Bo Dega skrev:
Hvis du ryger hash mere end én gang om dagen i en længere periode vil det give koncentrationsbesvær - nedsat indlæringsevne, sprogproblemer (ordforråd, grammatik), nedsat kortidshukommelse. Generel dovenskab som der også bliver skrevet. Det er min erfaring med hash. Det er dog individuelt fra person til person hvor meget der skal til.
Du er sikker på du ikke er blevet mere doven og bare ikke hører for godt efter og ikke gide fokuserer på det du laver?
Jeg har endnu ikke set bevis på disse "effekter". Men som du siger, det er forskelligt fra person til person.
Dog er det bevist at mens du er påvirket af THC så husker man ikke altid for godt samt de symptomer du har beskrevet for oven.
Når du ikke er påvirket længere så fungerer du stort set som normalt. Der er dog den forskel på "overdrevet" forbrug og moderat/minimalt forbrug, at hvis du har røget meget ofte i en meget lang periode over flere år, så ja, så påvirker det din hjerne, men her skal man op i ekstremer.
For at besvare spørgsmål fra trådstarter:
Hvis du ryger en pind i ny og næ, måske en gang i måneden, så er der slet ikke noget at være bange for. Jeg har hørt fra mange, især forældre, at man bliver dum af at ryge sig skæv, hvilket ikke passer... helt.
Myndighederne, medierne og ignorante folk prøver at proppe disse myter ind i hovedet på folk. Problemet er: De ved ikke en skid hvad der rent faktisk er rigtigt. De hører noget fra 2. eller 3. person, som igen har hørt det fra andre.
Resultat: En dummere befolkning der tror på hvad medierne fortæller dem.
Jeg har pt. ingen links/kilder på dette, men har fået en del af denne info via. forskellige tråde her på Psy og eksterne links til undersøgelser, eksperimenter mm. der modbeviser disse påstande.
Tro på dig selv og din egen krop, ikke alle de fjolser derude i samfundet der tror de ved noget.