Det er en grund til at de fleste mener at der er rablende vanvittigt at tage datura i mængder så det har en effekt i sig selv. Risikoen for at noget går fuldstændig galt er mange, mange, mange gange højere end ved stort set alle andre planter/stoffer. Man bliver jo mere dement end selv de mest demente folk på et lukket alderdomshjem: i modsætning til på de fleste psykedeliske stoffer er man ikke klar over at det man oplever ikke er virkeligt. Jeg læste en beretning fra en, der skrev at han havde udstyret sin tripsitter med en stun gun (!!), for at være sikker på at tripsitteren ville kunne overmande ham, hvis han lige pludselig fik lyst til at gøre skade på sig selv eller andre.
I følge en bruger her på siden var den store dreng som var den direkte årsag til forbudet mod psilocybinsvampe i Danmark (fordi han slog en tilfældig kvinde ihjel i hendes hjem) ikke bare på svampe (som det fremgik af medierne) men også på natskygger, hvilket i hvert fald umiddelbart lyder ret sandsynligt, da der ikke er ret mange, der pludselig får lyst til at slå en eller anden ihjel efter at have spist svampe. Men der er folk, der har taget datura og skåret deres pik og tunge over med en kniv! Prøv at læse lidt her:
http://www.lycaeum.org/mv/mu/datura.htmlDernæst risikerer man permanent hjerneskade/sindssyge.. og jeg er ikke helt klart over om skaderne på synet som er normale ved datura "trips" kan blive permanente også. Nå ja, og så kan man jo også risikere at dø af en overdosis. Og Ariaji har ret i at potensen er stærkt varierende.
Og hvad har man så at vinde? Jeg synes godt nok det er deprimerende at læse "triprapporter" for datura. Det er ikke noget jeg ville risikere liv og lemmer for:
http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Datura.shtmlDet kan godt være at det ikke er helt så farligt at blande lidt blade i et rygemix - jeg ved det ikke - men hvis jeg var dig ville jeg studere svampe og kaktus, senere DMT og harmalaholdige planter og ayahuasca, i stedet for datura. De er både langt mere interessante og meget mindre farlige.