Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jun 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: 7100 vejle
nu har jeg røget rimlig meget gennem længer tid og kan nemt lugte mærke på hash om det er godt eller skidt men det kan altså også snyde en gang i mellem,, men mit spørgsmål er så om der ikke er en eller anden kemisk måde og bestemme thc'ens procenter i hashen :D kunne være skide godt :d

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Lugt og følelse kan du ikke regne med overhovedet, hvad angår hash.
Hvad angår lugt kan man smække nogle tilsætningsstoffer i, så det lugter kraftigt, krydret, mildt eller whatever.
Hvad angår hårdhed, så kan man smide honning eller voks i, for at gøre klumperne mere medgørlige. Så heller ikke det kan man regne med.

En bobbeltest er en nem og pålidelig metode for at afgøre om det man har fat i er noget brugbart tjald.
Omend det også sagtens kan snyde! Bare fordi klumpen ikke bobler, betyder det ikke det er skidt hash. Men hvis det bobler, så er man garanteret god ryger.

Kemiske processer ville jeg ikke rode mig ud i... For den almene dansker er der desværre ikke rigtig nogen mulighed for at bestemme mængden af THC, så vidt jeg ved.

Men hvis alt fejler og du virkelig er i tvivl, så kan du ALTID trække nol på skidtet. Det er hurtigt og nemt og du ender med en ren og potent vare.

Medlem
Brugeravatar

Hvad er det der gør at hashen bobler?
Misforstå mig ikke. Jeg tjekker selv om hashen bobler, fordi jeg synes det kan give et fint peg på om det er en god eller dårlig ryger.
Men ligefrem at kalde den pålidelig .. der ved jeg nu ikke. Jeg har da stødt på klumper hist og pist som har boblet, men har været af ringe kvali.

Junior medlem

Hash der bobler, viser tegn på indhold af cannabinol (nol, hash olie), hvilket viser, at hashen er af god kvalitet. En anden måde at se om hashen er god, er at se om man kan sætte ild til det, da THC er brandbart.

Moderator
Brugeravatar

De fleste test kan snydes med, der kan sagtens tilsættes andre ting der får det til at boble eller får det til at gå ild i. Det er ikke ligefrem fordi cannaboider er de eneste stoffer med de egenskaber.
Den bedste metode er imo. at få sig en pålidelig pusher og/eller selv at dyrke sit eget cannabis.

Junior medlem

BisMann, du har ret i at det kan være andre 'ingredienser' som er blevet tilsat i hashen, som f.eks. ryge-heroin, rottegift, og andet lort, men det kommer også helt an på hvor man har købt det. F.eks. skal man holde sig langt væk fra gade sælgerne, da næsten alt hash man købe på gaden er baseret på rottegift :/

Dedikeret medlem

Kashmir2200 skrev:
næsten alt hash man købe på gaden er baseret på rottegift :/

Den med rottegiften er en sikker røver. Prøv f.eks at nævne et profitincitament til at tilsætte lige netop rottegift, fremfor et andet additiv...
Men ellers er jeg helt enig med dig i, at man skal være varsom overfor gadehash, eller hvad man nu skal kalde det :evil: .

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Kashmir2200 skrev:
BisMann, du har ret i at det kan være andre 'ingredienser' som er blevet tilsat i hashen, som f.eks. ryge-heroin, rottegift, og andet lort, men det kommer også helt an på hvor man har købt det. F.eks. skal man holde sig langt væk fra gade sælgerne, da næsten alt hash man købe på gaden er baseret på rottegift :/

Det tror jeg overhovedet ikke på.

Rygeheroin er meget dyrere end tjald, og derfor er det en dårlig økonomisk beslutning. Nogle mener at det får folk til at komme tilbage og købe mere, men der er jo ingen garanti for at de køber samme sted....

Rottegift-teorien anser jeg også for en skrøne. Hvorfor i altverden putte gift i tjald? (har også hørt den med ecstacy) Folk bliver vildt syge (kan rottegift overhovedet ryges med giftigt effekt?) og stopper med at købe af dig. Desuden, hvorfor ikke bare putte jord eller noget anden, ikke så giftigt crap i?

Hygge.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Germany
jeg har samme holdning til det! man blander ikke sølv med guld.... det eneste jeg lige kan komme i tanke om er pigæble .. men det bruges heller ikke meget for kunderne vil nok IKKE komme igen..

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Kashmir2200 skrev:

Jeg kan sgu ikke gennemskue om du er ironisk eller plain ol´stupid?
Jeg hælder dog til det første.
ikke desto mindre har BisMann ret i sin udtalelse, om at andre tilsætningsstoffer kan få hashen til at boble, som kan give en falsk positiv bobleprøve - f.eks. bivoks, som der flittigt anvendes til kommercielt fremstillet hash af tvivlsom kvalitet.
Stryknin bobler ikke op, hvilket rygeheroin kan gøre. Men som det er sagt, så er der sgu ingen - dog uden at kunne dokumentere det - der tilsætter rygeheroin til kommercielt hash. Der har været observeret opium i afghansk hash - men rygeheroin?...det er vist en røver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg synes nu ellers ikke der er så meget at tage fejl af, når man en gang har set en rigtig hashklump boble.
Jeg har indtil videre ikke prøvet at ryge af en klump der bobler, uden en meget god effekt.

Selvfølgelig skal det boble nok og ordentligt, men altså, you catch my drift.

Medlem

Geografisk sted: byen
m8, der er kun en ting at gøre
køb en lille smule først, ryg det. og så ved du besked

en af mine venner og jeg selv stod selv med samme problem da vi havde fået et utrolig godt tilbud men var i tvivl om kvaliteten, og eftersom at roskilde stod for døren på daværende tidspunkt, skulle vi ha for temmelig mange penge. først lavede vi en 10 smøgs :D og derefter købte vi 200 gram mere.

det var sku god tjald, men det blev også dyrere end hvad vi først havde regnet med!
(skal lige siges at de 200 gram selvfølgelig ikke kun var til deling mellem 2 personer)

Junior medlem

Brugernavn
10 smøgs, Well dårlig hash ville også gøre dig skæv hvis du rullede op i en 10 smøgs (gætter på i har haft omkring 5-6 gram i) : - )

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Jylland
ja det eneste jeg har været ude for der kan have været blandet i en sort hash har været opium fx. Men det gør sku ikk noget for mit vedkommende.. Så længe det ikk er stryknin eller sådan noget pis..

Medlem

vi var temmelig mange mennesker, jeg fik kun smagt på den 2-3 gange. blev ikke engang tilpas skæv.
men det blev jeg senere på aften ;).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
altså i lavde en 10 smøgs joint og du kunne ikke mærke 2-3 hiv... dårlig hash... eller hvad..

kashmir 2200 - der ikke alt det pis du siger i hash - der bliver blandet ting i ja - mest forskellige olier, bivoks, andet plante materiale - sand - savsmuld - harpiks - forskellige farve og smagstoffer - en hel masse ting - men lige rottegift come on man

er august måned signup month for bs'ers?

Først skal jeg rende ind i MaximumG der tror han er hampguru

Derefter kashmir 2200 der rådgiver om hash og åbenlyst ikke en skid forstand har på det (udover at ryge det temmelig sikkert)

Ingen hard feelings - men gider i alle sammen ikke godt stoppe med alle de latterlige myter og så komme med nogle fucking hard facts i stedet... det gør livet meget lettere for alle

PLUR

Medlem

Geografisk sted: Århus
Jeg har tit oplevet at en god ryger ikke har boblet helt vildt. Mens røgen, smagen og virkningen var helt i top. Jeg tror bare så længe at man finder en god og pålidelig pusher, og han sælger noget rent, godt weed så er det bare sagen. Duft, smag, rør, ryg det altid inden du køber det. Så kan du stortset altid buste dårlig hash.

Har tit hørt om rygeherion i hash. Fis og fidus, snik snak. Tror ikke en dyt på det :lol: Enten er der bivoks, plastic og andet lort. Ellers er det vel bare hash, der er mindre potent.

Junior medlem

Brugernavn - så har i GODT nok været mange mennesker :o !

Medlem

jeg tror vi var en 16 stykker, men jeg røg næsten ikke på den fordi jeg ikke lige kunne overskue at den var så stor på daværende tidspunkt. heldigvis er det noget jeg er kommet mig over nu men lige siden 2 maj og frem til slutningen af roskilde har jeg ikke kunne overskue for store joints. havde ingen ide om hvordan jeg skulle gribe det an XD. lidt svært at forklare

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
brugernavn skrev:
m8, der er kun en ting at gøre
køb en lille smule først, ryg det. og så ved du besked

en af mine venner og jeg selv stod selv med samme problem da vi havde fået et utrolig godt tilbud men var i tvivl om kvaliteten, og eftersom at roskilde stod for døren på daværende tidspunkt, skulle vi ha for temmelig mange penge. først lavede vi en 10 smøgs :D og derefter købte vi 200 gram mere.

det var sku god tjald, men det blev også dyrere end hvad vi først havde regnet med!
(skal lige siges at de 200 gram selvfølgelig ikke kun var til deling mellem 2 personer)

Først var det bare ham og en ven, til sidst skal det lige siges det ikke kun var til deling mellem to personer - og senere hen i topic var de pludselig 16 personer... Det godt nok mange der med til en deal.... eller gav i lige fede i den lokale rygeklub...... Jeg spørger bare, kan ikke forstå de modstridende facts her og er lidt forvirret

brugernavn skrev:
jeg tror vi var en 16 stykker, men jeg røg næsten ikke på den fordi jeg ikke lige kunne overskue at den var så stor på daværende tidspunkt. heldigvis er det noget jeg er kommet mig over nu men lige siden 2 maj og frem til slutningen af roskilde har jeg ikke kunne overskue for store joints. havde ingen ide om hvordan jeg skulle gribe det an XD. lidt svært at forklare

Hvis du ikke kan overskue at suge i en pind.... Hvad tager du af narko til hverdag - fortæl mig det fordi vil jeg undgå det i fremtiden..... :D

PLUR

BBNEO: Ehm, ryg inden du køber - lugt snyder jo ultrameget - f.eks så var der nogle "æg" i omløb - det stank af hestehår/brændt læder men smagte svagt mint - virkede som at få en skovl i ansigtet - 5g holdte som tilskudshash i super lang tid. Så ryg inden du køber og sørg for du køber af samme plade - kvaliteten kan skifte fra plade til plade, medmindre du sidder sammen med en dealer som har en hel blok... altså 500g - så kan du jo være sikker på at de 5 plader der er i blokken - er helt ok og næsten ens. Medmindre der er fucket med dem, men så har du fandme en dårlig dealer.

P.L.U.R til dig osse

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]