Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 19:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy!

Nu har jeg søgt rundt på boardet og kunne ikke finde noget helt konkret svar...

Papver Orientale har jo en del opiater i sig (ganske vidst ikke lige så meget som Papaver Somniferum!), men hvor meget skal man tage før at man vil få den ønskede virkning?

Mvh. The Shaman.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Nu har jeg set flere steder på boardet at det tilrådes at starte med at ryge en klump på størrelse med et tændstikkehoved, når der snakkes om P. Somniferum... Så hvorfor ikke bare starte der? Og i så fald øge dosen, hvis der ikke sker det helt store... Men for guds skyld tag nu at ryg det. Opium the er ikke noget man skal lege med...

:peace:

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Jeg har erfaring med både the og rygning af P. Somniferum, så jeg tænkte mig nu at lave the af P. Orientales ;)

- Men hvor mange hoveder skal man bruge til the af P. Orientales, og er der evt. en anden fremgangsmåde end med P. Somniferum?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Nikolajsen:

Hvorfor er opium-te ikke noget man skal lege med? :)
Ja, det varierer med alkaloid-indholdet i valmuehovederne og det betyder jo bare, at man fx kan koge te på alle ens valmuehoveder på én gang, filtrere valmuerne fra og prøve sig forsigtigt frem med den te man har lavet af hovederne. :)

og til dig: The Shaman - gør som jeg har sagt ovenfor, kog te på alle de hoveder du nu har og prøv dig forsigtigt frem med valmueteen :) -> lad være med at dosere med 1, 2 eller 5 hoveder for dét kan nemlig ende galt, og det er nok det Nikolajsen tænker på.

Medlem
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
Nikolajsen:

Hvorfor er opium-te ikke noget man skal lege med? :)
Ja, det varierer med alkaloid-indholdet i valmuehovederne og det betyder jo bare, at man fx kan koge te på alle ens valmuehoveder på én gang, filtrere valmuerne fra og prøve sig forsigtigt frem med den te man har lavet af hovederne. :)

og til dig: The Shaman - gør som jeg har sagt ovenfor, kog te på alle de hoveder du nu har og prøv dig forsigtigt frem med valmueteen :) -> lad være med at dosere med 1, 2 eller 5 hoveder for dét kan nemlig ende galt, og det er nok det Nikolajsen tænker på.

Nu har i vidst ikke helt forstået hvad mit spørgsmål gik ud på :)

-Jeg ved godt hvordan man doserer P. Somniferum, men nu er det p. Orientales jeg snakker om.
Og de doserings anvisninger du snakker om er til p. Somniferum ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er fint du spørger ind til dosering af en anden slags opiumsvalmue, men jeg tilråder stadig at bruge den metode jeg beskriver ovenfor =)

de doserings anvisninger jeg skriver er til p. somniferum? nej... det er til alle slags opiumsvalmuer. uanset hvilken slags opiumsvalmue vi snakker om er det stadig meget tilrådeligt at dosere ved at koge alle hoveder i stedet for at dosere pr. opiumsvalmuehovede.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Det er netop det jeg tænker på ;) Er rimelig basket så bær' lige over med mig :) Men mener netop at man skal passe på med doseringen når det kommer til opiater, da det nemt kan ende i noget møg ;) Men held og lykke med forsøget! :D

:peace:

Cannabis entusiast

Medlem
Brugeravatar

Armaghetto skrev:
Det er fint du spørger ind til dosering af en anden slags opiumsvalmue, men jeg tilråder stadig at bruge den metode jeg beskriver ovenfor =)

de doserings anvisninger jeg skriver er til p. somniferum? nej... det er til alle slags opiumsvalmuer. uanset hvilken slags opiumsvalmue vi snakker om er det stadig meget tilrådeligt at dosere ved at koge alle hoveder i stedet for at dosere pr. opiumsvalmuehovede.

P. Orientales er jo netop ikke ikke en opiumsvalmue, og har hverken morfin eller codeine, som kan være nemt at overdosere...

Det jeg søgte efter, var en doserings guide, der ligesom man ved P. Somniferum (opiumsvalmue) siger 4-5 hoveder til en kop te, og et tændstikke hoved til to, hvis man vil ryge det.

Det kan være ganske fint at koge en masse og så prøve sig frem, men det kræver jo at jeg sidder og lapper en masse te i mig, og da jeg allerede er godt bekendt med opiumsvalmue og opium i det hele taget, så ville det være rart med en mere præcis guide til brug af p. Oreintales da jeg vil prøve dette.

Dedikeret medlem

Jeg ville passe på, hvis jeg var dig. PubMed siger, at p. orientale indeholder rimelige mængder af Thebain og Oripavin. Wikipedia siger følgende om disse to stoffer:
Citat:
Thebaine (paramorphine) is an opiate alkaloid. A minor constituent of opium, thebaine is chemically similar to both morphine and codeine, but has stimulatory rather than depressant effects, causing convulsions similar to strychnine poisoning at higher doses.[3] Thebaine is not used therapeutically

Citat:
Oripavine is an opiate and the major metabolite of thebaine. [...] Although its analgesic potency is comparable to morphine, it is not used clinically due to its severe toxicity and low therapeutic index.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hov, jeg gik bare ud fra det var en opiumsvalmue - fejl fra min side :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]