Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg ved ikke synderligt meget om emnet, så det kan ikke udelukkes, at det er noget, jeg bilder mig selv ind. I hvert fald så virker det for mig, som om at hvis jeg køber noget skunk, der er (eftersigende) lavet på en sativa strain, og ryger den, føler jeg næsten ingenting. Måske hvis jeg ryger rigtig meget af det, kan jeg mærke det snurrer en smule i hovedet, men det er cirka det.
Derimod hvis jeg ryger noget indica skunk i samme mængder, ender jeg med at ligge i sofaen helt vanvittigt skæv og blot nyde min eksistens.
Selvfølgelig er det ikke det store problem for mig, hvis jeg blot holder mig til indica, men har hørt, at sativa skulle være mere euforiserende og en smule stimulerende. Synes ikke rigtigt sativa har nogen som helst anden effekt på mig, end at jeg føler mig normal i hovedet, når jeg har røget det.
Nogen, der har en forklaring på dette? Og tag jer ikke af, hvis jeg lyder som en newbie - for det er jeg. Ret mig endelig, hvis jeg bruger begreber lidt for vildt omkring mig.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det lyder som om at du ikke rigtig kan forbinde til den mere hallocinogene virkning af cannabis, men du har ingen problemer med den depresante og antipsykotiske virkning en indica kan ha'. Jeg kender selv flere der har det lige som dig. De tripper simpelthen ikke af cannabis, og heller ikke når de spiser det.
Jeg har en teori om at man kan lære at forbinde til cannabis trip effekt ved at have prøvet at trippe på andre hallucinogener. For så lærer man tydeligt at mærke hvad det vil sige at trippe, og hvordan det føles, og så kan man pludselig genkende følelsen ved nogle typer cannabis efterfølgende.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har en teori om at man kan lære at forbinde til cannabis trip effekt ved at have prøvet at trippe på andre hallucinogener. For så lærer man tydeligt at mærke hvad det vil sige at trippe, og hvordan det føles, og så kan man pludselig genkende følelsen ved nogle typer cannabis efterfølgende.

Nemlig!
Det giver jeg dig ret i, man nok skal "lærer" hvordan man har det - altså hvordan rosen er. sådan er det vel for alle :)
Men vil så sige, at man godt kan lærer det uden at ha' prøvet at trippe på andre sager. :D

Billede
^Det er også fint lige at have i mente. Det kan hjælpe lidt, med at mærke/vide hvad det er du oplever :joint:

Medlem

Har prøvet at ryge noget sativa skunk (1 cone fyldt med ren skunk), og denne gang fik jeg det lidt trippet. Grinede en smule mere (med indica kan intet få mig til at grine), var en del gladere, nød musikken mere og blev heller ikke træt men mere en lille smule opløftet. Kan mærke det gjorde en forskel at skrue op for mængden samt lægge mærke til før, præcis hvad jeg føler.

Medlem
Brugeravatar

fedt :)

Grinede en smule mere (med indica kan intet få mig til at grine), var en del gladere, nød musikken mere og blev heller ikke træt men mere en lille smule opløftet.

Stemning har jo også meget at sige.

Medlem

Absolut - der er ikke så vanvittigt meget gang i den i min stue, når jeg sidder og koger. Prøvede efterfølgende noget indica igen og må blot konstatere at jeg får en langt kraftigere rus af indica skunk.

Dedikeret medlem

hej!
Du kan evt prøve et dele en sativa joint med en ven, og se hvordan det virker.. nogle strains er mere potente end andre.. ofte er knald-stærkt sativa sjældent, pga ringe afkast volumemæssigt er det ikk fortrukket kommercielt.. er dit tørret ordentligt osv?

Medlem
Brugeravatar

Prøvede efterfølgende noget indica igen og må blot konstatere at jeg får en langt kraftigere rus af indica skunk.

Indica er også for lækkert, bare at råhygge til noget film, æde noget pizza og sådan.
Hvor imod sativa er lækkert til højt godt musik, og måske i byen med nogle kammerater.
IMO - det er jo self. smag og behag :joint:

Men du skal nok med tiden kunne komme til at mærke/styrer rosen bedre.

Moderator
Brugeravatar

@ryze
Hvor ofte ryger du hamp? Synes ofte man hører at 'sativa ikke virker', blandt storforbrugere af cannabis, og oftere blandt storforbrugere der ryger bong. Tror det hænger sammen med høj tollerence og hvad man efterspørger i sin rus. Regner man med at blive bombet ned i sofaen, hvor de eneste større bevægelser igangsættes af ens fråder, kan man godt blive skuffet.

Junior medlem

Har set "Indica" blive nævnt mange gange, på diverse threads, og har undret mig. Er det bare skunk, eller og hallucigen? Har ikke meger forstand på skunk, da jeg er mere til hash.

Medlem
Brugeravatar

Sativa og Indica er to Cannabis arter.
Meget grundlæggende er det bare de to man skelner mellem - når man snakker skunk( i DK), er skunken domineret af Sativa eller Indica.

Medlem

@ryze
Hvor ofte ryger du hamp? Synes ofte man hører at 'sativa ikke virker', blandt storforbrugere af cannabis, og oftere blandt storforbrugere der ryger bong. Tror det hænger sammen med høj tollerence og hvad man efterspørger i sin rus. Regner man med at blive bombet ned i sofaen, hvor de eneste større bevægelser igangsættes af ens fråder, kan man godt blive skuffet.

Ryger normalt 0-1 joints pr dag, udover i weekenden, hvor jeg ryger op til 5-6 joints om dagen. Noget af det sativa skunk jeg har liggende, prøvede jeg i lørdags af på nogle venner, som blev ret blæste - jeg gjorde ikke rigtigt (en lille smule dog). Jeg røg også noget af samme batch, da jeg kom hjem fra en 9-dages komplet alkohol/cannabis-fri juleferie den 29. December og følte heller ikke specielt meget af sativaen der, selvom jeg røg ret meget af det.
Edit:
Vil lige tilføje, at jeg havde en virkelig dejlig sativa-rus i fredags. Denne gang var det en muffin, jeg havde købt på staden i en lille bod, som jeg spiste. Edibles virker ret kraftigt på mig - Sativa (har jeg lige erfaret) giver mig en ret behagelig rus med de sædvanlige sativa effekter, og indica-kager giver en hel vanvittig rus for mig - næsten trippende.

Dedikeret medlem

hmm det kan vœre det ikke er superpotent/tørret, cured ordentligt.. plus du nok ikke er let at påvike med sativa! :(

Junior medlem

Håber ikke jeg vækker en for gammel tråd :)
men nu skriver i at det kun er skunk der er enten indica eller sativa domineret, jeg troede også at hash var, men det kan bare være mig der er rundt på gulvet.
Synes selv jeg mest har prøvet indica hvor jeg nogen gange bliver så indelukket at jeg ikke orker at svare når folk spørger mig om noget, og selvom det nogen gange kan være meget fedt bare at gå i sin egen lille verden ville jeg gerne prøve den lidt mindre indelukkede version af cannabis, så hvis jeg gerne ville ha en sativa domineret skunk, hvilke strains(hvis det hedder det) skulle jeg så prøve? :)

Medlem

rocketjuicer, hash kan SAGTENS være sativa domineret. Det meste kommercielt produceret hash er dog indica domineret, svjv. fordi indica planter giver et større afkast end sativa planter. Men hæng mig ikke op på det :P
strains som jack herer, orange haze, lemon haze og lignende er eksempler på sativa strains. Plejer ikke at gå så meget op i navnene så det er de eneste jeg lige umiddelbart kan komme i tanke om :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]