TAP skrev:
Kuma skrev:
på at diskutere med resten af dem der er uenige eller ? for de lever jo i benægtelse

Personligt tror jeg ikke det er hash'en der gør folk til afhængige eller ustabile mennesker, men mere ustabile mennesker som misbruger hashen for at komme væk fra virkeligheden og desuden har sværere ved at styre et evt. brug, så det ender i et misbrug. Misbruget gør det jo selvfølgelig ikke nemmere med de ting man ellers tumler med. Men at give ashen skylden for selvmordstanker, psykoser (dermed ikke sagt man ikke kan få en psykose af hash), et dårligt liv ect. Det er altså at simplificere tingene. Det her handler ikke om, at svæve på en lyserød hippie sky og tro hele verden løser sig ved at ryge hash, men mere en afstandtagen fra, at give hash skylden for al menneskelig ulykke som sker for folk der bruger/misbruger hash, for det er altså hellere ikke sandheden.
+1
Jeg tror langt mere på at det er ustabile mennesker der misbruger hash, end at det er hash der fører til ustabile mennesker.
Dette er selvfølgelig min helt egen mening, og folk har lyst til at mene anderledes.
Jeg kan blot se på mit liv, at hashen kun har forbedret det. Jeg synes at hashen har forandret min hverdag, men slet ikke til det dårligere. Men i et samfund, hvor hash er ulovligt, er det svært ikke at leve en lidt forskruet tilværelse, hvis man i forvejen er mere eller mindre afhængig af hash. Måske er jeg blind, og måske kan jeg ikke stoppe, men her kommer spørgsmålet for mig: Hvorfor skal jeg stoppe? Efter alt hvad jeg har læst, er hash langt mindre skadeligt, end alkohol, og almindelig tobaksrygning. Hashen gør at jeg i dag næsten aldrig drikker, hvorimod jeg i 1. g havde en del øl med i tasken hver dag, det sidste halve år.
Jeg forstår ikke hvordan man kan ulovliggøre et af naturens egne produkter, fordi nogle mennesker bruger det til at ødelægge sig selv, eller misbruger det.
For mig er dette bare endnu et eksempel, på hvordan de få dårlige eksempler, skal sætte standarden for dem, som ikke behøver retningslinjer for at kunne føre en hverdag.