Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 08:03

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Ny ryger.
Junior medlem

Hej alle derude..

Jeg er en dreng på 15 år snart 16.

Jeg ryger Cannabis 2 gange om året cirka... Samme med 5 - 10 andre venner.

Det er så mig som der skal køb ind denne gang, jeg har fået 200 kroner til 2 - 3gram

Det eneste problem er så bare at mine venner har sagt det skal være noget der gør dem i grine humør og ikke stoner dem... Så jeg ville spørge hvad i anbefaler at jeg køber. Har tænkt på noget der hedder Pollum eller Pollen kan ikke huske navnet.. Men ved desværre ikke om det gør en glad eller hvad det gør.. Undskyld hvis jeg er en nub hehe..

PS. Min ven har tilbudt at han kunne købe ind for os, men vi mener ikke han kan pga han kun er 14. Ja han er 14 og går i 9 fordi niveauet er ikke godt nok i 8. Så spørgsmålet er endeligt bare hvad for noget ville i anbefale, og ville det evt være en mulighed at min ven på 14 år kunne gøre det, han er vel semi moden..

Tak hvis du tager dig tid til dette spørgsmål :mrgreen: :mrgreen: :P :P :rocking: :rocking:

Titel: Re: Ny ryger.
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
I er ALT for unge!
Løb en tur, tag ud og fiske, dyrk noget sport - Det er meget sjovere :D

-John Rooney.

Junior medlem

Jeg bliver 16 om hvad 2 måneders tid så syntes godt jeg kan tillade mig det. 2 gange om året,

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nobe.
Det du fortæller med en ven på 14, er helt forrykt!
Er selv en gammel nar, der kommer med en moralprædiken - Ved det..
14-15-16 er i mine øjne et fed.
Det kan få mange negative konsekvenser for jer senere i livet.
En stor del herinde, startede også tidligt og har selv meen efter det, på den ene eller anden måde..
Vent til i bliver ældre, i får masser af tid til at fyre den fede, når i bliver ældre.
Håber på det bedste for jer :)

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Billede

Junior medlem

Jov kan godt forstå du syntes det lyder alvorligt. Men for os er det intet problem at styre. De andre drenge i klassen er dem som ryger hver måned, og er helt væk i skolen.. De drikker også imellem 10 - 13 øl hver weekend.

Os som jeg taler om har derimod ingen problemer vi kommer i skole hverdag, passer vores ting og har gode karaktere.. Vi syntes ikke selv det er noget problem vi syntes dog kun det styrker vores venskab..

Men mange tak for alle disse råd altid noget at i ikke er ligeglade med nutidens unge.. THUMPS UP!! Men hensyn til den 14årig så ved han det godt og er også sjældent med til at ryge.. Han kigger mest på

Medlem
Brugeravatar

" Men for os er det intet problem at styre."
Bullshit. Det er siger ALLE!
Altså du er ikke super ung, og 2 gange om året er fint, men lad være med at sige, at det ikke er et problem at styre; du skal ikke blive kæphøj, for alle kan blive afhængige, NEMT.

Og hold den 14-årige væk. Også selvom han kigger på; det giver et dårligt indtryk for en, der er så ung.

Medlem
Brugeravatar

Ja, du skal kun prøve hash ÉN gang og så bliver du hooked på det lort!

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg synes også i skulle lade hashen ligge til i er lidt ældre, men det gør i jo ikke, vel? Når i nu alligevel skal ryge, så er to gange om året ikke alarmerende. Den gang jeg var ung, fik man fortalt, at "røg man hash blev man dum og kunne ikke følge med i skolen". De voksne lukker meget lort ud når det gælder narko, men den med skolen og hash er ikke helt ved siden af. Hvis jeres forbrug accelererer stjæler hashen jeres ungdom. Jeg lover jer det. To gange om året er krydderi på ungdommen, men meget mere og det æder jeres ungdom.....

Junior medlem

Sry men nogle gange forstår jeg ikke folk. Jeg spurgte forsjovt på et andet forum hvad der var værst, at drikke øl hver weekend som 16 årig eller ryge weed 2!! Gange om året guess what. Stortset alle sagde weed ville skade mig meget mere end hvis jeg drak hver weekend.. Vi drenge kan bare ikke lide rusen af alkohol og derefter bruger vi lidt hash.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Syntes det vil være bedre at drikke øl 2 gange om året, end at ryge hash 2 gange om året.
Hvis man var 16 Velogmærke. .
Tror heller ikke du kan mærke den negative effekt nu, det kommer når du bliver ældre.
Det er ikke for at være efter dig, at vi løfter pegefingeren.
Dette er et harm reduktion forum og mener dets vigtigste opgave, er at passe på børn og unge.
Pas nu på jer selv og hinandem og få så sendt den 14årige hjem ik :)

-John Rooney.

Junior medlem
Brugeravatar

Køb noget pineapple express, eller et andet Sativa strain. :-) Bare spørg efter Sativa :-D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
-og det er egentlig cool nok, det med hash kontra alkohol, for nej, det er jo heller ikke særlig sundt at drikke, og slet ikke i ung alder (at det så er i vores unge år, de fleste af os har drukket mest, er en anden sag). Det jeg, og andre herinde advare i mod, er den dårlige kurs et tidligt forbrug af cannabis kan føre til. Det er ret nemt at ryge hver dag, og alligevel bilde sig selv ind, at man er langt mere velfungerende, end de kammerater der drikker hjernen ud hver weekend. Hash er en sniger der nemt kan dræbe al motivation og livsglæde, hvis det misbruges, så hold jer til de to gange om året. -og husk også, at det ikke er nogen skam at drikke heller, man kan som hashryger godt isolere sig fra festerne fordi man hellere vil ryge bong og spille playstation, men det får man hverken fisse eller nye venner af, vel?

Dedikeret medlem

Du spørger efter en holdning til en problemstilling, men forholder dig ikke rigtig til, hvad folk svare. Du bliver ved med at forsvare dit synspunkt, hvilket jeg da godt kan forstå (når nu du ikke får det svar, du gerne ville have) - det giver bare ikke meget mening, når du rådføre dig..

Helt klart, uden tvivl, er cannabis to gange om året i en moderat dosis ikke mere skadeligt end en ordentlig druktur hver weekend. Tværtimod. Det ændre dog ikke på, at cannabis ikke er godt for en ung hjerne og at nogle mennesker generelt har svært ved at styre rusmidler. Det er derfor meget let for nogle at øge deres forbrug, indtil de ikke laver andet end at være skæve. Det betyder ikke at alle har problemer med, at kombinere rusen og en funktionel og givende hverdag.
Det betyder dog, at det sikreste råd er, som alle i tråden nærmest enstemmigt udtrykker, at være påpasselig og tilbageholdende - specielt når man er under 18 og stadig ved at udvikle sig både fysisk og mentalt.

Personligt var jeg regelmæssig bruger som 16-årig og det har aldrig bragt mig i kontakt med politi eller på kant med loven, mere end hvad kunne ske for enhver normal borger. Jeg bilder mig også ind, at det ikke har været specielt hæmmende rent mentalt. Det betyder dog ikke, at det er tilrådeligt at påstå, at det slet ikke har en konsekvens - for det har det tydeligvis for rigtig mange mennesker. Også mennesker i min omgangskreds.
Oddsene er derfor, at ud af jeres vennekreds på 5 - 10, risikerer i at det VIL blive et problem for nogle af jer, hvis ikke i som udgangspunkt er påpasselige..

@Dit oprindelig spørgsmål, så tror jeg ikke valgmulighederne er de store, hvis man handler "almindelige steder", typisk virker det ikke som om, de typer ved det store om deres produkt udover prisen. Måske i bare skulle overveje ikke at købe noget der gør jeg helt overdrevet skæve, men sigte lidt mere moderat. Der er selvfølgelig op til jer. :)

Medlem
Brugeravatar

[url=http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?p=653334#p65333 » 22. mar 2014, 20:55[/url] skrev:
Den gang jeg var ung, fik man fortalt, at "røg man hash blev man dum og kunne ikke følge med i skolen". De voksne lukker meget lort ud når det gælder narko, men den med skolen og hash er ikke helt ved af. Hvis jeres forbrug accelererer stjæler hashen jeres ungdom.

Jeg tror den er ret ved siden af. Man kan naturligvis ikke skære alle over med en kam, men jeg tror det er den anden vej rundt: At manglende engagement i skolen og generel dumhed fører til hashrygning, ikke at hashrygning fører til det andet. Men selvfølgelig bliver det forværeret af hashrygning. Lidt kludret formuleret.

og de svære slipper fri.

Junior medlem

Jeg undskyld jeg er lidt sur. Jeg er dog meget glade for alle jeres råd og vil self tage dem til mig. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg tror helt klart også på den med, at ganjaen nemt kan stjæle ens ungdom.
Jeg røg ikke særlig meget fra 15-18 år, måske 10-15 gange eller lidt mere i alt. Jeg scorede så en pige, da jeg var 18, og vi var sammen i to år - havde jeg IKKE haft dette fokus/indhold i mit liv, så havde det nok været ganjaen, fordi mine venner røg i denne periode sindssygt meget, og var også baske i skoletiden og lignende. Det ville jeg aldrig kunne holde til.

Men jeg synes, at det handler meget om, hvilke overvejelser man gør sig; vil jeg sidde og ryge en helvedes masse ganja i mine ungdomsår, eller vil jeg ud og prøve de ting som unge mennesker nu gør.
Få værdier og bekræftelse fra andre steder end ganjaen, få en dame/dreng at hugge i, ryg en gang i mellem, drik en gang i mellem, læs nogle gode bøger, gør dig selv klogere og færdiggør din skole - men lad aldrig noget narkotika eller andet for den sags skyld, udfylde et tomrum i dit liv. Du skal være tilfreds med dig selv, så du kommer lidt frem her i livet.

Så det er ikke super svært at styre det selv, men må bare være lidt ansvarlig også og erkende, hvis nødvendigt, at nu må man holde en pause, eller få sit kick fra andre ting.
For ganja kan virkelig nemt stjæle ens ungdom. Jeg ville selv ønske, at jeg havde røget lidt mindre, da jeg var yngre, men synes nu, at jeg gjorde nogle gode ting for mig selv, for at fjerne fokus fra ganja - rejse, kæreste, udenlandsk festival, filosofi osv.

Og til selve spørgsmålet: find noget sativa og så for guds skyld lav noget grinern. Jeg synes det er dobbelt så sjovt at være udenfor og opleve/lave ting, fremfor at sidde inden for og koge - det kan man jo altid slutte en aften af med. God vind

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Junior medlem

Ja men hensyn til den 14 årig, så har han desværre været mobbet meget og han joinede ogs i klassen for et år siden. Så tror han ville tage det ret tungt hvis han blev smidt ud de 2 gange vi gjorde det

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere over the rainbow...
Ja men hensyn til den 14 årig, så har han desværre været mobbet meget og han joinede ogs i klassen for et år siden. Så tror han ville tage det ret tungt hvis han blev smidt ud de 2 gange vi gjorde det

Mobning i skolen + Hashrygning som 14 årig = Problemer

Hvis han allerede har problemer i skolen, skal hash slet ikke være noget han burde gøre som 14 årig.
Det eneste jeg kan se er en kæmpe risiko for at jeres buddy bliver afhængig nu da han allerede har problemer.

Mennesker der bliver mobbet søger tit en flugtvej fra deres liv, og det er ligepræcis her hash kommer ind i billedet og bliver en del af hans hverdag...

-Nu kender jeg ikke din ven, men jeg kender mange mennesker der har denne fortid. Så pas nu for helvede på.

Junior medlem

Så jeres råd er vi skal snakke med ham om det? Nu når det måske er grunden?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]