Hvor tykke var de 5 kaktuser du købte, for de kan jo variere meget i tykkelse. 5 x 40 cm får jeg til 200 cm kaktus det skulde værre pænt rigeligt til 3 personer også selv om de måske ikke har været så tykke.
Men igen sider der meget i skindet som er værd at tage med når man koger sin kaktus ned som i har gjort, en anden gang så skal i bare æde det frisk - det er nok lidt sværre end at drikke et ½ glas afkog, men så skulde det også virke bedre, det anbefales ikke at æde skrællen rå. Har kun slev smagt på den rå skræl og kaktus en enkelt eller to gang og man kan ikke sige at meskalin katus er noget delikatesse. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
ang. Nordmanden, så er han svensker som dex nævnte og han ved en masse ting om psychedeliske planter osv. MEN han er et penge grisk fjols.
5 x 40 cm San pedro til 260,- pr stk syndes jeg nu ikke er en meget grov pris, men at i har været uheldige med jeres tilberedning er nok mere sansynligt eller så har det været nogle svage kaktuser.
Hvis jeg skulde sælge en af mine kaktuse vil jeg da også have en nogen lunde fair pris, når folk vil gå hjem og æde dem. Det aligevel tager tid fra man starter med sine kaktuser til de er "høst" egnet.
Det bedste man kan gøre er at købe nogle små kaktuser, så selv dyrke og toppe dem så man engang har nok til at man kan høste sig nogle trip. Det er dog de færreste der gør det og så er det vel også fair nok at det koster lidt kasse. Lige meget hvor du køber din kaktus er der en eller anden gartner freak der har gået og passet disse kaktuser i gennem en år række.
MVH Piercer [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
|