Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 20:13

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: ja
Goddag!

Jeg sidder i den situation at jeg skal agere tripsitter for en psykedelisk noob (så at sige).
Vi har valgt det herlige stof LSA (jeg har selv lidt erfaring med det) i form af Morning Glory fra den lille köbenhavner biks.

Vores fremgangs metode kommer at väre som fölgende:

1.Vi har fastsat et max på ca. 7 gram (omkring 3/4 dele af de 10 grams poser man köber).
2. Vi bruger ingen ekstraktion, og fröene trygges grundigt (det er derfor vi valgte MG).

Personen kommer at indtage fröene ganske tidligt, og vi vil opholde os i naturen, evt. med et täppe i tilfälde af at maveknebne tvinger nybegynderen i knä.

Her kommer mit egentlige spörgsmål:

Kan man indtage en lille dosis först, for at teste det "ukendte farvand", og derefter redosere efter smag og behag? Jeg läste noget om det på erowid, men jeg er desvärre i tvivl da jeg mener der tales om ekstrakt i alkohol, og derfor et ekstremt hurtigt onset.
Vil der opstå tolerance inden redoseringen sparker ind??

Selv har jeg prövet MG frö, uden nogen former for ekstraktion, to gange, hvoraf ingen af oplevelserne fik mig til at kaste op. En gang har jeg lavet en primitiv "vand ekstraktion" af HBWR, fordi det angiveligt skulle dämpe det värste af kvalmen, med lårfede bräkstråler som fölge. Jeg kan desvärre ikke huske om jeg dengang redoserede, og i såfald hvilken effekt det havde.

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Jeg er selv ret ny til det her, så mig og 3 af mine kammerater prøvede LSA frø... jeg åd 7 frø, kroppen opbygger naturlig tolerance for stoffet mener jeg, så derfor er det nok godt at starte med en forholdsvis høj dosis... Vi trippede fra sen aften/nat til næsten formiddag, og det var MEGA fedt... Det var et sygt følelsesmæssigt trip og vi havde også halluer 8)

Hvis i har det i frø.. så synes jeg bare i skal springe ud i det og æde en 7-9 stykker hver :D

Edit: 2 af os brækkede sig.. Mig og en af de andre slap med en let kvalme... hvis man får det dårligt er det bare og ligge sig ned og trække vejret dybt.. det hjalp for mig, det er også en god idé at faste inden... :mrgreen:

Medlem

Det lyder som Hawaian Baby Woodrose-frö, og er altså en anden variant af LSA(m.m) holdige frö.

På erowid står at "kloge og erfarne brugere" tager en lille dosis for at teste styrke, for derefter at redosere. Jeg har bare erfaring med at psykedelika ret hurtigt bliver ineffektive ved redoseringer, og da det er groft plante materiale kan optagelsen af LSA'en forsinkes med 1-2 timer. Er dette et problem i forhold til redoseringer?

Evt. nogle erfaringer? Xpert, du har jo ganske stor erfaring med forskellige frö, har du forsögt med redoseringer og hvilkem effekt i såfald? (hvis du da läser med)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Redosering vil ikke virke ligeså godt som enkelt dosis med mindre det er kort efter indtag af første dosis. Det vil virke men tolerance kommer meget hurtigt.

Dertil synes jeg at et trip der ikke går i gang er værre end et badtrip. Når der kun indtages en lille smule ikke-kendt mængde LSA er der stor risiko for dette. At opnå et ordentligt trip efter et forfejlet forsøg vil imo være yderst svært, med mindre der holdes pause på fx. 1 uge.

Jeg vil derfor anbefale en tripmængde (fx. som du har erfaring med) og prøve igen næste uge hvis det ikke er nok. Ikke redosere

Som funky fungus skriver er der også det med forsinket optagelse som bla. kan give forlænget trip men ikke nødvendigvis kraftigere.

Med HBWR har jeg også oplevet at min krop nægter at synke indtage hvis jeg allerede tripper, selv pakket ind i flere lag toiletpapir

Medlem

Tak for svaret :D

Det bliver 6 gram förste gang, og så evt. en ekstra tur en uge eller to efter.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Xpert skrev:
Redosering vil ikke virke ligeså godt som enkelt dosis med mindre det er kort efter indtag af første dosis. Det vil virke men tolerance kommer meget hurtigt.

Dertil synes jeg at et trip der ikke går i gang er værre end et badtrip. Når der kun indtages en lille smule ikke-kendt mængde LSA er der stor risiko for dette. At opnå et ordentligt trip efter et forfejlet forsøg vil imo være yderst svært, med mindre der holdes pause på fx. 1 uge.

Jeg vil derfor anbefale en tripmængde (fx. som du har erfaring med) og prøve igen næste uge hvis det ikke er nok. Ikke redosere

Som funky fungus skriver er der også det med forsinket optagelse som bla. kan give forlænget trip men ikke nødvendigvis kraftigere.

Med HBWR har jeg også oplevet at min krop nægter at synke indtage hvis jeg allerede tripper, selv pakket ind i flere lag toiletpapir

Haha ja man er sgu noget blød i knæene når man rejser sig for lige at tage de sidste 5, efter at have taget 10 et par timer før, man føler sig som en beskidt køter :lol:

Funky fungus skrev:
Tak for svaret :D

Det bliver 6 gram förste gang, og så evt. en ekstra tur en uge eller to efter.

Jeg vil stærkt råde jer til at lave en vandekstraktion; den er MEGET nem.

Medlem

Vandekstraktion er vel bare den medtode hvor man knuser fröene, og lägger dem i blöd, så man får en "kold the" hvis man kan kalde det det?

Jeg har prövet det en gang för, med HBWR hvor jeg fik en traditionel kvalme, og ikke den knugende fornemmelse jeg kendte fra MG.
Er det fordi nogle af fyfy stofferne ikke er vandoplöselige? Eller er det en helt anden metode der tales om?

Mvh

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Funky fungus skrev:
Vandekstraktion er vel bare den medtode hvor man knuser fröene, og lägger dem i blöd, så man får en "kold the" hvis man kan kalde det det?

Jeg har prövet det en gang för, med HBWR hvor jeg fik en traditionel kvalme, og ikke den knugende fornemmelse jeg kendte fra MG.
Er det fordi nogle af fyfy stofferne ikke er vandoplöselige? Eller er det en helt anden metode der tales om?

Mvh

Ja ja og atter ja :D

Knus frøene, evt i en blender, lad dem ligge i kildevand med lidt citron i 1-2 døgn, si derefter frøresterne fra med fx et kaffefilter, og drik derefter vandet. Kvalmen vil hermed blive væsentligt reduceret. Med lidt hash og i liggende stilling (den første tid efter indtagelsen) vil kvalmen nærmest være ikke eksisterende.

Ved en sådan ekstraktion vil der sikkert gå lidt til spilde, så jeg vil anbefale at arbejde med en dose tilsvarende 10 hbwr frø.

Have fun! 8)

Medlem

Sidste lille spørgsmål inden rejsen imorgen:

Kan "the n00b" tage en lillebitte dosis (30 frø eller deromkring) for at teste mod allergiske reaktioner, og så stadig få effekt ved en god solid dosis 3 timer senere? Eller hvis man tager dosen næste dag?

Det ville ikke være kønt at finde ud af at man er stærkt overfølsom mod et af de giftige emner i frøene.

Medlem
Brugeravatar

Det synes jeg lyder som en rigtig god ide!
total dårlig HR at råde folk til at spise en ordentlig trip dosis for første gangsbrugere IMO!
Så hellere være på den sikre side! især det med allergiske reaktioner..
jeg har slev prøvet HBWR(ved godt det er mg i bruger) frø en gang, lavede et iso ekstrakt af det, men var så utålmodig af jeg åd begge dele af ekstraktet (doh!) fordi iso-delen ikke var havde dampet ind. jeg åd selvfølgelig først iso delen lidt efter det var dampet ind. jeg spiste hvad der svarede til 5 frø og det var helt sikkert lidt for kedeligt, men man oplever da alligevel dramaturgien i trippet.

Og overvej lige risikoen for HPPD. Jeg siger ikke at man nødvendigvis får det (langt fra). Jeg har bare selv været så uheldig at få mig en mild grad af det, selv af det ene trip. Men der er så kun gået to månder siden trippet, men alt lys får sådan et ekstra flare og halo om sig i mit tilfælde, samtidig med at når jeg læser bliver linjerne gosthed et par millimeter under teksten. det er lidt irriterende, men ikke noget man ikke kan leve med. men tilsyneladende er det meget forskelligt for folk om de får det eller ej. og ja, jeg er sikker på at det er helt anderledes end før jeg prøvede det.
Til sammenligning med svampe, hvor jeg også har haft en lidt ændret perseption en måneds tid efter trippet, er LSA kraftigere og endnu ikke løjet af.

Edit: hold kæft jeg er dårlig til tegnsætning :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Funky fungus skrev:
Sidste lille spørgsmål inden rejsen imorgen:

Kan "the n00b" tage en lillebitte dosis (30 frø eller deromkring) for at teste mod allergiske reaktioner, og så stadig få effekt ved en god solid dosis 3 timer senere? Eller hvis man tager dosen næste dag?

Det ville ikke være kønt at finde ud af at man er stærkt overfølsom mod et af de giftige emner i frøene.

Jeg vil råde jer til at tage portionen på én gang sålænge dosen ikke er al for stor. Det er den bedste måde at gøre det på imo, og også bedre for kroppen.

Medlem

Jeg ved at det, tripmæssigt, ville lønne sig at tage én stor dosis. Vil dog, som psilonautismis påpeger, holde mig til HRens kurvede vej.

Surfede lidt rundt på google, og ikke nok med at de forskellige snerler (med psykoaktive alkaloider) indeholder gifte: de er blandt de mest almindelige allergener i californien (tror jeg det var).

Derudover fandt jeg tre forskellige rapporter hvor allergiske reaktioner nævntes, en af dem ledte til en akut indlæggelse.
Så risikoen for en alvorlig adverse reaktion findes.

Med dette i baghovedet vil jeg, uanset hvad, holde dosen til max 30 frø første gang, for lige at lure hvordan "the subject" reagerer. Imorgen vil den rigtige dosis blive givet, måske lidt ekstra, for at overvinde den eventuelle tolerance.
Vi satser dog på at tolerancen ikke vil være et stort problem, da personen tager en "tærskel-dosis".

Tak for alle svar og råd. Smid endeligt flere op, hvis i føler for det.

Medlem

Så er den dag overstået!

Vi købte et lille lager (50 gram morning glory), og mit bekendtskab tog 30 frø, for at teste for evt. allergiske reaktioner.

Personen mente ikke selv at noget kunne føles, men opførte sig ganske lattermildt etc. (vedkommende er ikke modtagelig for placebo, da vedkommende ikke har nogle forventninger, og ofte er mere påvirket end hvad personen påstår). Senere fik personen let kvalme, da vi sad i toget. Dette afskrevs som køresyge, eller en synergisk effekt mellem giftstofferne og toget.

Vi har valgt at lave en vandekstraktion (rettere sagt en appelsin juice ekstraktion, efter råd fra biksen) og har pulveriseret 10 gram frø og lagt dem i blød.

Vi lader snasket ligge i 3 timer, med hyppige omrystninger, og filtrerer herefter frøresterne fra juicen.
Dette forventer vi vil fremkalde et trip ala 5 gram MG, da en del formentligt går til spilde.

Vi smider evt. en triprapport, og en tilbagemelding med hensyn til ekstraktionens effekt etc.

Mvh.

Medlem
Brugeravatar

cool. happy trippin'!

Medlem

How it went:

Vi lavede en primitiv ekstraktion: lagde 10 gram MG i appelsinjuice, i 1,5 timer, og filtrerede det giftige snask fra.

Saften med LSA i blev indtaget näste dag (igår) kl. 10, ude i en lille skov, hvor vi havde et täppe med.
Kvalmen kom ganske hurtigt snigende på os begge, dog voldsommest på mig.

t+00:30 knäkker jeg mig. 1/10 af juicen kommer op, men det föles herligt at bräkke sig.
t+00:45 bräkker jeg mig lidt igen.
t+00:50 jeg föler en svag LSAfisering af min krop, og mine testikler+baggage ligner en nyfödt drengs.

Vi beväger os väk fra skoven, da det er for koldt (ja ja, der findes ikke dårligt vejr, bare dårlig påklädning... den gälder dog ikke på psykoaktiver, da ens krop har det med at blive "forstyrret")

t+3:00 trippet er ikke ekstisterende for os begge. Jeg har stadig kvalme, men har bräkket alt op.
Vi ryger en skunk-joint. Rusen bygger sig op. Mere skunk-präget trip for os begge. Dog er der et twist.
Vi går hjem og ser film. Psykologisk set er vi skäve, og ikke så meget andet.

Her vil jeg slutte med at skrive klokkeslät, da jeg ikke rigtigt noterede dem.

Filmen vi ser, er svär at fölge med i. Det er en tegnefilm, men kunne lige så godt have väret stilbilleder, for ingen handling opfattes. Jeg er meget skäv på dette tidspunkt, hvilket kan tilskrives skunken (jeg kan få egodödsoplevelser med mere, hvis den rette dosis ryges= ganske modtagelig for THCs psykedeliske effekt). Jeg opdager at min trippartner er lidt fravärende.
Under filmens gang har dennes "skävert" udviklet sig til et begyndende +++ trip.

Set&Setting er ikke helt i top, i forhold til den voldsomme tripudvikling, så vi skynder os ud på et stort åbent areal, hvor vi kan väre i fred.
Her tager det fart. Jeg vil ikke komme ind på detaljer, da jeg ikke selv oplevede trippet, men det kan nok beskrives som en meget voldsom skunkrus, med indslag af LSAen. Personen oplevede egodöd, alternativ tidsopfattelse (beskrev flere "nu'er") og havde svärt ved at "kende sig selv" m.m, men tog det rigtigt pänt. Ikke på et tidspunkt reagerede personen med frygt, hvilket var rigtigt heldigt.

Set i bagklogskabens lys:

Jeg skulle nok ikke selv have indtaget en så stor dosis, og bräkkede det heldigvis op. Om jeg selv var havnet i et så stärkt trip ville jeg ikke kunne hjälpe min tripbuddy, i tilfälde af at denne havde brug for det. Set&setting kunne väre bedre.

Ekstraktionen var IKKE effektiv m. hensyn til reducering af kvalmen. Udbyttet i LSA var formentligt heller ikke godt. Hvis man har noget god ryger fungerer metoden fint.
Jeg bryder mig desuden ikke om det bodyload som giftstofferne giver. Der er nogle lidt foruroligende kropslige tegn.

En anden ting: Pas endelig på med at blande THC med andre psykedelika. Den synergiske effekt KAN tage röven på en. Denne rus var markant anderledes end mine andre LSA-forsög, hvilket er en god huskekage: hav respekt for psykedelika. Oplevelserne varierer ganske kraftigt, selv på samme substans.

Nå ja, hav en god dag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]