DeHades skrev:
Det lyder vildt, det din kæreste var ude for, er hun kommet ovenpå igen?
Ja, hun er var helt ok efter en fire timer, men det er naturligvis også lang tid....
Jeg skulle DJ inden og efter en koncert og vi havde forinden varmet op til festen med et par kopper guldkakao (et gram til hver). Hun havde faktisk kun prøvet hash to gange før, så det var måske også voldsomt, men sidst vi havde drukket guldkakao havde hun fået et halvt gram, og ville gerne have MEGET mere kul på....
Da vi nåede spillestedet var hun allerede godt stegt, grineflip og hvad der nu ellers hører sig til en rigtig god "high" skæv. Da der var gået en times tid satte jeg et langt nummer på 1210'eren og gik ned for at sludre med hende. På det tidspunkt var hun meget konfus og havde en anelse noia. Ikke på nogen ubehagelig måde, blot så hun selv kunne sidde og grine lidt af det. kort tid efter måtte hun dog ud og trække frisk luft, og hun kammede helt over. Begyndte at græde og var vaskeægte skrækslagen for den tilstand hun var havnet i. Hun ville ikke kigge på mig, da mit hovede blev ved med at ændre facon (sic) og hun stod derfor og stirrede ind i en dør, mens jeg forsøgte at tale hende til ro!
Derefter fulgte jeg hende selvfølgelig hjem, efter at have sat en MEGET lang plade på. da vi kom hjem var hendes tilstand uændret og hun kunne ikke kende vores lejlighed eller sit eget tøj. Jeg fik hende talt til ro, vi talte lidt om hendes oplevelse og jeg fik hende instaleret foran TV'et, da det hjalp hende at have noget at fokusere blikket på. På den måde undgik hun også at skulle forholde sig til sig selv. En lille halv time efter havde vi snakket tingene igennem og hendes tilstand havde bevæget sig fra ekstrem angst til træthed og almindelig bitterhed over at have overdoseret.
Jeg blev nødt til at gå tilbage og passe dansegulvet, men vendte tilbage da bandet gik på. På det tidspunkt var hun forståeligt udmattet, men ikke længere bange og hun lagde sig til at sove inden jeg gik tilbage.
Det er uden tvivl den mest ekstreme tilstand jeg har set hash være skyld i. Jeg mener dog ikke der var tale om et egentligt bad trip (jeg synes stadig selv det lyder sjovt når hun fortæller om det), men nærmere at hun ikke var klar til en så tosset oplevelse. Hun så og oplevede ikke ting der som sådan var uhyggelige, men det var følelsen af, at "miste sig selv" og forståelsen for/af omverdenen der skræmte hende. Hvis hun havde trappet langsomt op over nogle weekender, tror jeg hun kunne have fået en positiv oplevelse.
Det har heldigvis ikke skræmt hende så meget, at hun ikke tør prøve igen, men er blevet enig med sig selv om, at doseringen nok var i overkanten....