Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 12:00

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Godaften Psy :)

Har søgt lidt rundt omkring ang. HBWR frø, men kan simpelthen ikke få billederne jeg støder på, til at stemme overens med de frø jeg sidder med her.

Stødte på denne opskrift på en ekstration af HBWR på Bluelight:
Citat:
Use the following method. No nausea! Super hard tripping, with fast kick in and very long peak. Personally, I will never dose HBWR any other way.
1) Peel the fuzzy outer covering off of your seeds.
2) Grind in a coffee grinder into a fine powder.
3) Let soak in a few tablespoons of pure lime juice for 30 minutes in a decent sized drinking glass, mixing every 10 minutes.
4) After 30 minutes, mix the lime juice with a good amount of orange juice.
5) The last mouthful will be a lot of the hard, ground up powder. You can opt to chew it, but none of us did, we all chugged it, and tripped fine.
Within 20 minutes, you'll begin to feel the onset of the trip. It'll come on hard, and you'll be already be tripping before the nausea has a chance to kick in.

Billede

Men den såkaldte "fussy covering" som nævnes, synes jeg ikke findes på mine frø. Nærmere end hård skald i forhold til billeder, jeg ellers har set af disse frø. Har også prøvet at "skrælle" nogle af frøene vha. en lille skarp kniv, hvilket er et helvede for mig. Dog virker det ikke til at være et problem for andre... :?

SPØRGSMÅL!
1. Kan i ud fra billedet se om mine frø har denne skald, som eftersigende skulle give end ordentlig snurre tur i sækken?

2. Og ville det kunne lade sig gøre bare tage frøene som de er, kværne dem, og lave en ekstration uden at få det dårligt?

3. Læg mærke til at mine frø ser "tre-delte" ud... Tæller hvert af disse frø som et, når jeg skal dosere eller er det et frø som er delt? :?

På forhånd tak!

Nikolajsen :peace:

Cannabis entusiast

Senest rettet af Jaaz 18 feb 2010 22:25, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

1) dine frø "mangler" den yderste skal, men jeg er sikker på at de kan skrubbes/pilles/gnubbes lidt mere.
hvis du har sandpapir vil det være kanon, men du kan også skrubbe dem med salt i et viskestykke! jo mere du gør ud af det jo mindre kvalme vil du højest sandsynligt få.

2) Jeg tror det er meget individuelt - både mht. frø og person - min personlige erfaring er at kvalmen ikke er specielt vild, men at den stadig kan være rigtig træls når man tripper!

3) de ser lidt søde ud ja, men hvert frø tæller som 1 (:

Go tur

peace

Medlem
Brugeravatar

Går selv med tanken om at prøve HBWR. Hvor mange frø skal man tage? Synes at høre alt mellem 1 og 10.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Helveg skrev:
Går selv med tanken om at prøve HBWR. Hvor mange frø skal man tage? Synes at høre alt mellem 1 og 10.

Erowid

Medlem
Brugeravatar

Kajkage skrev:
Helveg skrev:

Erowid

:lol:

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding
Helveg skrev:
:lol:

? :)

Medlem
Brugeravatar

? :)[/quote]

Heh. Det slog mig blot, hvilken selvfølge det havde været at tjekke erowid for et svar:)
Med risiko for samme svar;
Måske vi skulle have en diskussion om ekstrakter, de øvrige synes at ende lidt i skænderi.
I LSA-frø-tråden diskuteres fordelen mellem at bruge rensebenzin, vand og her med juice.
Nogen der har nogle klare præferencer til hvad der er en god, hurtig måde, som ikke kræver en kemisk ph.d?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Mas dine frø
Træk meget det ubehagelige ud med rensebenzin(Hexan eller heptan er klart at foretrække hvis du kan finde det).
Lad rensebenzinen fordampe

Herfra er der flere muligheder:
Ekstrakt/Tinktur/tørstof
Spis frøene

Til at ekstrahere(trække godbidderne ud) med skal du bruge en polær væske. Ethanol og vand er glimrende her.
Hvis du vil have stofferne tørt skal du gå efter en væske med et højt indhold af Ethanol, Husholdingssprit fungerer, finsprit er dog at foretrække.
Efter ekstraktionen med sprit, kan du overføre dit ekstrakt til en ildfast beholder, en god kop op til et fad alt efter mængde:). Lad spritten fordampe ved stuetemperatur indtil væsken ikke længere lugter sprittet. Herefter stiller du beholder i ovnen ved 50 grader eller lidt over, og lader den køre til det er helt tørt.

Hvis du ønsker at lave et ekstrakt som kan drikkes, kan du trække dine aktive stoffer i din yndlingssprut. Dette er faktisk ret simpelt, du placerer bare dine frø(kvaste) i sprutten, og lader den stå i en rum tid, 12+, og herefter er den klar til at blive drukket. Hold dog mængden af sprutten på et niveau der ikke tvinger dig til at blive fuld. Fx. vil det nok være fornuftigt ikke at gå over 20cL sprut pr. dosis(~10 frø).

Generelt gælder:
Jo flere gange og jo længere tid du renser med rensebenzin des bedre.
Jo flere gange og jo længere tid du ekstraherer med Ethanol/Vand, des bedre.

Sikkerheds stuff:
Lad være med at putte fin/husholdingssprit direkte i ovnen.
Stoffet som husholdingsspritten er forurent med fordamper ved ca samme temperatur som resten af spritten, så no worries der:)

Stil endelig spørgsmål hvis der er noget der ikke er klart.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Brugte selv rensebenzin/vand ekstraktet som der ikke var den helt store kemi i... Dog lavede jeg lidt lort i indtagelsen og efterfølgende "trip"... Havde nemligt spist en pizza omtrent 1 time før indtagelse af ekstraktet og derfor begyndte effekter i form af en forholdsvis kraftig bodyload, da jeg var på vej i seng (kl 02:10), så har simpelthen sovet igennem trippet.. :roll: Effekterne begyndte først 3 - 4 timer efter indtagelse. Indtog 6 frø og der var ingen kvalme :D

Trillos skrev:
Sikkerheds stuff:
Lad være med at putte fin/husholdingssprit direkte i ovnen.
Stoffet som husholdingsspritten er forurent med fordamper ved ca samme temperatur som resten af spritten, så no worries der:)

Vil gerne lige knytte en kommentar til dette punkt. :) Det er utrolig vigtig at ALT rensebenzinen er fordampet! Rensebenzin kan give alvorlige lungeskader! Lod selv mit ekstrakt fordampe i 24 timer.

:peace:

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

NB: JEG ER IKKE KEMIKER!!!

Men er det ikke noget med, at der er sådan noget brækmiddel i husholdningssprit, som ikke kan fordampe så let? Så er det måske ikke så smart at bruge husholdningssprit? :)

Medlem
Brugeravatar

Birkes skrev:
NB: JEG ER IKKE KEMIKER!!!

Men er det ikke noget med, at der er sådan noget brækmiddel i husholdningssprit, som ikke kan fordampe så let? Så er det måske ikke så smart at bruge husholdningssprit? :)

Der er ingen problemer med husholdingssprit. Som sagt ovenfor, så fordamper "giften" samtidig med spritten, og det er netop også dette der er ideen fra producentens side. Ellers ville det være meget nemt at destillere spritten fra :)

Medlem
Brugeravatar

Tog et trip i torsdag af et simpelt vandekstrakt i ca. 1 time med 10 frø.. Må sige at jeg fandt effekten yderst minimal, trods en smule visuals med lukkede øjne.. Havde ingen maveproblemer eller noget.

Kan vi have gjort noget forkert? Spiste f.eks. ikke frøene. Knuste frøene, lagde det i teposer og kom et glas vand i køleskabet i en times tid. Da vi efter 2 timer ikke følte særlig meget, drak vi et glas til af samme frø, der ligeledes havde stået en times tid.

Medlem
Brugeravatar

Selv hvis frøene havde været meget potente, skulle de have trukket meget længere. Des længere des bedre, jeg tror et døgn ville være fornuftigt.

Medlem
Brugeravatar

Trillos skrev:
Selv hvis frøene havde været meget potente, skulle de have trukket meget længere. Des længere des bedre, jeg tror et døgn ville være fornuftigt.

Okay, må prøves næste gang. Hvis frøene spises/drikkes med vandet, så skulle den fulde effekt indtræde?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

I går formiddags indtog mig og en kammerat 3 HBWR hver. Vi tog en kniv og fjernede den yderste skald fra frøene så man kommer ind til det lyse 'kød'. Så knuste vi frøene og smed dem ned i et glas vand og drak det. Ingen problemer med maven what so ever. Generelt intet ubehag, men ganske nydeligt buzz vi fik af kun 3 frø. Jeg har i fremtiden ingen intentioner om at lave ekstrakt når jeg igen skal prøve mig af med LSA frø. Den eneste grund jeg kan se til at lave ekstrakt ville være for at slippe for at sidde med en kniv i flere timer og skrabbe skald væk fra frøene. Det er virkelig ikke altid helt let. :)

Medlem
Brugeravatar

Helveg skrev:
Trillos skrev:

Hvis frøene spises/drikkes med vandet, så skulle den fulde effekt indtræde?

Jeps:)

Medlem
Brugeravatar

skal man fjerne den der brune skald ? altså den mørkebrune vis jeg bare har tænkt mig at spise dem

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg fjernede den ikke.. Skrabede lidt af skalden af med lidt sandpapir, men tvivler på at det havde gjort nogen forskel.. Mærkede ikke nogen kvalme eller lign. ;)

Cannabis entusiast

Junior medlem

Jeg har selv 2 forskellige slags frø, og på den ene slags er der stort set ingen skræl og på de andre er der masser af hvidt snask på
men as far as i know, er det kun hvis dine frø ser ud som det til højre på billederne nedenunder du skal pille "skrællen" af, jeg plejer dog altid for en sikkerhedsskyld at lige køre en saks/kniv henover de andre også bare for at være sikker, for som man kan se sidder der stadig nogle små "hår" på frøene

Billede

Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Prøv nu lige at hør her drenge..
Man skal skrubbe HELE DEN BRUNE SKALD AF!
Frøene skal være helt lyse og gule/hvide. Og man er ikke i tvivl om hvornår at det er tid til at ligge kniven fra sig når man først er gået i gang.
Nu skal man ikke gøre det her til raketvidenskab.. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]