Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 14:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel: Re:
Junior medlem

kemal skrev:
Sgu ingen grund til at bruge 1 g. god hash per cigaret.

Nej det ... Til bong laver jeg altid 4 smøger til 1.2-1.5 g fed ... Det er sku rigeligt hvis hashen er god :)

Titel: Re: Re:
Junior medlem
Brugeravatar

Dopedog82 skrev:
kemal skrev:
Sgu ingen grund til at bruge 1 g. god hash per cigaret.

Nej det ... Til bong laver jeg altid 4 smøger til 1.2-1.5 g fed ... Det er sku rigeligt hvis hashen er god :)

det må da smage utrolig meget af tobak?

Junior medlem

Nøh det synes jeg ikke ... Det skal jo bare ristes godt :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Synes det er morsomt som folk sviner til, at han putter så meget hash i til 1. smøg. Men når folk fortæller at de ryger deres hash rent på bong, er der slet slet ikke noget i vejen med det?
Er det for at få E-penisen større ved at sige "Hvis du putter så meget hash i dit mix, må det satme være dårligt, jeg putter kun halvdelen i!"????

Junior medlem

Roooooolig nu ... Jeg er vant til at ryge, og JEG bliver skæv af at putte det i ... Men har lige lavet et miks med 2 smøger og 2 gram og det virke da ok indtil videre :)

Medlem
Brugeravatar

hør her drenge vejen frem til det absolut bedste mix er helt klart på dit komfur :) det syntes jeg ihvertfald, lige så snart man mestre varmen i sin gryde osv kan du stå og varmemixe det sammen i gryden mens der er lav varme på. det giver det vildeste mix.

jeg propper normalt ca 0.5-1g per smøg. det skal så siges at jeg bruger lange Skjold 100 til at riste da de er de eneste "billig" smøger jeg kan li.

man får "Silke" mix hver gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Mr.Greenthumb skrev:

man får "Silke" mix hver gang.

Silke mix?

Medlem
Brugeravatar

ja det føles som når man knepper hende silke efter du har røget. :D

Junior medlem

Қeta-Smølfen skrev:
Her kommer så en guide til at lave et godt "fluffy" bong mix som er velegnet til merskumshoveder.
det er sikkert mange som gør det anderleder men her kommer så hvordan jeg gør, og har da ikk fået nogle klager over mine mix endnu :)

Billede
Du skal bruge følgendne: skål, 2g Hash, 2 smøger (helst gule camel :D ), Vægt, Ristebakke, Lighter.

Billede
Noller 2g hash ud. her er brugt en go' 80'er. hvis det er dårligere hash skal der måske bruges en smule mere. og hvis det er en bedre hash så er det bare det samme :D

Billede
Tag 2 smøger og tag tobakken fra dem op i ristebakken og rist til den er rigtig sprøg mellem fingrene og ikk lugter af det store mere.

Billede
Hæld den nu ristede tobak op i skålen til hashen, og begynd og nulre det sammen så tobakken smuldre godt.

Billede
Hæld hele blandingen op i ristebakken og varm det op, ikk så det begynder og ryge voldsomt, men bare varme det godt igennem.

Billede
Når det er varmet godt igennem hældes det op i skålen, og mixes godt sammen mellem fingrene.

Billede
Når du så har færdig mixet skulle det gerne lige noget a'la muld jord :-)

Billede
Fyld bonghoved

Billede
Og ryg :joint:

Billede
Og så vil jeg bare lige vise fars elskede ryge remedje, som godt nok trænger til at blive vasket :D

Nice nice, sådan gjorde jeg også engang. Syntes du skal prøve at gøre sådan her som min opskrift er. Nu kan jeg se du er en del mere gavet hvad angår mængde end mig, men du må jo bare putte den mængde i du syntes. Men jeg føler i hvert falde at denne her opskrift er MEGET bedre. Du kan prøve og så melde tilbage :):

1. Påbegynd opvarming af en gryde (ca. på 8/12), og find den mænge tobak og tjald du skal bruge. (Personlig bruger jeg 2 smøger, til 1 g standart + 10% (D.v.s. at skal jeg riste 4 smøger, tager jeg 2,2 g tjald, skal jeg riste 10 smøger, bruger jeg 5,5 osv.) Dette lyder måske lidt kombliseret i starten, men det er det slet ikke.)
2. Put din klump tjald kort tid i microbølgeovnen (OBS den må ikke begynde at syde, eller lugte kraftigt!!!) til den bliver lidt blød, og tag derefter en grinder (har man ikke en, anbefales det kraftigt at få en, da den gør arbjedet meget lettere) og smuldre tjalden, til klumben er næsten ren pulver (har du god kvalitet hash, så kan det ikke smuldres til pulver, men smuldre det da så meget som muligt). Kom herefter det smuldrede tjald i den skål/bakke ell. du vil have din mix i til sidst
3. Skrug nu varmen op på max. Tag al tobakken ud af smøgerne, og ligger samlet et sted (put ikke tobakken fra en smøg i af gangen, da tobakken fra den første smæg, vil blive mere ristet end tobakken fra den sidste) Hvis du vil være ekstra omhyggelig, kan du også tage en større grinder, eller evt. en pasillehakker ell. og så grinder all din tobak, så dette bliver helt fint. Dette gør at store tobakstykker bliver kværnet, og al tobakken vil blive stort set lige hurtigt ristet. (dette er kun hvis man vil lave en ekstra god mix, og gider bruge tiden på dette)
4. Tag så al din (evt. grindet) tobak, og smid i den foropvarmede gryde. Nu kommer det vigtigste, for her kan det gå galt for mange nybegyndere, og man kan nemt komme til at riste tobakken for lidt, eller brænde den på (især hvis tobakken også er grindet). Lad gryden stå på kogepladen til tobakken begynder at ryge en del (Jo flere smøger der er i gryden, jo mere skal den ryge), og når du syntes den ryger tilstrækkeligt, løfter du gryden op og ned, og fra side til side (pas på tobakken ikke falder ud). Vent til tobakken næsten ikke rygfer længere, sæt så gryden på, og gentag dette til tobakken har en brunlig farve. --(En standart/begynder-måde at vide på om den er færdig, er ved at tage gryden foran din næse og øjne, og så lugte. Sviger det i næsten og øjnene, er det tegn på der stadig er nikotin i tobakken, og fortset derfor.) Det burde ikke tage mere end 5 min. fra tobakken er i gryden, til den er ude.
5. Når tobakken er færdigristet, slukke du kogepladen, og putter tobakken over i den beholder du havde dit grindet tjald i, og sætter gryden tilbage på den slukkede kogeplade. Imens tobakken er varm, presser, klemmer, og maser du det sammen med tjalden. Tag herefter mixen, put den i (den stadig varme gryde) i meget kort tid, til den er varm igen, og pres det så sammen igen.
6. Ryg, ryg, ryg, og ryg igen ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Fed guide. Mange tak :)

Har ikke altid husket detaljerne, så det prøver jeg lige igen ;)

Junior medlem

helt klart den bedste måde at lave bongmix på! :) bruger altid selv den metode (:

Junior medlem

Dejligt skæv bliver man i hvert falde xD

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt væk og lige her.
Sårn her laver jeg det.
rister nogle smøger i en lille gryde ( helst over 2 ) og sørger self for det ikke brænder på, og at det kommer på og " ose " tit.
Så dufter jeg til tobakken..altså røgen der kommer op derfra når man rister... svir den i næsen får den lidt mere..
Derefter knuser / pulverisere jeg diverse " grene " og store stykker tobak der er i, og smider de " klammeste " af dem væk.

Så rister jeg det igen, og nu dufter det ligesom en ny smøg igen ( efter det er knust ) altså - røgen svir og det hele.
Så rister jeg til det igen ikke svir, knuser tobakken lidt mere, og rister igen- og forsætter til det ikke kan svige mere overhoved, og tobakken ser godt mørkebrun ud ( ikke brændt ) og så må det gerne dufte GODT når man tager en sniffer fra gryden der... ikke svige eller noget...

Så tar jeg det tjald man nu putter i - og mixer og laver et dejligt muddermix :) uploader et foto af et senere

Junior medlem

.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midt i et stort tykt BUD!
Roche skrev:
Sårn her laver jeg det.
rister nogle smøger i en lille gryde ( helst over 2 ) og sørger self for det ikke brænder på, og at det kommer på og " ose " tit.
Så dufter jeg til tobakken..altså røgen der kommer op derfra når man rister... svir den i næsen får den lidt mere..
Derefter knuser / pulverisere jeg diverse " grene " og store stykker tobak der er i, og smider de " klammeste " af dem væk.

Så rister jeg det igen, og nu dufter det ligesom en ny smøg igen ( efter det er knust ) altså - røgen svir og det hele.
Så rister jeg til det igen ikke svir, knuser tobakken lidt mere, og rister igen- og forsætter til det ikke kan svige mere overhoved, og tobakken ser godt mørkebrun ud ( ikke brændt ) og så må det gerne dufte GODT når man tager en sniffer fra gryden der... ikke svige eller noget...

Så tar jeg det tjald man nu putter i - og mixer og laver et dejligt muddermix :) uploader et foto af et senere

det blev vist meget senere :P'

brugte selv samme metode mængde og bon da jeg sugede =) er gået over til 97% skunk 3% tobak i joints sys det giver den bedste virkning hvis man virkelig vil mærke rusen fra de mange forskellige cannabinoder, tager mellen en halv til en helv time for mig at ryge sådan en joint og jeg sys altid det starter med et rigtig nice creepy sativa high som så glider langsomt ned i kroppen og låser dig fast hvor du nu end måtte side, (sad i 2 timer og chillet med en ven hvor vi delte sådan en og vi var vandt til at ryge for 2-300,- af stadens fine kashmir på bong hver aften) var jo ung og dum :D hehe sys bare lige det sku med =) men nice guide¨'

Btw en klam bong er en nice bong, hvis du ik vil ha folk ska se din bong med snask i så køb dog en bong som ik er lavet af gennemsigtig materiale?
:joint:

Junior medlem

Super fed guide du!
tak for det!
Sad nemlig lige og ledte efter en guide, da det er først gang jeg skal ryge på en bong!! ;-)

Junior medlem

Bruger altid denne metode

1. Nuller den passene mængde hash jeg bruger selv et halvt gram god ryger til en smøg.
2. Rist dit tobak igennem i gryde på komfur indtil det ikke svier i næsen.
3. Varm så hashen og tobakken sammen
4. tag en si helst en Fin si smid så dit miks der ned i og kværn miksen igennem si'en 2 gange
5. Voila du har nu et dejligt miks uden grene, eller store noller der blockere dit bong hoved

Junior medlem

Ved tråden er af ældre dato, men tak for guide. Forsikrede mig om at jeg ikke vær helt "skæv" på den.

Personligt foretrækker jeg også bong, og ja ryger hver dag, ikke for at flygte, mere for at komme ned i gear, og blive dejligt stenet ovenpå en stresset hverdag ;-) selvmedicinering... ? tjah, men hvad gør det, så længe det virker for mig.

Medlem

Gammel tråd du har fået liv i igen :lol: hvis jeg skal ryge bong ryger jeg rent, om det er hash eller skunk. Synes ikke der er grund til at blande tobak i, hvis det er nold skal man bare bruge en rist. Men det er sjældent jeg gider bong. Jays all the way :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Hvis man skal ryge rent kan det kun betale sig med vaporizer+meget rent hash(høj THC værdi) ellers er der alt for meget spild, hvis du spørg mig.
Men hvis man kigger rundt psychedelia kan man jo se der mange meninger om det emne

peace :)

Senest rettet af Steve Holt! 31 jan 2013 01:58, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 82 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]