Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 13:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, er rimelig ny bruger af hash, skunk osv.

Har søgt og søgt på siden for at finde en guide eller ligende, men har intet kunne finde, så:

Hvordan skal et mix være? Forholdet mellem midlet og tobakken. Kan godt tænke mig to svar, både til forholdet hvis man skal lave en pind og til når man skal lave et bong mix.
(Skal til at ryge jord-bong nu her så hvis der er noget specielt ved forholdet her, så skriv det gerne)

Medlem

Hvor stærk din mix skal være afhænger også af hvor mange der skal ryge, og hvilken kvalitet jeres røg er.

Med den kvalitet jeg får fat i plejer jeg ca. at bruge 0,3 g pr. cigaret, og det er egentligt både i joint og bongmix. I jordfed plejer jeg generelt at komme lidt mere hash i, og sørge for at miksen er lidt "grovere".

Håber at det hjalp lidt

Junior medlem

Tak for svaret :)

Men hvor meget skal man ryge af gangen? Altså hvor meget pr. hoved?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når du er ny bruger af cannabis, burde du måske overveje om du overhovedet behøver at blande tobak i. Tobak dræber 14.000 om året i Danmark, og det er super giftigt.
Cannabis kan sagtens ryges, vaporizes, eller spises, uden at bruge tobak. Andre som bruger tobak gør det i høj grad fordi de er vanedyr og afhængige, og for en som dig burde det være let at vælge at gøre det anderledes.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
MSS skrev:
Tak for svaret :)

Men hvor meget skal man ryge af gangen? Altså hvor meget pr. hoved?

Prøv dig frem. Start f.eks. med 0.1 g og vent 20 minutter og ryg igen hvis du synes. Du behøver desuden ikke tobak når du ryger bong ligesom Mr.Cookie siger. Nulr lidt hash ud i små stykker, eller form en pandekage af det, og læg det oven på sådan en fætter her:

Billede

:joint:

Junior medlem

Det lykkedes, vi købte 1.3 gram og smed 4 smøger i også røg vi ellers bare nogle hoveder af en jord bong. Jeg ryger selv smøger fast, men kan i uddybe det med at man ikke behøver at blande tobak i?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
MSS skrev:
kan i uddybe det med at man ikke behøver at blande tobak i?

Det er en smagssag. Det er f.eks. bedre for lungerne at ryge hash på bong uden tobak.

Medlem
Brugeravatar

Mr.Cookie skrev:
Når du er ny bruger af cannabis, burde du måske overveje om du overhovedet behøver at blande tobak i. Tobak dræber 14.000 om året i Danmark, og det er super giftigt.
Cannabis kan sagtens ryges, vaporizes, eller spises, uden at bruge tobak. Andre som bruger tobak gør det i høj grad fordi de er vanedyr og afhængige, og for en som dig burde det være let at vælge at gøre det anderledes.

Vil påstå det er en meget ensidigt fortolkning som ikke tager højde for lang række faktore. Nu er det generelt lettes at lave en joint da det ikke kræver særlig meget og det du skal bruge kan du have i lomme. At lave hashkager tager jo lidt tid, derudover er det ikke særlig nemt lige at tænde en pasporizes i naturen eller offentlige, medmindre du vil smække dem op i toget. Hvis man har skunk eller pot kan man sagtens ryge det ren, dog tror jeg de fleste blander det op, så der flere væs. Nå det så er sagt. Så er tobak dødsensfarligt, dybt vanedannede og noget som er yderst svært, at stoppe med og yderst kedeligt, da det ikke giver en rus. Det skal siges jeg selv ryger, så det er sgu ikke for at pege fingre af folk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

TAP skrev:
Vil påstå det er en meget ensidigt fortolkning som ikke tager højde for lang række faktore. Nu er det generelt lettes at lave en joint da det ikke kræver særlig meget og det du skal bruge kan du have i lomme. At lave hashkager tager jo lidt tid, derudover er det ikke særlig nemt lige at tænde en pasporizes i naturen eller offentlige, medmindre du vil smække dem op i toget. Hvis man har skunk eller pot kan man sagtens ryge det ren, dog tror jeg de fleste blander det op, så der flere væs. Nå det så er sagt. Så er tobak dødsensfarligt, dybt vanedannede og noget som er yderst svært, at stoppe med og yderst kedeligt, da det ikke giver en rus. Det skal siges jeg selv ryger, så det er sgu ikke for at pege fingre af folk.

Jeg bliver altså nødt til at skyde alle dine argumenter i sænk, da jeg ikke mener du har ret i noget af det du skriver, og jeg mener det er en vigtig diskussion at tage, især ud fra et skades reduktions perspektiv.

TAP skrev:
Nu er det generelt lettes at lave en joint da det ikke kræver særlig meget og det du skal bruge kan du have i lomme

Det er da meget lettere f.eks. at have en lille pibe i lommen der er egnet til at ryge hash eller pot/skunk rent på en rist, end det er at at begynde at riste tobak, og fiddle med at lave en joint. Både hurtigere og lettere.

TAP skrev:
At lave hashkager tager jo lidt tid, derudover er det ikke særlig nemt lige at tænde en pasporizes i naturen eller offentlige, medmindre du vil smække dem op i toget.

Ja, det tager lidt tid at lave kager, men til gengæld kan man lave en større portion, og opbevare dem længe, så man kan ha' dem med i sin lomme når man bevæger sig rundt i verden. Når først man har lavet sine kager, er det verdens nemmeste måde at blive høj på, da det ikke kræver mere end at man åbner munden og tygger. Det er også den mest stealth måde at gøre det på.
Selv om der findes vaporizers der er transportable, kan vi godt blive enige om, at de bedste er dem der får strøm fra stikkontakter, og derfor er de mest egnede hjemme.

TAP skrev:
Hvis man har skunk eller pot kan man sagtens ryge det ren, dog tror jeg de fleste blander det op, så der flere væs. Nå det så er sagt. Så er tobak dødsensfarligt, dybt vanedannede og noget som er yderst svært, at stoppe med og yderst kedeligt, da det ikke giver en rus.

Altså, det er jo åbenlyst at de fleste(mere end 99 ud af 100?) blander deres skunk/pot med tobak. Det skal man bare kigge sig omkring for at konstatere. Men det ændrer ikke ved at det er dårlige vaner, sociale normer, og afhængighed, der styrer det.
Der er *hele lande* hvor det er uhørt at blande sin cannabis urt med tobak. USA er et godt eksempel, og der er virkelig mange der ryger dér.
Derfor mener jeg også at de dårlige, og meget sundhedsskadelige vaner, kan ændres, og det bedste sted at begynde er hos de helt unge der vil til at starte med at nyde Cannabis.

TAP skrev:
Det skal siges jeg selv ryger, så det er sgu ikke for at pege fingre af folk.

Det skal også siges at det jeg argumenterer her ikke er teoretisk viden for mig. Jeg er høj hver eneste dag, og lever efter de principper jeg taler om, og har gjort det i mange år. Jeg tager sjældent nogen steder uden af have et par små kager i min lomme, og derhjemme bruger jeg kun vaporizers. Når jeg en gang om året tager på ferie i Amsterdam, går jeg kun på Coffeeshops der tilbyder vaporizers til brug for kunderne.
Det er heller ikke fordi jeg vil pege fingre, eller se ned på dem, der gør det anderledes end jeg gør, men jeg synes altså det er vigtigt at gøre opmærksom på at der findes alternativer til at gøre det ''som vi plejer'', og fordi man selv er et vanedyr, er der ingen grund til at lære nye generationer at gøre det på samme, for helbredet uhensigtsmæssige, måde.

Senest rettet af Mr.Cookie 11 jul 2011 09:06, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Geografisk sted: hjemme i tågen af røg eller kawns garage ;)
MSS skrev:
Hej, er rimelig ny bruger af hash, skunk osv.

Har søgt og søgt på siden for at finde en guide eller ligende, men har intet kunne finde, så:

Hvordan skal et mix være? Forholdet mellem midlet og tobakken. Kan godt tænke mig to svar, både til forholdet hvis man skal lave en pind og til når man skal lave et bong mix.
(Skal til at ryge jord-bong nu her så hvis der er noget specielt ved forholdet her, så skriv det gerne)

mix efter behov ^^ bare prop i til du syntes det er rigligt ^^

er det for meget ved du lidt mindre til næste gang ^^

learning by doing ^^

Medlem
Brugeravatar

Mr.Cookie skrev:
Det er da meget lettere f.eks. at have en lille pibe i lommen der er egnet til at ryge hash eller pot/skunk rent på en rist, end det er at at begynde at riste tobak, og fiddle med at lave en joint. Både hurtigere og lettere.

Den vil da fylde mere, derudover er der noget socialt over en joint som der ikke er på samme måde over en bong eller pibe. Det er i hvert fald min mening. Personligt ville jeg synes det være federe at være et par stykker om en joint end det ville være om at være sammen om en pibe, da jeg ser en pibe som noget mere privat.

Mr.Cookie skrev:
Ja, det tager lidt tid at lave kager, men til gengæld kan man lave en større portion, og opbevare dem længe, så man kan ha' dem med i sin lomme når man bevæger sig rundt i verden. Når først man har lavet sine kager, er det verdens nemmeste måde at blive høj på, da det ikke kræver mere end at man åbner munden og tygger. Det er også den mest stealth måde at gøre det på.
Selv om der findes vaporizers der er transportable, kan vi godt blive enige om, at de bedste er dem der får strøm fra stikkontakter, og derfor er de mest egnede hjemme.

Det er vi sådan set enige om, jeg vil dog mene det er svært at improvisere at spise småkager, medmindre man har et dagligt forbrug og har dem på sig hele tiden (som er dit tilfælde). Det er så og sige lettere at improvisere en joint i det fri eller i hjemmet. Plus virkningen er længere om at komme ved oralt indtag end den ville komme hvis man røg en joint.

Mr.Cookie skrev:
Altså, det er jo åbenlyst at de fleste(mere end 99 ud af 100?) blander deres skunk/pot med tobak. Det skal man bare kigge sig omkring for at konstatere. Men det ændrer ikke ved at det er dårlige vaner, sociale normer, og afhængighed, der styrer det.
Der er *hele lande* hvor det er uhørt at blande sin cannabis urt med tobak. USA er et godt eksempel, og der er virkelig mange der ryger dér.
Derfor mener jeg også at de dårlige, og meget sundhedsskadelige vaner, kan ændres, og det bedste sted at begynde er hos de helt unge der vil til at starte med at nyde Cannabis.

Som sagt er i enige om der ikke er grund til, at blande tobak med pot eller skunk. forklaringen ligger nok i, at vi er vand til at putte tobak i når vi ryger pga. vi primært ryger hash. Især når man sammenligner os med USA som næsten ikke har hash overhovedet.

Mr.Cookie skrev:
Det skal også siges at det jeg argumenterer her ikke er teoretisk viden for mig. Jeg er høj hver eneste dag, og lever efter de principper jeg taler om, og har gjort det i mange år. Jeg tager sjældent nogen steder uden af have et par små kager i min lomme, og derhjemme bruger jeg kun vaporizers. Når jeg en gang om året tager på ferie i Amsterdam, går jeg kun på Coffeeshops der tilbyder vaporizers til brug for kunderne.
Det er heller ikke fordi jeg vil pege fingre, eller se ned på dem, der gør det anderledes end jeg gør, men jeg synes altså det er vigtigt at gøre opmærksom på at der findes alternativer til at gøre det ''som vi plejer'', og fordi man selv er et vanedyr, er der ingen grund til at lære nye generationer at gøre det på samme, for helbredet uhensigtsmæssige, måde.

For det første vil jeg mene der forskel på folk som ryger en gang imellem også ryger/tager hash dagligt, der er også en forskel som man skal havde for øje. Det vil være langt værre for dig, hvis du røg hash med tobak hver dag end en som ryger 1-2-3 gange om måneden. Når det så er sagt er vi som sådan enig i der ikke er grund til at udsætte sig for unødig røg.
Dog vil jeg mene man ikke skal undervurdere letheden i at improvisere og ryge en joint, plus den fællesskabs følelse der i det. Derudover gør at vi primært har hash i landet også, at der mere eller mindre skal bruges tobak, hvis det skal ryges. Men ja der ingen grund til at bruge tobak, hvis du har noget grønurt. Jeg vil dog mene der mere til forklaringen end blot, at vi er vanedyr. Hvis vi ligesom i USA mest havde skunk og pot, så røg vi nok også mere rent. Det er jo ikke fordi man kun ryger på pibe i USA, der bliver jo røget blunts i stor stil (så vidt jeg ved fordi, at rygeredskaber til hash er ulovlige dette inkludere også papir og filter).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er helt sikkert en op ad bakke udfordring at ændre rygekulturen i Danmark.
Personligt ønsker jeg at alle dem der har mulighed for det, vil dyrke deres egen, så vi her i landet stort set ikke er afhængig af at købe den importerede hash, og dermed støtte organiseret kriminalitet. Et princip jeg selv lever efter. Vi kunne jo i virkeligheden blive selvforsynende i løbet af 3-6 måneder. Ren utopi lige nu og her, men måske over tid. I Canada menes der at være mindst ét hus, hvor der dyrkes skunk, på hver eneste vej/gade, og det kunne vi også gøre her i DK, hvis bare viljen var til stede.
For du har helt ret i at forbruget at tobak, i forbindelse med indtagelse af cannabis, skyldes de store mængder hash vi bruger. Men den slags indkøbsvaner, og personlige præferencer, kan ændres med årene, og netop derfor er det vigtigt at nævne at der findes alternativer til at gøre som vi altid har gjort. Især i et harm reduction forum.

Det med fælledskabs følelsen ved at lave en f.eks. joint har du helt sikkert ret i, men mon ikke den kan erstattes af en anden samhørighed over noget tid. Personligt savner jeg ihvertfald ikke at riste tobak, eller at lave joints. Jeg er faktisk glad for at jeg aldrig skal gøre det. Fælledskabs følelsen får jeg så rigeligt, af at være høj/skæv sammen med andre, samtidig med at jeg glæder mig over de fordele, for min sundhed, jeg høster ved at gøre det anderledes.

Medlem
Brugeravatar

Det ville absolut være dejligt hvis folk kunne være slevforsynet eller forsynende til de nærmeste, så man slap for at støtte de kriminelle grupper eller endnu bedre, at det blev gjort lovligt. Det har dog begge lange udsigter. Folk kan f.eks. ikke lave udendørs grow hele året. Det sluttede desuden af med, at vi er rimelig enige. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]