Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 10:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Ja, sidder her med en lyst til at ryge noget andet end joints i dag, men har ingen bong, tjubang, chillum eller lign.

Har lige prøvet at bikse et sølvpapirhoved sammen til en flaskebong, men det rækker min fingersnilde sku ikke til. Har altid haft 10 tommelfingre :(

Hvad gør jeg så?

Hvordan laver jeg nemmest et rygeinstrument?

Hilsen en desperat ryger!

8)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Jeg kan godt lide den metode med et glas:

Medlem

twisted skrev:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EyEPv3v5Kr8[/youtub]

Den ser da også interessant ud :)

Det er bare et fyrfadslys han bruger til at "holde" hashen?

Er ikke sikker på mit hash er tilstrækkelig blødt til at kunne sidde fast der, men vil da give det et forsøg :)

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Arreats skrev:
twisted skrev:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EyEPv3v5Kr8[/youtub]

Den ser da også interessant ud :)

Det er bare et fyrfadslys han bruger til at "holde" hashen?

Er ikke sikker på mit hash er tilstrækkelig blødt til at kunne sidde fast der, men vil da give det et forsøg :)

selv en bornholmsk semi ryger skal kunne lave det der nummer mate :D
Bare varm nollen lidt hvis den ikke er til at sætte fast. Ellers kan du lave en vandmelonsbong eller en tjube med et fingerbøl som hoved

Medlem
Brugeravatar

Jeg ved godt nogen herinde ikke kan lide methoden pga. evt giftstoffer i lakering af en dåse.. men ellers er en dåse glimerende! (det ikke værre for dig end sølvpapir..)
Men bøj en dåse så der er en forbydning, derefter laver du et carb i siden (gerne tæt på bunden) og små huller i fordybningen og så put dit mix ned i og ryyyyyg! :)

Moderator
Brugeravatar

Arreats, tror det er et sodavandslåg :) Synes også det ser ret interessant og effektivt ud, det er godt nok en rimelig stor klump, men er ret imponeret over den røg/damp mængde der kommer ud af det, vil jeg prøve snart.

En gulerodschillum er relativ simpel at lave, fjern "marven" og skær det nederste af guleroden af, og lav 4 riller fordelt ned langs den, og tilpas den i størrelsen så den kan gå ind i det hulrum der er i guleroden, men samtidig lade røgen passere gennem rillerne. Generelt er rodfrugter velegnet til at lave piber af, og kun fantasien sætter grænser. Fordelen ved gulerodschillumen er at en chillum åbner op for både at ryge chillum på naturligvis, men også til hoved til spand, tjubang og bong hvis man skulle være til dét. Til rør til tjubangen kan f.eks. en tom køkkenrulle bruges, sæt den skævt i, så den peger ned imod den ende du ikke suger af, og sæt den ca. på midten.
Jeg vil personligt altid holde mig langt væk fra at suge på metal af en hver slags.

Junior medlem

Geografisk sted: den der ø
hvis jeg står i den situration hvor jeg glemt min pibe og der skal ryges, plejer jeg bare fremskaffe en hel normal ølflaske, som så bare skal slås i stykker såen at der der er tilbage er selveste flaskehalsen og så det stykke hvor flasken bliver tykkere. så skal der bare en to-krone i som rist og så har du en velfungerende chillum..

Medlem

BisMann skrev:
Arreats, tror det er et sodavandslåg :) Synes også det ser ret interessant og effektivt ud, det er godt nok en rimelig stor klump, men er ret imponeret over den røg/damp mængde der kommer ud af det, vil jeg prøve snart.

En gulerodschillum er relativ simpel at lave, fjern "marven" og skær det nederste af guleroden af, og lav 4 riller fordelt ned langs den, og tilpas den i størrelsen så den kan gå ind i det hulrum der er i guleroden, men samtidig lade røgen passere gennem rillerne. Generelt er rodfrugter velegnet til at lave piber af, og kun fantasien sætter grænser. Fordelen ved gulerodschillumen er at en chillum åbner op for både at ryge chillum på naturligvis, men også til hoved til spand, tjubang og bong hvis man skulle være til dét. Til rør til tjubangen kan f.eks. en tom køkkenrulle bruges, sæt den skævt i, så den peger ned imod den ende du ikke suger af, og sæt den ca. på midten.
Jeg vil personligt altid holde mig langt væk fra at suge på metal af en hver slags.

Haha. Det er sku da nok et sodavandslåg med et stykke ståltråd af en art.
Men umiddelbart er et fyrfadslys måske ikke så dårligt et alternativ :)

Nåh, men prøvede altså med et fyrfadslys, og det virkede udemærket.
Der kom dog langt fra den mængde røg som i videon, og synes ærlig talt ikke smagen af rent hash på den måde var speciel lækker.
Kvaliteten af mit hash kunne sikkert dog være bedre, en såkaldt lys "90'er" (hva man så kan bruge det til) fra staden. Det var dog rigeligt blødt til at sidde fast på stearinlyset.
Brugte ca. 0,5 gram og fik en udemærket rus ud af det.
Dog var det "midterste" af hashen inden i klumpen ikke brændt ordenligt af, da det havde samme farve som inden, og alt udenom var sort.

Den gulerod lyder interessant, men forstår ikke helt ideen i det med rillerne langs guleroden?
Kan du skære det ud i pap (eller gulerod?) 8)

ohpeeuhm skrev:
hvis jeg står i den situration hvor jeg glemt min pibe og der skal ryges, plejer jeg bare fremskaffe en hel normal ølflaske, som så bare skal slås i stykker såen at der der er tilbage er selveste flaskehalsen og så det stykke hvor flasken bliver tykkere. så skal der bare en to-krone i som rist og så har du en velfungerende chillum..

og så skulle jeg ligge 2 kronen ned i flasken og suge hvorfra?

Moderator
Brugeravatar

Arreats skrev:
Den gulerod lyder interessant, men forstår ikke helt ideen i det med rillerne langs guleroden?
Kan du skære det ud i pap (eller gulerod?) 8)

Det er til risten, sådan at den er udformet som en normalt chillum rist/sten.
Billede
Den skal så ned i den udhulede gullerod.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Du skal bruge flaskehalsen som tjubang, altså.. lig flaskehalsen på din fuckfinger så "bunden af flasken" stikker ud over dine fingre, så samler du først de andre fingre om den og bagefter bruger du den anden hånd til og dække det meste af det hul som din første hånd ikke kan dække, sådan at du får skabt et lille kammer med dine hænder, og til sidst suger du så i det lille hul du har lavet mellem dine hænder ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VkJXq85NJC4&feature=channel_page[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3T6npeiPM4U&feature=channel_page[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=b_KynRY-oeM&feature=channel_page[/youtube]

her er et par tips og tricks fra selveste Bruce Blackfoot

udover det er deres channel rimlig stened men meget sjov:

4/20 Break

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Super lækre tricks :D

Men man kunne jo evt bruge en gulerodschillum som hoved istedet, så undgår man metal ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]