Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 20:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Jeg har en god stak pot jeg ikke rigtig bryder mig om. Skæverten er ret moderat, men tilgengæld bliver jeg lynhurtigt MEGET stenet.

Vil det ændre virkningen hvis jeg trækker nol? Min tanke er, at steneren måske ikke kommer udelukkende fra THC, men evt andre stoffer, der måske ikke trækkes med ud hvis jeg laver nol?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tannhäuser Gate
Send det til mig :D
Du kan jo prøve at trække nol på noget af det, men jeg har en tendens til at blive virkeligt stenet af at ryge nol, så jeg er ikke sikker på det er den bedste idé. Men vel et forsøg værd.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Send det til mig :D

Ha, ha, jeg vidste der var en der ville skrive sådan!
Det er desværre mit eget grow, noget lowryder, eller andet auotoblomstrende, i en vindueskarm. Så forholdende taget i betragtning, kan jeg nok ikke tillade mig at klage...

Jeg har røget af de to gange, den ene gang på spand (!) inspireret af Erik Spandmand videoen (og nu kan jeg godt huske hvorfor jeg ikke har røget spand i over ti år...) Den anden gang to joints (ren pot). Jeg ville enormt gerne overbevise mig selv om, at jeg har dyrket super-pot for få midler, men faktum er desværre, at det er sur ryger....

Jeg overvejer også at prøve at lave pot-chai på det. Lad mig i den forbindelse spørge, om i sier den våde urt fra chai'en inden i drikker, eller risikerer man at sie fedt (og dermed en god del THC) fra også?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har altid siet min Chai i en ganske almindelig fintmasket si og hvis der er gået noget til spilde, er det ikke noget jeg er ked af :wink:
Bare op i sien med det og tryk væden ud af det med en teske, så er du godt kørende.
Hvis du virkelig ikke gider ryge potten, så la en gang smør med det og smid det i fryseren. Så er det bare at tage en passende klump ud når man har lyst til Chai.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: I vuggestuen
Lav smør på det..

Kan det ikke være du for stener på fordi det en indica plante, modsat sativa plantens head high?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
hey Bull Lee... Jeg kan varmt anbefale dig at lave potchai. Eller potthe what the fuck. Du tager bare din pot. måske et gram, lidt mere evt. og smider det i et kaffefilter og så ned i en kop med kogene vand. Altså ligesom når man laver the.

efter et par minutter skulle du gerne have en rigtig dejlig the med et grønt skær som faktisk ikke smager så ringe og som giver en rigtig dejlig behagelig skævert.

Lad mig vide hvad du gør med din Pot :)

Mini

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Mini-krøl skrev:
hey Bull Lee... Jeg kan varmt anbefale dig at lave potchai. Eller potthe what the fuck. Du tager bare din pot. måske et gram, lidt mere evt. og smider det i et kaffefilter og så ned i en kop med kogene vand. Altså ligesom når man laver the.

efter et par minutter skulle du gerne have en rigtig dejlig the med et grønt skær som faktisk ikke smager så ringe og som giver en rigtig dejlig behagelig skævert.

Lad mig vide hvad du gør med din Pot :)

Mini

Nu har jeg ikk prøvet ovennævnte metode, men studsede lidt over der intet fedtstof er i 'opskriften'. THC er ikke opløseligt i vand, så for mig at se ender man snarere ud med noget klorofyl-ekstrakt.

Edit: Prøv evt. Ringo's Chai blend her http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=11027 , smager fyrsteligt både med og uden 'sjove' ingredienser.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Så vidt jeg husker er thc MEGET LIDT opløselig, men stadig opløselig i vand, og det meste af klorofylen bør være curret væk.. Man burde nok smide fedstof i, men hvis ikke jeg husker galt så er det stadig muligt.

Jeg tror jeg ville forsøge mig med forskellige udvindings måder, evt. lave Ice-hash på dét.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
BisMann skrev:
Så vidt jeg husker er thc MEGET LIDT opløselig, men stadig opløselig i vand

Bare lige for interessens skyld, gider du finde en kilde på det?

På forhånd tak :)

Edit: fandt lige det her på MAPS, og du har ret, men er åbenbart en ret selektiv optagelse.
Citat:
The water did trap some THC, as well as other psychoactive compounds, however, most of the THC present in the marijuana passed through the water pipe unchanged. Pharmacological tests ( in mice) revealed that some of the water- trapped marijuana compounds were responsible for producing catatonia and for suppressing spontaneous motor activity. In contrast, the water filtered smoke itself did not affect spontaneous motor activity and did not induce catatonia, though it was richer in THC. These results indicate that water filtration removes some behaviorally active compounds in preference to others; this may be important when comparing the therapeutic effects of whole marijuana smoke to water filtered smoke.

dog vil jeg stadig mene det er en pokkers ineffektiv chai :P

Senest rettet af ThirdEyeFlood 26 jun 2007 11:41, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Er det tørret korrekt?

Nu har jeg ikke erfaring med LR, men det meste pot jeg har røget, har da været noget sur ryger. IMO er det sjældent pot er godt. Hvilket er grunden til jeg holder mig til skunk.

Men hvis det virkelig er så surt at ryge, så slam bong på det. Gør jeg når potten er træls. Ikke at det smager bedre, men det er hurtigere overstået.

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du kan også ryste det og lave noget dejlig hash :) Der er flere topics omkring emnet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
BisMann skrev:
Så vidt jeg husker er thc MEGET LIDT opløselig, men stadig opløselig i vand

Bare lige for interessens skyld, gider du finde en kilde på det?

På forhånd tak :)

Edit: fandt lige det her på MAPS, og du har ret, men er åbenbart en ret selektiv optagelse.
Citat:
The water did trap some THC, as well as other psychoactive compounds, however, most of the THC present in the marijuana passed through the water pipe unchanged. Pharmacological tests ( in mice) revealed that some of the water- trapped marijuana compounds were responsible for producing catatonia and for suppressing spontaneous motor activity. In contrast, the water filtered smoke itself did not affect spontaneous motor activity and did not induce catatonia, though it was richer in THC. These results indicate that water filtration removes some behaviorally active compounds in preference to others; this may be important when comparing the therapeutic effects of whole marijuana smoke to water filtered smoke.

dog vil jeg stadig mene det er en pokkers ineffektiv chai :P

Jep, det kan klart anbefales at tilsætte enten fedtstof eller alkohol hvis man skal have en mærkbar virkning.

Men jeg vil nu også tro at der er en forskel fra at selve potten ligger nede i det varme vand, eller at røgen passere igennem vandet på få sekunder, men er desvære ikke den store kemiker :oops: Mener også jeg så en film om medical MJ hvor forskerne lavede thc tests i vand, da de skulle sikre at det de sendte ud til patienterne hverken var for stærkt eller svagt.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Schizophreniak skrev:
Er det tørret korrekt?

Nu har jeg ikke erfaring med LR, men det meste pot jeg har røget, har da været noget sur ryger. IMO er det sjældent pot er godt. Hvilket er grunden til jeg holder mig til skunk.

Men hvis det virkelig er så surt at ryge, så slam bong på det. Gør jeg når potten er træls. Ikke at det smager bedre, men det er hurtigere overstået.

Nej, det er tørret i ovn, jeg har det hængende til tørring nu, men havde taget en "vareprøve", så smagen var selvfølgelig ikke i top. Med "sur ryger" tænkte jeg nu mest på virkningen. I den henseende tror jeg ikke bong er løsningen....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nå, ja, så er der lige det med doseringen af skodpot i chai/bagværk?

Jeg plejer at bruge ca et gram god ryger til migselv når jeg laver kakao. Jeg tænkte så på at bruge ti gram skodpot?

et gram god ryger = ti gram skodpot??

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

@Bull Lee:
Du skal nok hellere starte med 5 eller deromkring, jeg er sikker på du ved at oral indtagelse af cannabis kan tage røven på en noget så vederstyggeligt, så jeg synes at 10g er lige i overkanten.

Titel:
Dedikeret medlem

Start ved 2 g hvis et normalt "ordentligt" gram giver dig et los. Selvom du har mange års erfaring er der ingen grund til at spilde det selvom det måske ikke er kvalitet, desuden har jeg (på trods af cannabis' relative lave risiko for bad trip) oplevet en kammerat der havde nogle ubehagelige tankemønstre. Oral cannabis overrasker sku også mig med dose - better safe then what?

Lav evt ice eller smør, begge dele er dejlige, hvis ikke du kender til produktion af ice er der her en simpel metode med redskaber langt de fleste har i hjemmet. God fornøjelse med hvad end du vælger.

http://community.dcfonline.dk/index.php ... 26&start=0

Titel:
Citat:

Ved ikke hvor du får din pot fra, men alt det jeg har haft nallerne i har været rigtig lækkert røg.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for alle jeres råd!

Jeg har selv svævet lidt mellem ICE og nol. Jeg tror nol er det nemmeste, men måske tager jeg fejl? Det optimale ville være, at prøve begge dele, men det tror jeg desværre ikke jeg har nok til.

Måske nol på trim, og ICE på topskud.

DeHades skrev:
@Bull Lee:
Du skal nok hellere starte med 5 eller deromkring, jeg er sikker på du ved at oral indtagelse af cannabis kan tage røven på en noget så vederstyggeligt, så jeg synes at 10g er lige i overkanten.

Jamen det er jo hele idéen ved oral indtagelse, ihvertfald for mit vedkommende. Jeg får en helt anden skævert, der i bedste fald tager mig på en rutchebanetur i hjernens afkroge.

Kæresten fik dog et gedigent bad-trip forleden, af et gram i kakao. Komplet med uhyggelige syner, manglende tids og rum fornemmelse og vedvarende angst i to timer, jeg har aldrig set noget lignende i forbindelse med cannabis!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
Tak for alle jeres råd!

Jeg har selv svævet lidt mellem ICE og nol. Jeg tror nol er det nemmeste, men måske tager jeg fejl? Det optimale ville være, at prøve begge dele, men det tror jeg desværre ikke jeg har nok til.

Måske nol på trim, og ICE på topskud.

DeHades skrev:
@Bull Lee:

Jamen det er jo hele idéen ved oral indtagelse, ihvertfald for mit vedkommende. Jeg får en helt anden skævert, der i bedste fald tager mig på en rutchebanetur i hjernens afkroge.

Kæresten fik dog et gedigent bad-trip forleden, af et gram i kakao. Komplet med uhyggelige syner, manglende tids og rum fornemmelse og vedvarende angst i to timer, jeg har aldrig set noget lignende i forbindelse med cannabis!

Hvis du mener du er oppe på at bruge 10gr, så skal du selvfølgelig gøre det. Jeg mener dog stadig det er en lidt voldsom dosis, men Godspeed herfra :)
Det lyder vildt, det din kæreste var ude for, er hun kommet ovenpå igen?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

DeHades skrev:
Det lyder vildt, det din kæreste var ude for, er hun kommet ovenpå igen?

Ja, hun er var helt ok efter en fire timer, men det er naturligvis også lang tid....

Jeg skulle DJ inden og efter en koncert og vi havde forinden varmet op til festen med et par kopper guldkakao (et gram til hver). Hun havde faktisk kun prøvet hash to gange før, så det var måske også voldsomt, men sidst vi havde drukket guldkakao havde hun fået et halvt gram, og ville gerne have MEGET mere kul på....

Da vi nåede spillestedet var hun allerede godt stegt, grineflip og hvad der nu ellers hører sig til en rigtig god "high" skæv. Da der var gået en times tid satte jeg et langt nummer på 1210'eren og gik ned for at sludre med hende. På det tidspunkt var hun meget konfus og havde en anelse noia. Ikke på nogen ubehagelig måde, blot så hun selv kunne sidde og grine lidt af det. kort tid efter måtte hun dog ud og trække frisk luft, og hun kammede helt over. Begyndte at græde og var vaskeægte skrækslagen for den tilstand hun var havnet i. Hun ville ikke kigge på mig, da mit hovede blev ved med at ændre facon (sic) og hun stod derfor og stirrede ind i en dør, mens jeg forsøgte at tale hende til ro!

Derefter fulgte jeg hende selvfølgelig hjem, efter at have sat en MEGET lang plade på. da vi kom hjem var hendes tilstand uændret og hun kunne ikke kende vores lejlighed eller sit eget tøj. Jeg fik hende talt til ro, vi talte lidt om hendes oplevelse og jeg fik hende instaleret foran TV'et, da det hjalp hende at have noget at fokusere blikket på. På den måde undgik hun også at skulle forholde sig til sig selv. En lille halv time efter havde vi snakket tingene igennem og hendes tilstand havde bevæget sig fra ekstrem angst til træthed og almindelig bitterhed over at have overdoseret.

Jeg blev nødt til at gå tilbage og passe dansegulvet, men vendte tilbage da bandet gik på. På det tidspunkt var hun forståeligt udmattet, men ikke længere bange og hun lagde sig til at sove inden jeg gik tilbage.

Det er uden tvivl den mest ekstreme tilstand jeg har set hash være skyld i. Jeg mener dog ikke der var tale om et egentligt bad trip (jeg synes stadig selv det lyder sjovt når hun fortæller om det), men nærmere at hun ikke var klar til en så tosset oplevelse. Hun så og oplevede ikke ting der som sådan var uhyggelige, men det var følelsen af, at "miste sig selv" og forståelsen for/af omverdenen der skræmte hende. Hvis hun havde trappet langsomt op over nogle weekender, tror jeg hun kunne have fået en positiv oplevelse.

Det har heldigvis ikke skræmt hende så meget, at hun ikke tør prøve igen, men er blevet enig med sig selv om, at doseringen nok var i overkanten....

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]