Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte....
lashar skrev:
(det skal dog lige tilføjes at jeg er stærkt modstander af Stoffer

og Nikotin

begge ser jeg som det rene GIFT)
Hvorfor ser du det som det rene gift? Har du taget dig den ulejlighed rent faktisk, at læse noget om emnet eller postulerer du bare fordomme og uvidenhed?
\"lashar skrev:
derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt om bla. Passiflora (passionsblomsten) som jeg har læst lidt om herinde, den skulle jo virke afslappende og beroligende, men er der noget farligt ved den ??? Der er jo et plus at den er legal, og det kunne da være okay at fyre en legal SovePind, hvis man som jeg, nogle gange har lidt søvnproblemer, fordi jeg ligger og tænker meget...
Hvis du vil være så venlig at fortælle mig hvorfor passionsblomst ikke er "narko" og "gift"? Passiflora familiens psykoaktive stoffer er en række forskellige betacarboliner, som fungerer som en MAO-inhibitor. Det er i sig selv ikke legetøj. Derudover indeholder Passionblomster også en række cyanidforbindelser, som i maven bliver nedbrudt til cyanbrinte. Se dét er rigtig gift, og ironisk nok, en af komponenterne i tobaksrøg, som du tilsyneladende er så stor modstander af.
lashar skrev:
syntes bare ikke man skal ødelægge sit liv ved at tage hårde stoffer...
Og du tror ikke at man kan ødelægge sit liv ved at tage "bløde" stoffer?? Hvor går grænsen ifølge dig, mellem et hårdt og et blødt stof? Hvad er din definition? Er Ibogain et blødt stof fordi det dannes i rodbarken på en busk? Er Psilocybin? Hvad med syntetisk THC, er det et hårdt stof?
Jeg tror du trænger til at læse nogle bøger.
Når det er sagt, vil jeg egrne byde dig velkommen her til boardet. Det er en guldgrube af information, så det er bare med at komme igang!

God fornøjelse!
/karma!