Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 19:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Kære Psychedelia,

Jeg kan forstå at I om sommeren får jeres del af anekdoter fra folk, der har sin første oplevelse med cannabis på Roskilde Festival. Jeg blev også godt og grundigt skæv af noget skunk på festivallen for lidt over en måned siden, dog med et rigtig dårligt trip til følge, lavede en tråd, læs den her:

viewtopic.php?f=18&t=41340

Den korte version:

Jeg var en nybegynder, kunne ikke mærke noget, røg endnu mere, pludselig ramte angsten mig, timerne der fulgte var præget af paranoia, angst, lyd-hallucinationer samt mangel på stedssans. Skide ubehageligt. Dagen efter var jeg stadig en smule forvirret, havde det ikke alt for godt, men det blev langsomt bedre.

Nu, godt halvanden måned efter, føler jeg mig stadig ikke helt på plads igen. Jeg føler at jeg er en smule ved siden af mig selv, ikke out-of-body oplevelser, men jeg tager mig selv i tit at sidde og stene og glemme diverse ting.

Det er en mærkelig følelse, det føles som om jeg er meget træt og tung i hovedet, jeg er ikke bange og jeg ser/hører heller ikke ting der ikke bør kunne ses eller høres. Når jeg tænker for meget på det, bliver jeg bange for at det aldrig helt vil forlade mig, og så kan jeg blive død-nervøs og få nogle klamme svedeture med en god portion hjertebanken, ikke fedt.

Nu spørger jeg jer; Har I oplevet noget lignende, og hvor længede varede jeres oplevelse?

Jeg giver den to-tre uger til, og så tror jeg at jeg tager et smut til lægen, som sagt synes jeg at det påvirker min hukommelse, og det gavner ikke just en 3.G's elev.

Hvis der er noget I vil vide, fyrer I bare løs.

Tak for jeres opmærksomhed.

- Atheos

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Læge er no go, det vil kun skabe problemer i fremtiden, især for en 3.G's elev! Jeg oplevede engang det du beskriver og det tager lidt tid at komme ovenpå efter sådan en tur.
Jeg er overbevist om at det du oplever nu er noget du bilder dig ind. Det er sikkert først nu, du lægger mærke til at du sidder og stener, fordi du bange for at der er noget galt med dig: Hypokondri
http://da.wikipedia.org/wiki/Hypokondri
Jeg oplever også selv hypokondri engang imellem og ser det egentlig som meget normalt.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Læge er no go, det vil kun skabe problemer i fremtiden, især for en 3.G's elev!

a'hva?

Junior medlem

Tak for svaret, Brød. Der er et par af mine venner der netop har kaldt mig hypokonder, det er lidt en trøst.

Lige to spørgsmål til dig; Hvorfor skal jeg ikke gå til lægen, hvad mener du med problemer? Og hvor langt tid tog det for dig, før du følte dig "normal" igen?

Medlem
Brugeravatar

Man ved aldrig hvor de oplysninger ender. Kommer du ud for at du skal have en sikkerhedsgodkendelse engang, kan det muligvis være med til at det bliver mere kompliceret at få (Hash er selvfølgelig ikke det værste). Jeg kender også en der har haft problem med at få kørekort fordi lægen vidste at han røg hash.

Medlem

Brød:
Jeg gerne pointere at jeg umiddelbart heller ikke tror at atheos har brug for læge.

MEN hvad er det for noget pjat med at han ikke skal søge læge hvis han faktisk har brug for det?
Det er en HR side, der meget gerne skulle kunne hjælpe folk med eventuelle problemer, og når du direkte fraråder ham læge,
synes jeg du ødelægger en potentiel mulighed for at han kan få det bedre.
Selvfølgelig skal han søge læge hvis han har brug for det!
Medmindre han skal være ansat for en af statens servicevirksomheder er der ikke det mindste problem, i at han tyer til læge.

Nu går jeg ikke ud fra at han stadig ryger efter hans ubehagelige oplevelse, så kørekort burde ikke være et problem.

Atheos:
Tror muligvis noget psykoterapi, bevidsthed på dig selv og din omverden og meditation ville kunne hjælpe dig.

Lad være med at blive skræmt eller panisk over det, det er mit bedste råd. Du vil få det bedre hvis du lærer at mærke på hvornår du får det sådan, hvordan det føles, og hvordan du kan "vågne" fra "stener-trancen".
Jeg har selv kæmpet med uvirkelighedsfornemmelser, taget mig selv i at "stene" på uhensigtsmæssige tidspunkter, have problemer med hukommelsen og koncentrationsbesvær et par år efterhånden, men jeg er ved at lære at vende mig til det, og er generelt blevet meget mere fokuseret på de ting jeg nu laver.

Spørg dig selv om hvordan du vender bedst muligt dig til den tilstand du er i nu, frem for hvorfor det er sådan og hvor længe du skal have det sådan.

Medlem
Brugeravatar

atheos, det kan tage lang tid indeed. Jeg føler mig ærlig talt også smadret en måned efter roskilde. Den voldsomme søvnmangel tager lang tid at bedre. Det gør det heller ikke lettere at du har haft en slem oplevelse oven i hatten.

Men skal jeg være ærlig, så vil jeg også sige det er hypokondri :-) Du har bare fået udløst lidt angst, og det leder til at når du mærker efter hvordan du har det, så vil angsten få det til at føles som om du rent faktisk har det ret underligt. Du skal bare ignorere det og nægte at lege den kedelige juleleg, så er jeg sikker på det går over snart :-)

Medlem
Brugeravatar

Ano: Hvis man bare tager sig selv i at sidde og stene skal man ikke søge læge! Det er også spild af begge parters tid. Hvis problemet var kraftige smerter i hjerte efter amfetamintur, skulle man selvfølgelig søge læge.

Medlem

Kraftige smerter i hjertet efter amfetamin indtag er ikke en bi effekt jeg har hørt så meget til uddyb gerne.

Medlem
Brugeravatar

Det ville være et tegn på at man har taget alt for meget amfetamin, og hjertet har lidt overlast. I så fald er det naturligvis godt at få det tjekket hos lægen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]