Hey alle sammen, ved godt at det er meget langt det her men havde brug for at få forklaret alt hvad der skete denne aften for at man kan få en hvis forståelse for hvordan det var og hvad der skete.
Jeg og en ven var ude for en meget slem oplevelse her en gang i sidste uge. Min ven købte for 500 kroners ''pot'' på staden her for en måneds tid siden, det har vi røget meget på den sidste måneds tid og der har ikke været nogle problemer med det andet end at man virkelig blev skæv af det - jeg har en mistanke om at ham der solgte kom til at give min ven skunk i stedet for pot for det var meget mere potent end det pot jeg har røget i mit liv, men rusen jeg fik fra ''potten'' var som cannabis plejer at være.
Jeg har røget de sidste 3 år og har det sidste halve år røget flere gange om ugen, har derfor en ganske stor erfaring med både hash, pot og skunk. Min ven har røget lidt mindre men også en del.
Nu til sagen - vi rullede en joint op pure ''pot'' hvad der svarede til lidt under en cigaret og røg den. Vi havde det som vi plejer at få det af cannabis de første 10-15 minutter og derefter begyndte det værste bad trip jeg har fået i mit liv.
Fra det ene sekund til det andet fik jeg det pludseligt underligt. Jeg fik en følelse af at verden ikke var virkelig og når jeg kiggede min ven i ansigtet havde jeg det som om det var første gang jeg så et menneskes ansigt. Lidt efter blev alt jeg så breddere og lavere - altså jeg så alting en smule aflangt. Min ven begyndte at trippe helt vildt og blev ved med at gå rundt i en lille cirkel på hans gulv og så vendte han sig om og gik den anden vej engang imellem - og jeg havde det som om at verden drejede med ham og den begyndte at dreje den anden vej når han vendte sig om.
Min ven satte et eller andet interview på hans computer på for at berolige ham og jeg havde det som om at de ting der blev sagt i interviewet gik ind i min hjerne og at jeg fremover ville blive de ting der blev sagt i interviewet.
Jeg blev meget bange, nærmest angst og jeg lagde mig ned. Jeg begyndte at ryste voldsomt meget og mit hjertede hamrede i mit bryst, så voldsomt at jeg troede at det ville gå i stå. Jeg hørte alle lyde 100 gange højere end de var, en lille summen fra computeren lød nærmest som en flyvemaskine. Havde det også som om at blodet i mit hovedet koghede. Følelsen af at verden ikke var virkelig blev meget voldsom og jeg havde det som om jeg for første gang så at verden var en illusion.
Derefter kom en følelse af at jeg ikke længere var et menneske, at der manglede et eller andet i min hjerne og at det aldrig ville komme tilbage. Havde det som om jeg var blevet sindsyg og jeg troede at jeg aldrig ville blive normal igen. Jeg troede jeg aldrig nogensinde ville komme til at gøre noget normalt igen, altså have en samtale eller spise mad - det var som om jeg ikke vidste hvad de ting var længere og jeg blev utroligt overrasket på et tidspunkt over at jeg kunne drikke vand. Jeg så en masse ting da jeg lå der på sengen, jeg så mit ansigt helt dødt med orange flammende øjne og jeg så mine forældres hus for mig og jeg syntes det var det mærkeligste i verden at bo sammen i et hus.
Alt hvad der har været normalt hele mit liv blev bare pludseligt det mærkeligste i verden, som havde man aldrig oplevet de ting før. Jeg følte imens jeg lå der at jeg kæmpede for mit liv som normalt menneske. Jeg fik lidt nogle forskellige hallucinationer men det værste var alle de følelser jeg havde i min krop - jeg var fuldstændigt angst og panisk og tænkte flere gange at jeg havde ødelagt mit eget liv ved at ryge hash. Kastede også en smule op men ikke særligt meget sammenlignet med hvad jeg før har oplevet ved et bad trip.
Det var uden tvivl den værste oplevelse i mit liv, det føltes som tortur.
Min ven var ikke lige så skæv som jeg da han havde røget mindre på jointen men han fik et trip der lignede mit bare i en mindre grad - uden hallucinationer og de fysiske ting. Men han fik også følelsen af at verden ikke var virkelig og alting var underligt og at han aldrig ville blive normal igen.
Imens jeg lå i sengen følte jeg at jeg kunne mærke præcis hvordan min ven havde det og at han havde samme tanker/følelser som mig - men vi havde slet ikke snakket sammen siden bad trippet startede.
Alt dette foregik over en time og jeg troede helt seriøst der minimum var gået 5-6 timer, tiden føltes som om den var gået i stå.
Bagefter fik vi det begge godt igen og der er ikke nogen af os der har haft nogle store konsekvenser efter dette bad trip andet end man har måttet bearbejde de ting der skete og ens tanker og følelser den aften.
Jeg har prøvet at få paranoia mange gange igennem den tid jeg har røget og har også prøvet at få en od hvor jeg sad og rystede og kastede op i flere timer men de oplevelser kan slet ikke sammenlignes med denne. Jeg troede helt seriøst ikke at man kunne få det så dårligt at hash.
Hvad jeg vil høre jeg om er om i har haft lignende oplevelser og hvad konsekvenserne af dem har været?
Kan man begynde at ryge hash igen efter sådan en oplevelse her eller vil man ende tilbage i et lignende trip?
Kan det virkeligt bare have været pot/skunk eller har det været drugged? Har prøvet at ryge meget mere på en aften end hvad vi gjorde denne aften flere gange. (Min mistanke er at vi måske har røget alle krystallerne da det var sidste tilbage i drugbaggen vi røg)
Var det ''bare'' et bad trip eller var det rent faktisk denne berygtede hashpsykose man hører så meget om?
Hvordan kan det være at vi begge fik et lignende bad trip uden at tale sammen om hvad der skete og hvad vi følte undervejs?
Håber i kan hjælpe mig