Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 03:54

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Goddag folkens.

Er der nogen der har erfaringer med hjemmedyrket pibeurt/tobak?
Jeg er ikke nogen stor tobaksryger, faktisk afskyer jeg nikotinens effekt og smag. Jeg læste for noget tid siden inde på http://www.urtegartneriet.dk/Urtetobak.htm nogle gode metoder til hvordan man kan lave sit eget pibeurt og jeg har haft nogle lægeplanter til at stå og gro i vindueskarmen (Glat Burre, Røllike, Løvefod, Jernurt, Skovjordbær, Citronkatteurt og Perikum) så jeg besluttede mig for at prøve mig lidt frem.
Jeg læste at jordbærblade er meget neutrale i smagen så dem tørrede jeg nogle af og brugte som brændsel i min tobak.
Indtil videre har jeg kun prøvet at tilføje citronmelisse vi havde ude i vores lille heksekøkkens tusinde krukker.

Men jeg vil sige at jeg er meget positivt overrasket over røgens kvalitet i form af smag, lugt og styrke. Jeg har altid holdt af at ryge men kvalme og krads i halsen har holdt mig væk + at tobaksrøg ikke er for sundt.

Men jeg synes i skal prøve at give det et shot - jeg vil meget gerne høre fra andre herinde om der er nogen der har erfaringer med at lave sit eget urtetobak. Og måske man skulle prøve at bruge jordbærblade i kombinering med sit Maria Johanna-røg?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
//Edit: Flyttet til Visionære Planter

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halifaxxx skrev:
//Edit: Flyttet til Visionære Planter

Tak skal du ha. Jeg var lidt i tvivl om placéringen da urtetobakken egentlig ikke (nødvendigvis) er med henblik på at blive skæv eller få visioner. :wink:

Men fair.

Titel:
In our memories

Pibeurt((pipeweed) Gandalf og Saruman kendte til Herredet, men hvor Gandalf kunne lide hobbitterne, var Saruman kun interesseret i den pibeurt han kunne skaffe sig derfra og han kom sikkert ikke til Herredet før slutningen af tredie alder), er da det de ryger i "Lord Of The Ring"(undskyld offtpic)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

each skrev:
Pibeurt((pipeweed) Gandalf og Saruman kendte til Herredet, men hvor Gandalf kunne lide hobbitterne, var Saruman kun interesseret i den pibeurt han kunne skaffe sig derfra og han kom sikkert ikke til Herredet før slutningen af tredie alder), er da det de ryger i "Lord Of The Ring"(undskyld offtpic)

Yep I know. Egentlig hedder det Urtetobak men idéen til eget "pibeurt" kom netop af at jeg synes det ser så hyggeligt ud at de ryger det i Ringenes Herre så jeg ville selv lave noget lignenede.. :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 8000 Botanical Dimensions
Så mangler du bare Gandalf-røgringene, Gaia :) .

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ManFromAnotherPlace skrev:
Så mangler du bare Gandalf-røgringene, Gaia :) .

I'm working on it! Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]