Jeg ved ikke praecist hvad der har den der dulmende og behagelige virkning i vandpibetobakken, men jeg ved at det er en rimelig kompleks sammensaetning af ting og sager, ud over frugtsirup, som selve vandpibetobakken bestaar af. De kan have proppet alt muligt i den med henblik paa at give denne behagelige virkning, og jeg vil tro at det kan variere fra producent til producent, hvad der er i... Jeg mener i oevrigt at det har vaeret oppe her paa boardet foer, mht. alternativer til tobak, naar man vil ryge cannabis, hvor vandpibetobak ogsaa blev omtalt - og disse forskellige tilsaetningsstoffer kom paa tale.
I Hampedyrkerens Haandbog fortaeller Ebbe Kloevedal Reich, at det er en del af den Arabiske/Asiatiske rygetradition at ryge paa chillum og vandpibe. Og naar de aabenbart har gjoert saadan igennem mange aar vil jeg konkludere; Ja, det kan man sagtens, hvad angaar selve det praktiske spoergsmaal. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Aner dog ikke hvordan du skal lave et miks. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Men proev dog - og rapporter tilbage!
|