rigtigt kender noget til. Det med Sofus Forsberg er ikke helt tosset ( auto tune track )

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the door, up the stairs.
Nu bliver HIA nævnt, og jeg er heller ikke utilbøjelig til at mene, at Rumpistol på mange måder ligger indenfor nogenlunde samme musikalske spektrum - omend jeg dog nok mener, at der ikke kan trækkes nogen direkte rød tråd.

MEN! Når nu vi alligevel har fået HIA på banen, så vil jeg anbefale at slå et smut om Epitonic.com, hvor man kan stifte bekendtskab med dem via et par numre fra Freefloater. Det sker her!
Samtidig er der anbefalinger til lignende kusntere (vel at mærke de, som Epitonic har musik liggende af), og på den måde er der mulighed for hands-on at lade sig sig inspirere.

Et link skal også smides til Music-Map, som på baggrund af en imponerende stor og alsidig database generer et musikalsk landkort, hvis man indtaster et navn. Og herefter fungerer hvert enkelt navn så som link, hvorfra der dannes et nyt træ. Prøv det!

Titel:
Medlem

Zk skrev:
hulkamaniac skrev:

Kender faktisk godt til jenkamusic : > Har nu moret mig over nogle af underlige numre på siden man kan høre men ellers er det ikke noget jeg rigtigt kender noget til. Det med Sofus Forsberg er ikke helt tosset ( auto tune track )

Et rigtig dejligt selskab synes jeg.. Også den kunstner som hedder Oki Doki synes jeg er helt fantastisk, har hans plade og det er rene rare vibes.. (han bruger kun gameboy lyde + tromme og bass)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
Jaeh Rumpistol! Regner også klart med snart at købe "mere rum"-albummet.

Stiftede første gang bekendtskab med hans musik under et dybde-svampe-trip (hvor jeg lå ned, med lukkede øjne og lyttede til musik). Min ven, i hvis hjem vi trippede, havde bikset en lang playlist sammen startende med Freq - Strange Attractors (hele albummet), et par random numre fulgte efter så det var omkring svampenes peak at Rumpistol feat. Tusnelda - Free fall begyndte at flyde fra højtalerne... Angelisk sang og de mest spektakulære lydkompositioner jeg havde hørt i mit liv fyldte mig! På tidspunket var jeg overbevist om at det var det bedste stykke musik i verdens-historien (som oplevet så ofte før og siden :wink: ). Well, ville bare lige dele det med jer, nummeret jeg snakker om kan så vidt jeg ved ikke skaffes på cd, og jeg aner ikke hvor min ven havde det fra, men prøv at skaffe det og hør det!

Oh! btw... Rumpistol er annonceret til at spille på Roskilde!!!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Kong Burger skrev:
Rumpistol feat. Tusnelda - Free fall

Søgte lidt på det og fandt en sample af sangen, lyder helt kanon faktisk.

Det er udgivet på en cd der hedder Floating Point Vol 2. Og ligger gemt som det sidste nummer. ( fatter man ikke når man høre de andre numre på cd'en ) Er på jagt efter det nummer nu : >

Sample her
Rumpistol feat. Tusnelda - Free fall

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Osteland
@Zk - Svedigt! Det lyder naturligvis ikke helt så lækkert som det gjorde sidst jeg hørte det :wink: , men stadigvæk meget nice. Mine begrænsede financer tillader mig dog desværre ikke at købe den Floating Point skive du snakkede om, da slet ikke hvis resten af den ikke er fed. Men mon ikke den gode hr. Jens Berents Christiansen ville tilgive mig, at få lige netop det nummer i piratversion fra min kammerat, når jeg tilgengæld køber Mere Rum skiven ved løn-tid? Det håber jeg sgu...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ah det er noget der virker det der :) Nice and calm.. i'm lovin it

Titel:
Medlem

og meget apropo så spiller han på lørdag på musikcafeen i århus..

PROTOTYPE: ACUSTIC LIVE (SYSTEMF3/RUMP REC.) + RUMPISTOL LIVE (RUMP REC.) + RUMP DJ's (OLIVINYL, PFLUM, FEDE FAR)
ELEKTRONIKA - LØ.01.04

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]