Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 12:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Datura
Junior medlem

Hej allesammen'

Jeg har læst meget om oplevelser med Datura, og vil utrolig gerne prøve (bare en lille smule) engang snart. Kan man troppe op på et havecenter og købe denne plante? Eller skal man til at anskaffe sig frøene og starte helt fra bunden med at dyrke den selv?

Titel: Re: Datura
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Ja. Engletrompet. Jeg har før haft den som prydplante. Men overvej nøje hvad du gør, jeg kender ikke meget til datura, men jeg ved den kan være potentielt dødelig.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det skulle vidst være den værste idé inde for stoffer at begynde at lege med natskygger:) happy trippin' dude!

Insane psychedelia user!

Bubber skrev:
Ja. Engletrompet. Jeg har før haft den som prydplante. Men overvej nøje hvad du gør, jeg kender ikke meget til datura, men jeg ved den kan være potentielt dødelig.

Engletrompet og Datura, er ikke samme plante. Engletrumpet hedder brugmansia, mens Datura på dansk hedder Pigæble, at de så indeholder de samme aktive stoffer er en anden sag.

Senest rettet af Røvkussen 14 nov 2009 14:49, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg troede engletrompet var en kulturform af pigæble. Når nu jeg tjekker billeder, så er det pigæble jeg har haft. Den spirerede som udkrudt i en potte og så gemte jeg den, fordi jeg synes planten så interesant ud.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Datura er ikke legetøj, det kan frembringe meget kraftige og livagtige hallucinationer. Desuden kan det være dødeligt at indtage det.

Jeg kan se det er din første post på siden, så ved ikke hvor meget erfaring du har med andre psykoaktive oplevelser? Hvis jeg var i din position ville jeg tage at læse lidt om svampe, også prøve det i stedet. Hold dig fra datura lidt endnu, eller for altid.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Jeg kan kun istemme de andres advarsler.

Alkaloidindholdet i pigæble, og andre natskygger varierer voldsomt. Derfor kan en given mængde fra en plante give den ønskede rusvirkning, mens samme mængde fra en anden plante slår dig ihjel.

http://en.wikipedia.org/wiki/Datura#Toxicity
http://www.erowid.org/plants/datura/datura_dose.shtml

De psykoaktive natskygger er meget interessante planter, om hvilke der er masser af spændende historisk, kemisk og biologisk stof at læse, og jeg vil på det kraftigste anbefale dig at holde interessen til dette, simpelthen fordi alverdens forberedelse osv. ikke hjælper ret meget mht. en plante der er SÅ giftig, samt så varierende i alkaloidindhold.

Junior medlem

Ja jeg har røget ganja siden 2004, og siden prøvet LSD 3 gange og svampe 2 gange. plus lidt random E's.

Ja mængden af gift varierer fra art til art. Som jeg kan forstå er der mest i frøene, men findes i hele planten blade og blomst.
Jeg havde tænkt mig at tage et lille frimærkestørrelse blad, tørre det og blande det i en joint. Det læste jeg nemlig en meget positiv melding om.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nu du har så lidt erfaring med psykedeliske stoffer vil jeg absolut på det kraftigste fraråde dig datura... Gå en stor bue udenom.

Og du tager fejl, mængden af gift varierer ikke kun fra art til art, men fra plante til plante. Hvilket bl.a. er hvad der gør den så fandens svær at have med at gøre og så pisse farlig.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det er en grund til at de fleste mener at der er rablende vanvittigt at tage datura i mængder så det har en effekt i sig selv. Risikoen for at noget går fuldstændig galt er mange, mange, mange gange højere end ved stort set alle andre planter/stoffer. Man bliver jo mere dement end selv de mest demente folk på et lukket alderdomshjem: i modsætning til på de fleste psykedeliske stoffer er man ikke klar over at det man oplever ikke er virkeligt. Jeg læste en beretning fra en, der skrev at han havde udstyret sin tripsitter med en stun gun (!!), for at være sikker på at tripsitteren ville kunne overmande ham, hvis han lige pludselig fik lyst til at gøre skade på sig selv eller andre.

I følge en bruger her på siden var den store dreng som var den direkte årsag til forbudet mod psilocybinsvampe i Danmark (fordi han slog en tilfældig kvinde ihjel i hendes hjem) ikke bare på svampe (som det fremgik af medierne) men også på natskygger, hvilket i hvert fald umiddelbart lyder ret sandsynligt, da der ikke er ret mange, der pludselig får lyst til at slå en eller anden ihjel efter at have spist svampe. Men der er folk, der har taget datura og skåret deres pik og tunge over med en kniv! Prøv at læse lidt her: http://www.lycaeum.org/mv/mu/datura.html

Dernæst risikerer man permanent hjerneskade/sindssyge.. og jeg er ikke helt klart over om skaderne på synet som er normale ved datura "trips" kan blive permanente også. Nå ja, og så kan man jo også risikere at dø af en overdosis. Og Ariaji har ret i at potensen er stærkt varierende.

Og hvad har man så at vinde? Jeg synes godt nok det er deprimerende at læse "triprapporter" for datura. Det er ikke noget jeg ville risikere liv og lemmer for: http://www.erowid.org/experiences/subs/exp_Datura.shtml

Det kan godt være at det ikke er helt så farligt at blande lidt blade i et rygemix - jeg ved det ikke - men hvis jeg var dig ville jeg studere svampe og kaktus, senere DMT og harmalaholdige planter og ayahuasca, i stedet for datura. De er både langt mere interessante og meget mindre farlige.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Puha - satans hallu :) hold dig væk

Medlem

Er der nogen herinde fra der har prøvet Datura?

Jeg har ikke selv planer om lige at kaste mig ud i det, men når man læser de triprapporter fra andre sider ser det jo ud til at være så ubeskrivelig vanvittigt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Dature trip rapporter er ganske god læsning. Alle rapporter er langt ud over hvad der er normalt, og det er de særeste ting folk har set og gjort på natskygger. Det må være en mærkelig følelse at være helt væk i en drøm i 3 døgn, men som folk skriver der inde, så føler de ikke at de tripper, fordi det hele er så virkeligt. Ubehageligt.

Senest rettet af BehindMind 23 nov 2009 17:02, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Jeg synes Datura er meget spænende. Har læst en del om det og en del triprapporter og er meget fascineret af det. Jeg synes bare ikke det er værd at sætte livet på spil for. Det med at indholdet kan variere meget fra plante til plante skræmmer mig meget, og det er ikke noget jeg har tænkt mig at eksperimentere med. Det har jeg mit liv for kært til.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har prøvet Datura og Brugmansia et par gange. Det er lort. Du finder ikke det, du søger, medmindre det er sygdom og tømmermænd, du søger. Så simpelt er det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]