Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Vandpibetobak
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har en dejlig vandpibe som jeg hygger mig gevaldigt med at ryge æbletobak på, men hvad er der i stadset?
Et eller andet aktivt er der i vil jeg vove at påstå, da jeg hver gang jeg ryger bliver dejlig afslappet og chillet i ca. et kvarters tid bagefter, men har i nogen ideer om hvad det kan være?
Og hvordan med at ryge hash/skunk på sådan en satan? Kan det lade sig gøre og hvordan?

VH Jonas!

[ 14 Oktober 2003: Besked ændret af: -=FarmerJoe=- ]

Insane psychedelia user!

Svar på spørgsmål nr.2:

Det kan det i høj grad [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] (gennemtestet og godkendt). Det føles meget anderledes end at ryge joint, det er slet ikke så "right in your face" agtigt, du bliver langsomt skæv. Vi plejer bare at blande vores hash med vandpibetobakken.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Bliver det afbrændt ordenligt?
Vandpibetobakken er jo meget fedtet og "våd" og bliver hashen ordentligt opvarmet dernede?
Tobakken bliver jo heller ikke til aske som regulært tobak.

VH Jonas!

Insane psychedelia user!

Jeg har faktisk aldrig kigget efter, det er ikke min vandpibe [img]images/smiles/icon_rolleyes.gif[/img] men det vil jeg da tro, om ikke andet så ryger vi i laaaaaaang tid [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Vejle
Tjo det kan lade sig gøre og det er ikke "lige i face" men jeg syntes så ikke rusen er lige så stærk.... men ellers meget lækkert.... det smager ellers ikke så godt syntes jeg.... [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Jo med hensyn til den der "afslappende" følelse man får er nok bare fordi man sætter sig godt til rette og ligger bare og dovner og suger..... hehe altså det kan jo også vær mega afslappende med en smøg efter en hård dag hvis man bare sætter sig til bare..... Men er ikke sikker! der kon vel godt værre et afslappende stof i tobakken [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 14 Oktober 2003: Besked ændret af: BabyFlip ]

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg ved ikke praecist hvad der har den der dulmende og behagelige virkning i vandpibetobakken, men jeg ved at det er en rimelig kompleks sammensaetning af ting og sager, ud over frugtsirup, som selve vandpibetobakken bestaar af. De kan have proppet alt muligt i den med henblik paa at give denne behagelige virkning, og jeg vil tro at det kan variere fra producent til producent, hvad der er i...
Jeg mener i oevrigt at det har vaeret oppe her paa boardet foer, mht. alternativer til tobak, naar man vil ryge cannabis, hvor vandpibetobak ogsaa blev omtalt - og disse forskellige tilsaetningsstoffer kom paa tale.

I Hampedyrkerens Haandbog fortaeller Ebbe Kloevedal Reich, at det er en del af den Arabiske/Asiatiske rygetradition at ryge paa chillum og vandpibe. Og naar de aabenbart har gjoert saadan igennem mange aar vil jeg konkludere; Ja, det kan man sagtens, hvad angaar selve det praktiske spoergsmaal. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Aner dog ikke hvordan du skal lave et miks. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Men proev dog - og rapporter tilbage!

Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
hehe, vil give skambidt ret... I Libanon vil man netop blive overrasket, hvis man ikke har en vandpibe i sit hjem - utrolig udbredt.

Og nej, det er ikke normal tobak der er i... Man bliver jo høj/afslappet i nogle minutter, og jeg synes ikke at det kan sammenlignes med at være nikotinskæv. Synes faktisk det er mere behageligt end at være nikotinskæv.

Og mht. til hash, så tror jeg at det kan gå an med pot, da man ikke rigtigt behøver tobak i forvejen. Men ved ikke hvad der vil ske, hvis man blander det sammen med den fedtede tobak - det skader jo ikke at prøve [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Det er min vandpibe! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Og jo, hashen forkuller totalt. Skunk, hash pot og selv heroin kan efter egen erfaring sagtens nydes på en vandpibe. Rusen er behageligere og så kan sådan et hoved jo vare i helt op imod en time! Totalt rart hvis man sidder nogle stykker og ser en horrorfilm. -for det gør man jo! [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

/karma!

Medlem

Geografisk sted: Nowhere
lol @ heroin på vandpibe! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Jep, faktisk syntes jeg at "ryger" virker stærkere end det normalt ville gøre, da det ligger og koger lidt før det forbrændes.

Men jeg har faktisk selv spekuleret over, hvad der er i tobakken? Da jeg næsten kan opnå en "rus" af vandpibe tobak alene?
"Rusen" er slet ikke den samme som en alvorlig nocotin-skævert ville give, meget mere subtilt og afslappende og fuldkommen uden nogle former for kvalme.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]