BisMann skrev:
Arreats, tror det er et sodavandslåg

Synes også det ser ret interessant og effektivt ud, det er godt nok en rimelig stor klump, men er ret imponeret over den røg/damp mængde der kommer ud af det, vil jeg prøve snart.
En gulerodschillum er relativ simpel at lave, fjern "marven" og skær det nederste af guleroden af, og lav 4 riller fordelt ned langs den, og tilpas den i størrelsen så den kan gå ind i det hulrum der er i guleroden, men samtidig lade røgen passere gennem rillerne. Generelt er rodfrugter velegnet til at lave piber af, og kun fantasien sætter grænser. Fordelen ved gulerodschillumen er at en chillum åbner op for både at ryge chillum på naturligvis, men også til hoved til spand, tjubang og bong hvis man skulle være til dét. Til rør til tjubangen kan f.eks. en tom køkkenrulle bruges, sæt den skævt i, så den peger ned imod den ende du ikke suger af, og sæt den ca. på midten.
Jeg vil personligt altid holde mig langt væk fra at suge på metal af en hver slags.
Haha. Det er sku da nok et sodavandslåg med et stykke ståltråd af en art.
Men umiddelbart er et fyrfadslys måske ikke så dårligt et alternativ

Nåh, men prøvede altså med et fyrfadslys, og det virkede udemærket.
Der kom dog langt fra den mængde røg som i videon, og synes ærlig talt ikke smagen af rent hash på den måde var speciel lækker.
Kvaliteten af mit hash kunne sikkert dog være bedre, en såkaldt lys "90'er" (hva man så kan bruge det til) fra staden. Det var dog rigeligt blødt til at sidde fast på stearinlyset.
Brugte ca. 0,5 gram og fik en udemærket rus ud af det.
Dog var det "midterste" af hashen inden i klumpen ikke brændt ordenligt af, da det havde samme farve som inden, og alt udenom var sort.
Den gulerod lyder interessant, men forstår ikke helt ideen i det med rillerne langs guleroden?
Kan du skære det ud i pap (eller gulerod?)

ohpeeuhm skrev:
hvis jeg står i den situration hvor jeg glemt min pibe og der skal ryges, plejer jeg bare fremskaffe en hel normal ølflaske, som så bare skal slås i stykker såen at der der er tilbage er selveste flaskehalsen og så det stykke hvor flasken bliver tykkere. så skal der bare en to-krone i som rist og så har du en velfungerende chillum..
og så skulle jeg ligge 2 kronen ned i flasken og suge hvorfra?